Skoda Auto, Mladá Boleslav'daki motor üretim tesisinde modernize edilen 1.2 litrelik motor üretimine başladı. Üç silindirli benzinli motorda yapılan kapsamlı adaptasyonlar, Teknoloji Geliştirme Departmanı tarafından tasarlandı.
Yenilenen motorda en önemli değişiklik sübap zamanlama mekanizmasında olmuş. Eski motorda zincir tahrikli sübap zamanlama mekanizması kullanılırken yeni motorda dişli kayış tahrikli sübap zamanlama mekanizması kullanılmış. Arka krank mili ağrılığı azaltılırken değişiklikler mevcut silindir bazında iki ve dört sübaplı motorlarda gerçekleştirilmiş.
Skoda Auto'nun Teknoloji Geliştirmeden Sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi Eckhard Scholz "Motorun ağırlığının optimize edilmesi ve mevcut motorda yapılan adaptasyonlar, motorun performansını artırırken yakıt tüketimini, emisyonu ve gürültü seviyelerini azaltacak"dedi.
Yenilenen üç silindirli 1.2 litrelik motor, Skoda Fabia, Skoda Roomster'in yanı sıra, VW Polo, VW Fox, Seat Ibiza ve Seat Cordoba dahil birçok VW Grubu aracında kullanılacak.
VW Grubu içerisinde dahili ihaleyi kazanan, Skoda'nın Mladá Boleslav'daki motor üretim tesisi, grubun küçük ve kompakt sınıftaki otomobilleri için de yeni şanzımanlar üretecek. Skoda, üretim programının genişletilmesine CZK, 1.5 milyar Euro yatırım tutarı ayırırken 270 kişilik yeni istihdam da oluşturacak.
Günde 1,000 adet üretilmesi planlanan yeni şanzıman, MQ 100, torku 120 Nm'ye kadar olan benzinli motorlar için tasarlanmış. Üniteyi oluşturan parça sayısı şu an üretilen şanzımanda olduğundan beşte bir daha az olup ve ağırlığı da MQ 200'e göre çok daha düşük hale getirilmiş.
Skoda Auto Yönetim Kurulu Başkanı Reinhard Jung konu ile ilgili olarak "Yeni şanzımanı ilk aşamada yeni küçük aile otomobilinde sonra markamızın diğer modellerinde ve Volkswagen Grubu içerisinde üretilen diğer küçük araçlarda kullanmayı planlıyoruz. Üretim başlangıcı 2010'un sonuna doğru planlandı." dedi.