SUV ve Coupe kavramını birleştiren X6 ile büyük bir kumar oynayan BMW, bu riskli denemeden oldukça kazançlı ayrılmış ve "Sportif Aktivite Coupe'si" (SAC) olarak adlandırılan araç Alman üreticinin kar hanesine artılar yazdırmıştı. SUV ve Coupe melezinden sonra sırada, başka bir niş model var: 5 Serisi GT! 2010 başında yollara çıkacak olan yeni 5 Serisi'nin genel detaylarını da sunan BMW 5 GT'de ilk kez 7 Serisi'nde kullanılmaya başlayan BMW'nin yeni tasarım felsefesi yoğun olarak hissediliyor.
Sedan, SUV, dört kişilik coupe ve MPV'lerin en güçlü özelliklerini bir arada sunma iddiası taşıyan yeni 5 Serisi GT, 5 metre sınırındaki uzunluğu ve 3.070 mm'lik dingil mesafesiyle, üst sınıfta yer alan ağabeyi 7 Serisi'ne yakın boyutlara sahip. 1.559 mm'lik yüksekliğiyle BMW X5 seviyesinde bir baş mesafesi sunduğu açıklanan aracın oturma pozisyonu da 5 Serisi Sedan ile X5 arasına konumlandırılıyor. Hepsi turbo beslemeli iki benzinli(306-407 HP) ve bir dizel(245 HP) motor seçeneğiyle üretimi başlayacak olan 5 GT'de 7 Serisi'nde de görev yapan 8 kademeli otomatik şanzıman kullanılacak. X5 ile X6 arasında kalan bir fiyat etiketi taşıması beklenen radikal BMW'de, 4 kişilik bir iç mekan sunuluyor. İlk etapta sadece arkadan itişli olarak yollara çıkacak olan 5 GT, ilerleyen dönemde 4 tekerlekten çekişli bir xDrive versiyonuna da kavuşacakken, 7 Serisi'nden tanıdığımız 3 derecede dönebilen arka tekerlekler 5 GT'de de sunulacak.