Dizel bir otomobil genelde az yakıt tüketir. Peki zaten az tüketen bir dizele bir de elektrik motoru ekleyip onu şarj edilebilir bir hibride dönüştürmek insana ne kazandırır? Elbette çok düşük tüketim ve gerektiğinde emisyonsuz seyahat edebilme özgürlüğü.
Volkswagen Up!'ın Tokyo'da tanıtılan Twin Up! versiyonunun amacı da bu. XL1'den alınan hibrid sistemi 0.8 lt'lik dizel ve 35 kW'lik bir elektrik motorundan oluşuyor. 55 kW'lik sistem gücüne sahip olan Twin Up! 7 kademeli bir DSG şanzımanla gücünü tekerleklere aktarıyor. 0-60 km/s hızlanmasını 8.8 saniyede tamamlayan Twin Up!'ın maksimum hızı saf elektrik enerjisiyle 125 km/s'de dizel motorla birlikteyse 140 km/s'de son buluyor. Ortalama 1.1 lt/100 km'lik yakıt tüketimiyle dikkat çeken konseptin ön bölümü standart versiyonlara göre 30 mm uzatılmış.
XL1 isimli kısıtlı üretim modelinin altyapısına sahip olan bu Up!, 1.1 lt/100 km tüketime sahip.