otohaber_logo
Haberler
SÖYLEŞİ · Toksport WRT
Toksport WRT takımının kurucusu ve başındaki isim olan Seyhun Duru ile takımın dününü, bugünü ve motorsporlarındaki hedeflerini konuştuk.
SÖYLEŞİ · Toksport WRT
Bugünkü adıyla Toksport WRT takımının dünü ve bugününü anlatır mısınız?

Seyhun Duru: Toksport WRT, 2002 yılında kuruldu. 2002 ve 2004 sezonunda Hyundai Assan Motorsport adı altında Hyundai Assan fabrika takımına 3 adet Hyundai Accent WRC otomobil ile fabrika takımı olarak hizmet verdi. 2007-2008 sezonunda Borusan Otomotiv ile çözüm ortağı olarak yeni bir projeye adım atıp 2008 sezonunda Toksport WRT Borusan Otomotiv Yarış Takımı'na Dünya Binek Otomobiller Şampiyonası'nda (WTCC ) teknik çözüm ortağı olarak hizmet vermeye başladı. Türkiye'de motorsporları için dönüm noktası bir projedir. İlk kez tam manasıyla bir Türk takımı, 11 ülke, 3 kıtada, İbrahim Okyay pilotajında, aynı zamanda da Türkiye Pist Şampiyonası'nda Aytaç Biter'i yarıştırarak uzun soluklu bir projede imzamız oldu. 2014-2015 senelerinde Avitas Motorsport ekibi ile Yiğit Timur pilotajında Dünya Rallikros Şampiyonası'nda güzel işlere imza attık ve 2016 sezonunda FIA Cross Country World Cup'ta T2 Sınıfında Katarlı pilotumuz Adel Abdulla ile dünya şampiyonluğu kazandık. Toksport WRT'nin uluslararası arenada takım olarak kazandığı en üst seviye ödül diyebiliriz. 2017 sezonunda da aynı başarıyı yakalamak için çalışmalarımız devam etmekte.

Gelecekle ilgili planlarınız nelerdir?

Duru: Zamanında bu işin temeli olan karting sporu ile başlayan sporcularımızın spordan uzaklaştığını görüyoruz. Bu durum bizler için gerçekten çok üzücü bir tablo. Toksport WRT'nin hedefleri arasında Türkiye'den hem çok iyi bir ralli pilotu hem de çok iyi bir pist pilotu çıkartabilmek var. Bu hedefe ulaşabilmek için iki senedir maddi, manevi emek sarf ettiğimiz bir pilotumuz var: Ayhancan Güven.

Teknolojideki gelişmelerle ilgili ne düşünüyorsunuz?

Duru: Gelişen teknolojinin en fazla sirayet ettiği spor dallarından biri tabii ki motorsporları. Aslında sorunuzun cevabı basit, teknolojiye ayak uydurmanın çözümü, devamlı öğrenmeye çalışmak. Öğrenirken yanlış yapsak bile yanlışı kabul ediyoruz, doğru bilgiye ulaşmak için devamlı olarak pratikte ve teoride elimizden geldiği kadar kendimizi geliştirmeye çalışıyoruz. Mekanik ekibimiz, lojistik ekibimiz, yönetim kadromuz, mühendislerimiz ile teknolojik konuların ve problemlerin çözümünün devamlı üstüne gitmekteyiz.

2017 sezonunun ortalarına yaklaşırken bu yılki hedefleriniz neydi ve nerelere geldiniz?

Duru: Toksport WRT'nin desteklediği ralli ve pist branşlarında pilotlarımız var. Ralli kısmını Orhan Avcıoğlu'na bırakayım kendisi anlatsın. Pistte Ümit Ülkü, Türkiye Pist Şampiyonası'nda Nissan GT-R Nismo GT3 ile ve ayrıca Porsche 991 GT3 Cup Car ile Ayhancan Güven ile beraber aynı şampiyonada yarışmakta. Porsche Carrera Cup serileri zor ve mücadele seviyesi çok yüksek bir şampiyonadır. Ayhancan 18 yaşında ve gelecek vadeden bir pilot. Ayhancan son olarak genel klasmanda hem kendisine, hem de takıma çok güzel bir netice verdi. Meşhur Le Mans pistinde genel klasmanda dördüncü, Fransa Carrrera Cup şampiyonasında ikinci ve Benelux şampiyonasında birinci, gençler kategorisinde de birinci oldu. Bu, 19 yaşındaki bir pilot için gerçekten küçümsenmeyecek bir başarı Hedeflerin neresindeyiz sorusuna gelirsek, Toksport WRT olarak bulunduğumuz noktadan memnunuz, nerdeyse şampiyonaların ortasına gelmek üzereyiz, elimizden geleni takım olarak yapıp, emeklerimizin karşılığını almak istiyoruz.



