Böyle bir organizasyonu ilk defa düzenleyen bir lastik firması olarak amacınız nedir?
Düşük lastik hava basınçlarının sürüş üzerindeki olumsuz etkilerini göstermek, markayı ön plana çıkartmak değil. Promosyon vermeden düzenlediğimiz bu organizasyonu, biraz sosyal sorumluluk biraz da bilgilendirme amacıyla düzenliyoruz. Düşük lastik hava basıncıyla seyrettiğiniz
zaman sürüş güvenliğiniz riske girer, fren mesafeniz uzar ve yakıt tüketiminiz artar.
Sürücüler bu kontrollerden memnun oluyorlar mı?
Elbette, memnun oluyorlar. Bizim yaptığımız uyarılarda sürücülerin lastik hava basınçlarını çok fazla kontrol etmediği, ancak servisten servise tamamlandığı anlaşılıyor. Oysa sürücüler ayda bir kez mutlaka lastik basınçlarını kontrol ettirmeli.
Lastik hava basıncı yüksek çıkan var mı?
Araç sayısı yok denecek kadar az.
Bu etkinliklerde sadece otomobile mi hizmet veriyorsunuz?
Otobüs, kamyon gibi büyük araçlar hariç servis alanımıza girebilecek otomobil, pick-up ve hafif ticari araçlara hizmet veriyoruz.
Michelin'in yakıt tüketimiyle ilgili faaliyetlerinden bahseder misiniz?
Michelin, doğru hava basıncının önemini anlatan etkinliklere 1920'lerde başladı. Lastikler 5 Bar daha düşük basınçla kullanıldığında ömrü yüzde 30 azalıyor. Önce sürüş güvenliği ön plana çıkar, arkasından da yakıt tüketimi gelir. Yakıt tüketimi sağlayan Energy Saver lastikleri dahi olsa verimliliğe kavuşmak için doğru hava basıncı şart.
Michelin nasıl bir marka?
Michelin denince ilk akla gelenler, düşük yuvarlanma direnci, sürüş güvenliği, kısa fren mesafesi ve arkasından düşük yakıt tüketimi. Son 5-10 yılda bilinçlenen tüketici, tercihini düşük yakıt tüketimine neden olan lastiklerden yana yapıyor Michelin'in öncüsü olduğu enerji lastiklerinde lastik optimizasyonunu iyileştirmek için bütün markalar düşük yuvarlanma direncine sahip yakıt tüketimini azaltan lastiklerin üretimine gidecekler.
Yazı: Birkan Demir Çalışkan
Haberler
Sertan Akçagöz- Michelin Paz. Müd.
Michelin Pazarlama Müdürü Sertan Akçagöz ile Michelin'in sosyal sorumluluk projeleri ve tüketicilerin projelere verdiği tepkileri konuştuk.
- 13 Kasım 2009
Etiketler:
Otomobil dünyasının en güvenilir bilgi kaynağı
Otomobil dünyasındaki tüm önemli gelişmeleri, doğru ve tarafsız şekilde okura ulaştıran otohaber dergisi yılda 12 sayı çıkan tek otomotiv dergisidir. Yıl boyunca çıkardığı birçok ek yayınla otomobil dünyasına dair her konuda okuruna zengin bir içerik sunar. Elektrikli ve hibrit otomobillerden safkan spor otomobillere, klasik ve antika taşıtlardan SUV ve crossoverlara uzanan zengin bir özel yayın çeşitliliği sunan otohaber dergisi ayrıca yıl boyunca gerçekleştirdiği test ve karşılaştırmaları da Test Yıllığı dergisinde bir araya topluyor.
e-Bülten aboneliğimize kayıt olmak için e-posta adresinizi giriniz.