Hükümet tarafından uzun zamandır seslendirilen üçüncü köprünün güzergahı özellikle emlak spekülatörlerinin en fazla merak ettiği konuydu. Gündeme geldiğinden beri ihtiyaç var mı yok mu tartışmasının sürdüğü köprünün güzergahı İstanbul'un neredeyse en kuzeyi sayılabilecek bir noktada yer alıyor. Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım tarafından açıklanan güzergaha göre otoyol batıda TEM Kınalı Kavşağı'ndan başlayacak, kuzeyde kömür ocakları mevkisini geçerek Garipçe'den Poyrazköy'e bağlanacak ve yine kuzey bölgeyi takip ederek Gebze'de TEM Otoyolu ile birleşecek. 1.275 metre ana açıklığı olan asma köprü inşa edilecek ve köprü dünyanın en büyük 11'inci asma köprüsü olacak. Bakan Yıldırım yaptığı açıklamada, özellikle kömür ocakları bölgesinin tercih edildiğini ve yeşil alanların etkilenmemesi için özen gösterileceğini açıklasa da çevreciler köprü projesine tepkili. Yapılan açıklamaya göre Garipçe-Poyrazköy hattında özel arazi oranı yüzde 16, orman arazisi yüzde 48, 2B'li alan yüzde 11, Hazine arazisi yüzde 16, askeri bölge yüzde 11 düzeyinde bulunuyor. Bu bölgede kamulaştırılacak bina sayısı ise 222. Bakan Yıldırım, orman arazisinin birçok kısmının artık orman vasfını yitirmiş araziler olduğunu açıkladı. 6 milyar dolara mal olacak projenin bu yıl Yap-İşlet-Devret modeliyle
ihaleye çıkacağı ve 4-5 yıl içinde tamamlanması öngörülüyor.