
SÜRÜŞ İZLENİMİ · Alfa Romeo Giulia QV

Alfa Romeo’nun son dönemine damgasını vuran var olma mücadelesinin sonucunda artık numaraların yerini geçmişten gelen ışıltılı isimler aldı. Ancak isimlerin içi dolmazsa fazla bir anlam ifade etmez. Kompakt Giulietta ile başlayan bu hamlenin ikinci adımını ise orta sınıftaki Giulia oluşturuyor. Markanın “scudetto” adını verdiği karakteristik ön ızgaranın arkasında bu kez uzunlamasına yerleşimli motorlar ve arkadan itiş yer alıyor.
SÜRÜŞ İZLENİMİ · Alfa Romeo Giulia QV

Markaların genel model stratejilerinde önce normal versiyonlar ardından da performans versiyonları gelir. Alfa Romeo ise Giulia’yı bizimle tanıştırmak için en güçlü ve hızlı versiyon olan Quadrifoglio Verde’yi seçmişti. İlk sürüş randevusu da yine bu versiyonla. İlk kez 1923 yılında bir RL Super Sport’la yarışan Ugo Sivocci’nin şans getirmesi için otomobilinin ızgarasına çizdiği dört yapraklı yonca, o zamandan bu yana en hızlı ve güçlü Alfa Romeo modellerini simgeliyor
SÜRÜŞ İZLENİMİ · Alfa Romeo Giulia QV

Dört yapraklı yoncanın Giulia’ya olan etkisiyse 510 HP güç, 307 km/s maksimum hız. Ha bir de Alfa Romeo tarafından açıklanan,BMW M3 ve Mercedes-AMG C 63 gibi canavarlara açık bir meydan okuma olan 7:39 dakikalık Nordschleife zamanı var. Ferrari desteğiyle geliştirilen 2,9 lt’lik çift turbo V6, görsel ve akustik karizmasıyla insanın kalbini çalarken, sahip olduğu enerji gerçekten de sarsıcı. Motorun neredeyse, şartsız-koşulsuz, her durumda yırtıcı bir karaktere sahip olması insanı ilk bakışta korkutabiliyor.
SÜRÜŞ İZLENİMİ · Alfa Romeo Giulia QV

Elektronik kontrollü arka diferansiyel kilidi sayesinde tork, tutunmanın olduğu tekerleğe artarılarak kontrol dışı yönlenmenin önüne geçiliyor.
SÜRÜŞ İZLENİMİ · Alfa Romeo Giulia QV

Giulia QV’de sürücü “var olmanın dayanılmaz hafifliğini” sonuna kadar yaşıyor. Kapılar, çamurluklar ve motor kaputu alüminyumdan, krank miliyse karbonfiberden üretilen otomobilin boş ağırlığı sadece 1524 kg. 58 litrelik yakıt deposu da hafiflik için alınmış önlemlerden bir tanesi.
SÜRÜŞ İZLENİMİ · Alfa Romeo Giulia QV

Alfa Romeo’nun otomobil için açıkladığı teorik ortalama tüketim değeri sadece 8,5 lt/100 km. Bu teoriyi pratiğe dökebilenler yaklaşık 680 km’lik bir sürüş menzili elde edebilirler. Ancak dört yapraklı yoncanın uğurunu sonuna kadar yaşamak isteyenlerin 300 km’den fazlasını göremeyecekleri kesin. Mutlu olmak için fazlasıyla yeterli bir mesafe.
SÜRÜŞ İZLENİMİ · Alfa Romeo Giulia QV

Direksiyonu başına geçtiğimiz Giulia QV’nin çok üst seviyedeki yanal ve doğrusal dinamizminde otomobilin 245/35 ZR 19 boyutundaki Pirelli P Zero Corsa performans lastikleri de büyük rol oynuyor. Pist ortamında sert yapısıyla kendini evinde hisseden otomobil, trafiğe açık gerçek dünyada da zorlanmıyor. Adaptif yürüyen aksam günlük kullanımda yeterli dengeyi sunabiliyor.
SÜRÜŞ İZLENİMİ · Alfa Romeo Giulia QV

Giulia ile ilk randevumuzun 510 HP’lik performans versiyonuyla olması belki gözümüzü biraz boyamış olabilir. Ancak otomobilin özündeki detayları da gözden kaçırmıyoruz. Giulia, Fiat-Chrysler Grubu’nun farklı modellerinin birleşimiyle oluşmuş bir otomobil değil. Her parçası kendine has. Teknolojileri ileri. Örneğin entegre fren sistemi: Farklı elektronik asistanları mekanik fren gücü arttırıcısıyla birleştiren sistemin iddiası rakipsiz kısalıkta fren mesafesi. Yazı: Horst von Saurma-Eray Özgü
Otomobil dünyasının en güvenilir bilgi kaynağı
Otomobil dünyasındaki tüm önemli gelişmeleri, doğru ve tarafsız şekilde okura ulaştıran otohaber dergisi yılda 12 sayı çıkan tek otomotiv dergisidir. Yıl boyunca çıkardığı birçok ek yayınla otomobil dünyasına dair her konuda okuruna zengin bir içerik sunar. Elektrikli ve hibrit otomobillerden safkan spor otomobillere, klasik ve antika taşıtlardan SUV ve crossoverlara uzanan zengin bir özel yayın çeşitliliği sunan otohaber dergisi ayrıca yıl boyunca gerçekleştirdiği test ve karşılaştırmaları da Test Yıllığı dergisinde bir araya topluyor.