otohaber_logo
Haberler
Sponsor Mağduru Genç Yıldızlar
Otomotiv sektörü son günlerde bir yarışçının sponsorluk ile başlayan gündemine takılıp dururken, 14 yaşındaki iki genç kartingçinin, geleceğin Schumacher’i Alonso’su olma düşleri sponsorlara bağlı. İkisi de fırsat verilirse motorsporlarında soyad ilişkisi
Sponsor Mağduru Genç Yıldızlar

otohaber olarak, motorsporlarına her zaman destek olmaya çalışıyoruz. İşte biz de bu uğurda kartingde umut vadeden, başarılarıyla sevindiren genç sporculara sayfalarımızı ayırmak istedik. Bu iki genç, ailelerinin ve özellikle de birçok yarışta tekniker olacak kadar çocuklarına ve spora ilgi duyan babalarının desteğiyle bugünlere gelmişler. Şanslılar ki eski rallici Hakan Güven ve televizyon dünyasının sevilen ismi Gökhan Telkenar gibi önemli isimlerin soyadlarının taşıyorlar. Aksi bir durumda şu anda desteksiz bu yerlerde olmaları da pek mümkün gözükmüyor. Her ikisi de 14 yaşında olan 2010 Türkiye Karting Şampiyonası Mini Kategori Şampiyonu Ayhancan Güven ve 2007 PO Türkiye Şampiyonası üçüncüsü Onat Telkenar, bu işe ne kadar tutkuyla bağlı olduklarını gösterdiler.

İki başarılı sporcunun bu spora nasıl girdiklerini soruyorum...
Onat Telkenar: Bir arkadasım PO'nun düzenlediği yarışmaya katıldı ben de onu izlemeye gitmiştim. İşte kar- 46 2 Genç Yetenekler tinge bu şekilde başladım. İlk kez 2007'de yarıştım. Şu anda yaşındayım.

Ayhancan Güven: Ben de babamın destekleriyle 6 yaşında özel izinle başladım. Normalde 7 yaşından önce motorsporlarına başlanmıyor ama şanslıyım ki babam da eksi bir rallici. Şu anda 14 yaşındayım.

Yurtiçi ve yurtdışındaki başarılarınızdan bahseder misiniz?
Telkenar: Türkiye'de 2007 yılında PO'nun düzenlediği şampiyonada üçüncü oldum. Güven: Geçen yıl İtalya'da yarıştım. Türkiye'de 2010 yılında Türkiye Karting Şampiyonası Mini Kategori Şampiyonu oldum.

Peki destekçiniz var mı ?
Telkenar: Hayır yok. Sadece babamla ikimiziz.

Yazı: Volkan Demirkuşak

Güven: Ben de dedemin ve babamın desteğiyle yarışıyorum. Sponsorum var ama yeterli değil.

Haftada kaç gün antrenman yapıyorsunuz, normalde kaç gün yapmanız gerekiyor? Antrenmanları nerede yapıyorsunuz?
Telkenar: Maalesef okul nedeniyle çok az çalışıyorum. Normalde haftada bir olmalı.

Güven: Ben daha fazla çalışıyorum, fakat rakiplerimiz haftada iki, üç kere çalışıyor. Biz ise yarış günü gidip yarış öncesi antrenmanı yapıyoruz. Eskiden Autodrom'da çalışırdık, şimdi Körfez Pisti'ne gidiyoruz.

Peki rallici ve Formula 1 pilotları gibi özel bir programınız var mı?
Güven: Aslında olması gerekiyor. Koşuyorum ve yüzüyorum. Ayrıca iki gün de antrenör eşliğinde fitness yapıyorum.

Telkenar: Ben sadece koşuyorum.

Kullandığınız araçları tanıtır mısınız?
Hakan Güven: 23 HP'lik Rotax var. Bir de 30 HP'lik KF3 motorlar var. Yaş itibariyle 13-14'den sonra bu kategoriye geçiliyor. Çocukların fiziksel özellikleri nedeniyle 2 yaş aralığı var. Fakat kategoriyi erken atlama imkanı da bulunuyor.

Arkadaşlarınız oyuncak oynarken siz yarışıyorsunuz...
Telkenar: Ben küçükken Legolarla oynardım. Arada yine oyuncaklarla oynuyorum! Ayhan, senin başından kötü bir olay geçmiş, bir sakatlık yaşamışsın...