Orhan Avcıoğlu: Biz bu sene Toksport ile Türkiye Ralli Şampiyonası ve Balkan Ralli Kupası hedefiyle yola çıkıp Toksport ile güçlerimizi birleştirdik. Benim için sezon yeniliklerle başladı. Takımım, otomobilim yeni, her ne kadar daha önce üç yıl Ford Fiesta kullanmış olsam da hep atmosferik Super 2000 ile yarıştım ve ilk defa turbo bir otomobil kullanıyorum. Sezonun başında iyi bir test aşaması geçirip ilk yarış Ege Rallisi'ne iyi hazırlandık ve birinci olduk. İkinci yarış olarak Bulgaristan'a gittik yarışı tamamlayamamış olmamıza rağmen bizim için iyi bir test oldu. Toprakta otomobili görebilmek ve öğrenebilmek adına Romanya'daki Arad Rallisi'ne girdik. Orada hem takımımız hem de ülkemiz adına podyum başarısı gösterip üçüncü olarak Türk bayrağını dalgalandırıp milli marşımızı dinlemek bize gurur verdi. Bu sezon Ford Fiesta R5 ile mücadele ediyoruz. Tabii turbo bir otomobile geçmek çok kolay olmadı benim için. Sürüş stili oldukça farklı ve Super 2000'e göre daha hızlı bir otomobil. Hedefimiz Türkiye Ralli Şampiyonluğu'nu kazanmak. Eğer doğru destekleri yakalayabilirsek, bir marka desteği alabilirsek, mevcut sponsorlarımızla ya da daha farklı markalarla daha büyük işbirliği yaparsak o zaman sadece Türkiye'de değil Avrupa'da ve Dünya Şampiyonası'nda da Türkiye'ye yakışır başarılar kazanabilecek seviyeye geleceğiz. Bu takım bunu hak ediyor.

Farklı şampiyonalarda mücadele eden Toksport WRT takımı kaç kişiden oluşuyor?

Duru: Biz toplamda 20 kişilik bir ekibiz. Tüm ekibimiz, Almanya'daki de dahil, yüzde 95'i Türk mekanikerlerden oluşuyor ve bunu bu şekilde tutup götürmek gibi bir idealimiz var. Ama biraz evvel de söylediğim gibi gerçekten bu işi yapmaya gönüllü olan ve bu zor şartlarda çalışmaya gönüllü olan kişileri bulmak çok zor. Ağırlıklı olarak Türk mekanikerlerle çalışmamızın nedeni de bu sektörün gelişmesi açısından hem de bunu yüzde yüz Türk mekanikerlerle yapıyor olmak bize ayrı bir mutluluk veriyor. Bu işin yapılabileceğini gösteriyoruz.

Bu iki garaj haricinde başka bir garaj açmak gibi yeni hedefiniz var mı?

Duru: Konjonktür nasıl değişir bilmiyorum ama şu an için iki tanesi yeterli ve ikisiyle mücadele ediyoruz. Almanya'daki garajın açılmasında şöyle bir espirisi var: Almanya'daki garaj lojistik problemlerden dolayı ve maliyetleri indirgemek açısından projelendirildi. Toksport'un idealleri büyüktür ve olabildiğince yerine getirmeye çalışırız; söz vermeyiz ama yapmaya çalışırız. Her zaman dediğim gibi biz burada pilotlarımızdan, mekaniklerimizden ve yönetim kadrosundan daha büyük şeyleri hayal ediyoruz, birşeyler yapmaya çalışıyoruz, o hayallerin peşinde koşuyoruz. Bir Türk takımının Nürburgring gibi dünyada motorsporlarının merkezi sayılan bir yerde neden bir Türk garajı olmasın sorusunun cevabını Toksport'un idealleri olarak yanıtlayabiliriz.

Yazı ve fotoğraflar: Ersan Sezer

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.