SÜRÜŞ İZLENİMİ · Seat Ibiza
Gelecek nesil Polo'nun teknolojisini ilk kez kullanan yeni Ibiza, sürüş özellikleri, elektronik destek sistemleri ve kullanışlılığıyla çok iddialı.
Beşinci nesliyle karşımıza çıkan Seat Ibiza, Volkswagen Grubu'nda ilk kez kullanılan MQB A0 platformu üstünde yükseldi. Yeni Ibiza, küçük sınıfta avantaj sağlayan boyutlardan ödün vermeden daha fazlasını sunmayı vaat ediyor. Tasarımı çok daha olgun ve sportif görünen yeni Ibiza, adeta küçük bir Leon gibi duruyor.
SÜRÜŞ İZLENİMİ · Seat Ibiza
Selefine göre sadece 2 mm kısaltılan otomobili dingil mesafesi ise 95 mm arttırılmış.
Ibiza'nın hem daha modern görünmesini hem de daha iyi bir aydınlatma sunmasını sağlayan tamamen LED aydınlatmalı farlar da yeni nesille birlikte sunulmaya başlandı. Yeni platformda selefinin şehirde rahat hareket edilmesini sağlayan boyutların korunmasına da önem verilmiş. 4059 mm uzunluk, 1780 mm genişlik, 1444 mm yüksekliğe sahip yeni Ibiza, 87 mm daha geniş, 2 mm daha kısa, 1 mm daha alçak.
SÜRÜŞ İZLENİMİ · Seat Ibiza
Ön yolcu koltuğunda da yükseklik ayarı bulunuyor. Görüş açıları sorunsuz.
Selefine göre 95 mm arttırılan dingil mesafesi 2564 mm'ye ulaşmış. Uzunluğundaki küçük artışa rağmen yeni platform sayesinde elde edilen cömert dingil mesafesiyle daha geniş yaşam alanı sunabiliyor. Arka koltuklardaki diz mesafesi 35 mm, baş mesafesi 17 mm arttırılmış.
SÜRÜŞ İZLENİMİ · Seat Ibiza
Artan dingil mesafesi ve akılcı tasarımla arka koltuklarda 35 mm daha fazla diz mesafesi sunuluyor.
Ön koltuklarda uzun boylu yolcular otururken bile arkada yeterli genişlikte bacak mesafesi sunuluyor. Yeni platform sayesinde bagaj hacmi de 63 litre daha fazlası sunuluyor. 355 litreye çıkan bagaj hacmi için Seat, sınıfının en iyisi iddiasında bulunuyor.
SÜRÜŞ İZLENİMİ · Seat Ibiza
Dokunmatik multimedya ekranının çözünürlüğü oldukça başarılı. Ekranın konumu biraz daha yukarıda olabilirdi.
Otomobilin içerisine geçtiğimizde de modern multimedya sistemi dikkatimizi çekiyor. İçeriği oldukça zengin olan sistem üst donanımla alınabiliyor. Yeni platformla birlikte daha tok bir sürüş tecrübesi yaşatan Ibiza'nın süspansiyon sistemi de yenilendi. Dinamik yapısı arttırılan süspansiyon sistemi daha keyifli ve güvenlibir sürüş tecrübesi yaşatıyor.
SÜRÜŞ İZLENİMİ · Seat Ibiza
Yerini aldığı modele göre daha sportif görünen otomobilin sürüş karakteri de sportife yakın
Geri bildirimleri başarılı ve isteklere hızlı yanıt veren direksiyon sistemi de sürüş keyfini arttırıyor. Motor seçeneklerine baktığımızda Ibiza, üretim bantlarından, 1.0 MPI 65 HP ve 75 HP, 1.0 TSI 95 HP ve 115 HP, 1.5 TSI EVO 150 HP, 1.6 TDI 80 HP, 95 HP ve 115 HP seçenekleri ile çıkıyor. Bir diğer motor seçeneği de 1.0 TGI 90 HP'lik CNG (sıkıştırılmış doğalgaz) yakıtla çalışan motor.
SÜRÜŞ İZLENİMİ · Seat Ibiza
Sade tasarlanan ön konsolu 8 inçlik multimedya ekranı hareketlendiriyor. Beats imzalı ses sistemi de Ibiza'nın seçkinliğini arttırıyor.
Türkiye'de Ağustos ayının sonunda TSI ve TDI motorlar fiyat listesinde yer almaya başlayacak. Sürüş organizasyonunda yeni 1.5 TSI EVO'nun direksiyonuna geçtik. 150 HP'lik bu motoru DSG şanzıman ile kullandık. Alt devirlerden itibaren canlı ve atak yapıdaki bu ikili içerisinde, Eco, Normal, Sport, Individual seçenekleri olan Seat Drive Profile isimli sürüş kişiselleştirme sistemiyle de farklı karakterlere bürünebiliyor. Şanzımanın da hızlı ve yerinde vites geçişleri performansı tamamlıyor. Ibıza'nın dinamik karoserine çok yakışan bu motor da Türkiye'de satılacaklar arasında.
Otomobil dünyasının en güvenilir bilgi kaynağı
Otomobil dünyasındaki tüm önemli gelişmeleri, doğru ve tarafsız şekilde okura ulaştıran otohaber dergisi yılda 12 sayı çıkan tek otomotiv dergisidir. Yıl boyunca çıkardığı birçok ek yayınla otomobil dünyasına dair her konuda okuruna zengin bir içerik sunar. Elektrikli ve hibrit otomobillerden safkan spor otomobillere, klasik ve antika taşıtlardan SUV ve crossoverlara uzanan zengin bir özel yayın çeşitliliği sunan otohaber dergisi ayrıca yıl boyunca gerçekleştirdiği test ve karşılaştırmaları da Test Yıllığı dergisinde bir araya topluyor.