Güven: Evet, maalesef. Antrenman sırasında bir araç ters yöne girdi. Çarpıştık ve ayağım kırıldı. O yılı boş geçirdim.

Ayhan, senin kahramanın kim?
Güven: Michael Schumacher. Kesinlikle onun gibi pist yarışçısı olmak isterim. Aracı kötü olmasına rağmen harika yarışıyor.

"Herhangi bir yerden destek almanız söz konusu mu" diye soruyorum, cevabı Ayhan'ın babası Hakan Güven veriyor.
Güven: Federasyon bu işi ilerletmek istiyorsa bu çocuklarla yapacak. Bu kategoride en fazla 4-5 çocuk var. Bu çocukları F1'e göndermek istiyorsanız çocukların elinden tutmanız gerek. Bu gençler 7-8 yıldır yarışıyor ve önlerinde daha bir o kadar süre var. Bugün bu çocuklar seçilirse 5 yıl beklenir. Aksi takdirde 15 yıl beklemek zorundasınız.

Yabancı bir ülkede bu sporu yapsaydınız sizce ne olurdu?
Ayhancan Güven: Durum daha iyi olur. Önümüz açık olurdu. Belki kartingde şu anda bizden ileride değiller fakat ileriki aşamalarda kat be kat bizden şanslılar. Telkenar: Aynı fikirdeyim. Orda daha fazla ilgi gösteriliyor.

Hakan Güven: Yurtdışında kartingi aileler bir yere kadar destekliyor fakat mesela Venezuella'da bir yarışçı için devlet özel uçakla öğretmen, kondisyoner ve psikolog götürüyor. Yani destek büyük.

Karting yapmanın bir yıllık maliyeti nedir?
Güven: 20.000 Euro civarında. Üst kategorilerde ücretler artıyor. Bir çocuğun Formula 1 pilotu olabilmesi için yaklaşık 5 milyon Euro'luk bir yatırım gerekiyor.

5 milyonu nereye harcıyorsunuz?
Hakan Güven: Bunlar ekipman bütçesi. Ayhancan ile 16 yarış yaptık İtalya'da. 16 yarışta 5 araç kullandık. Türkiye'de 2009'da tüm sezonda tek araç vardı. Burada 3 yıl kullanıyorsun aynı aracı. Ama orda rekabet var. Bir aracı en fazla iki yarış kullanıyorsun.

Okuldaki durumunuz nedir?
Telkenar: Çok az kişi biliyor yarıştığımızı. Çoğu kişi bu yarışı bilmiyor bile.

Güven: Bir televizyon yarışmasında bir soru çıktı, şıklarda karting de vardı. Yarışmacı; "kartla mı oynanıyor?" dedi. Bilgi yok. Okulda akülü araba mı diyorlar!

Sizin adınıza kurulan hayran sayfanız var mı?
Güven: Benim 300 üyeli bir kitlem var. Hiç ilginç bir anınız oldu mu?

Başınızdan geçen ilginç bir olay oldu mu?
Telkanar: Ben, ilk başladığımda babam da bana mekanikerlik yapıyordu. Aracın çarkını değiştirirken vidaları iyi sıkmamış. Tabi yarış sırasında kontrolü kaybettim ve lastiklere çarptım. Babam acemilik döneminde aynı şeyi bir arkadaşıma daha yaptı.

Güven: Babam da mekanikerlik yapmıştı. Sıralamada birinci oldum. Ardından bir sorun oldu. Babama söyledim. "bakarız" dedi ama unutmuş. Sonra yarışta start verilecek. En öndeyim. Start verildi. Herkes yanımdan geçip gitti ben öyle kaldım. Sonuncu oldum.

"Artık 14 yaşında yarışçılarsınız. Ardınızdan gelecek 7-8 yaşlarındaki adaylara tavsiyeleriniz nedir?" diyorum ve Ayhancan'dan üzücü bir cevap geliyor...
Güven: Türkiye'de başlamasınlar bu işe. Mümkünse İngiltere veya İtalya'da yarışsınlar.

Telkenar: Bence de. Almanya iyi bir seçim olabilir

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.