Audi'nin, Dresden merkezli Sunfire şirketiyle birlikte geliştirdiği Audi e-Diesel, yalnızca su ve karbondioksitten üretiliyor. Su 800 dereceye kadar ısıtıldıktan sonra elektroliz işlemiyle, hidrojen ve oksijen gazlarına ayrıştırılıyor. Hidrojen, yüksek ısı ve yüksek basınç altında, karbondioksit gazı ile birleştiriliyor.
Bu iki gazı reaksiyonu sonunda da "Blue Crude" adı verilen ve uzun bir hidrokarbon zincirine sahip bir sıvı yakıt elde ediliyor. Bu ham yakıt, rafine edilerek, Audi e-Diesel'e dönüşüyor. Elde edilen sentetik yakıt, yüksek yanma kalitesine sahip olduğu gibi, sülfür ve aromatik hidrokarbon içermediği için de çevreye olumsuz bir etki de içermiyor.
4 aylık bir araştırma sonucunda elde edilen Audi e-Diesel'in ilk numunesi, Almanya Araştırma ve Eğitim Bakanı Prof. Dr. Johanna Wanka tarafından bir Audi A8 aracına konularak test edildi. Araştırma Merkezi, 1 ay içinde 3 bin litre Audi e-Diesel üretmeyi hedefliyor. Ortaya çıkan sentetik yakıt sadece otomobillerde değil, endüstride de, geleneksel dizel yerine kullanılabiliyor.