İlk markalı yakıt, "Shell Spirit"'i 1907'de üreten Shell, ilk farklılaştırılmış benzin olan "Shell V-Power"ı 1998'de Hong-Kong'da tanıtmış, 2 yıl sonra da ülkemizde pazarlamaya başlamıştı. Benzer bir durumu "Shell V-Power Diesel" için de 2002 yılında gerçekleştiren firma, artık çok daha verimli olduğu iddia edilen bir yakıtı daha pazara sunuyor: Shell V-Power Nitro+. Hem güncel 97 oktanlık benzinli hem de dizel yakıtın yerini alan Nitro+ serisi, yüksek teknolojili yeni nesil enjeksiyonlu otomobillerde oluşan kurumlanmanın çok daha çabuk bir biçimde temizlenmesini sağlıyor. Mevcut dizelden daha güçlü bir deterjan teknolojisi içeren "V-Power Nitro+ Diesel", kritik yakıt sistemi bileşenlerinin korozyondan korunmasını sağlayacak şekilde tasarlandı. V-Power Nitro+ Kurşunsuz 97 ise, motorun performansını etkileyebilecek tortuları önlemek ve temizlemek için geliştirilmiş deterjanlar içeriyor. Yeni formül, bir önceki V-Power Kurşunsuz 97 ile karşılaştırıldığında yüzde 25 daha fazla Sürtünme Modifikasyon Teknolojisi (Friction Modification Technology) içeriyor. FMT olarak kısaltılan bu teknoloji, Shell'in, Ferrari'nin Formula 1'deki işbirliğinden edinilen tecrübelerle sonuçlandırılmış.
AR-GE'DE 1 NUMARA
Shell, 2012'deki 1.3 milyar dolarlık harcamasıyla, Ar-Ge alanında, büyük petrol ve gaz şirketleri arasında en büyük yatırımcı konumunda. Shell'in yakıt geliştirme konusunda 100 seneyi aşan tecrübesi, günümüzde dünyanın çeşitli köşelerinde yakıt inovasyonu, ürün geliştirme ve uygulama konularında çalışan yaklaşık 120 yakıt uzmanı ve bilim insanıyla devam ediyor.
HAMBURG TEKNOLOJİ MERKEZİ
Hamburg'daki Shell Teknoloji Merkezi'nin, araştırma, geliştirme ve teknik destek çalışmaları arasında otomotiv, sanayi ve yerel yakıtlar, madeni yağlar, motor-şanzıman ve araç teknolojisi ile denizcilik teknolojileri bulunuyor. 1956'da açılan merkez, farklılaştırılmış yakıt ve madeni yağ ürün portföyü oluşturarak, aralarında Ferrari, Audi, Volkswagen, Mercedes-Benz, Ducati, Porsche, General Motors, ZF ve Bosch gibi markalarla çalışıyor. Diğer bir deyişle, firmaların Ar-Ge faaliyetlerine destek sağlamak amaçlı, sipariş üzerine akaryakıt ve madeni yağ üretimi de gerçekleştiriliyor.
Hamburg'daki merkezde tüm motor parçaları inceleniyor.
Ferrari F1 takımına yakıt sağlayan TIR tüm yarışlara gidiyor.