DS markasının güçlü SUV’u DS 7 Crossback, şarj edilebilir hibrit seçeneğiyle test sayfalarımıza konuk oldu. Konsept otomobil cesaretinde çizgileriyle SUV sınıfında sürüden ayrılan DS 7 Crossback, karoserindeki şık detayları ve teknolojiyi iyi kullanabilmesiyle de ilgi çekici bir otomobil.
- 21 Aralık 2022
DS 7 Crossback ince far
Köşeli, ince far tasarımı sade görünse de ilk çalışma anındaki hareketli açılışıyla şaşırtmayı başarıyor.
DS 7 Crossback ön panjur
Geniş ön panjur tasarımı ve etrafındaki krom detaylarla güçlü ve şık görünüm elde edilmiş.
DS 7 Crossback LED stoplar
Benzer şık detaylar otomobilin arkasında da LED stoplar ve krom parçalarla devam ediyor.
DS 7 Crossback süper teknoloji
DS 7 Crosback’in sadece görsel olarak değil teknoloji konusunda da güçlü olduğunu söyleyebiliriz.
DS 7 Crossback otomatik ayarlanabilen koltuk sırtlıkları
İçerisinde keşfedilmeyi bekleyen çok fazla fonksiyon bulunan DS 7 Crossback’in standart olarak gelen elektrikli ayarlanabilen koltuk sırtlıkları konforu arttırıyor. Genel olarak koltuk minder yapısının da konforu desteklediğini söyleyebiliriz.
DS 7 Crossback analog saat
Otomobil çalıştırıldığında farlarda olduğu gibi içerideki analog saat de hareketli bir açılışla yolcularını selamlıyor.
DS 7 Crossback priz bağlantısı
DS 7 Crossback’in arkasında zemine yerleştirilen 13.2 kWh kapasiteli bataryalarının tamamen dolması için 32 A güç çıkışına sahip 6,6 kW gücündeki şarj cihazıyla yaklaşık 1 saat 45 dakikaya, 8 A standart topraklı priz bağlantısıyla 8 saate ihtiyaç var. DS 7 Crossback E-Tense, bataryaları tam doluyken WLTP ölçümlerine göre 58 km elektrikli menzil iddiası sunuyor. Testimiz süresince yaklaşık 40 km elektrikle yol almamızı sağlayarak günlük kullanımda pek çok sürücü için sadece elektrik ile yol almayı sağlayabildiğini gösterdi. 135 km/s hıza kadar sadece elektrikle ulaşmak mümkün. Bataryalar azaldığında veya daha güvenli bir yol tutuş için içten yanmalı motor da devreye giriyor. Şarj edemediğiniz zamanlarda da içten yanmalı motorun varlığı güven veriyor. Yol bilgisayarında hibrit kullanımda 3,9 lt/100 km değerini görürken otoyolda ilerlediğimizde ise 6,6 lt/100 km ortalama tüketime imza attı.
DS 7 Crossback multimedya ekranı
Standart olarak sunulan 12 inçlik multimedya ekranı, çözünürlüğü ve menüsüyle başarılı örneklerden biri. Benzer netlik 12 inçlik gösterge grubunda da bizi karşılıyor. Genel olarak kullanılan malzeme ve işçilik kalitesi premium araç müşterisini memnun edebilecek seviyede
DS 7 Crossback sürüş yardım sistemi
Opsiyonel donanımlar arasındaki yarı otonom sürüş yardım sistemi, kamera destekli dördüncü seviye sürücü yorgunluk uyarısı, kameralı süspansiyon sistemi ve gece görüş yardımcısıyla DS 7 Crossback yüksek seviyede bir paket sunabiliyor.
DS 7 Crossback sürüş modları
Sürüş modları sayesinde elektrikli kullanıma ya da hibrit kullanıma pratik şekilde geçilebilirken bu geçişlerde sürüş konforunun bozulmadan sistemin uyumlu çalıştığını görüyoruz. EAT8 isimli otomatik şanzıman hızlı vites geçişleri sunabilmesinin yanında vites zamanlaması da oldukça başarılı. Genel olarak pürüzsüz ve akıcı bir sürüş tecrübesi yaşanıyor.
Otomobil dünyasının en güvenilir bilgi kaynağı
Otomobil dünyasındaki tüm önemli gelişmeleri, doğru ve tarafsız şekilde okura ulaştıran otohaber dergisi yılda 12 sayı çıkan tek otomotiv dergisidir. Yıl boyunca çıkardığı birçok ek yayınla otomobil dünyasına dair her konuda okuruna zengin bir içerik sunar. Elektrikli ve hibrit otomobillerden safkan spor otomobillere, klasik ve antika taşıtlardan SUV ve crossoverlara uzanan zengin bir özel yayın çeşitliliği sunan otohaber dergisi ayrıca yıl boyunca gerçekleştirdiği test ve karşılaştırmaları da Test Yıllığı dergisinde bir araya topluyor.