Özel kullanım amaçları öngörüldüğünde iki aracın da hangi konuda özel olması gerektiğinin kararı çok önemlidir. Sizin özel kullanım tercihlerinizi incelediğimde öncelikle yol tutuş özellikleri açısında kuşkularınızın ön planda olduğu açık. Motor ve araç maksimum performansı öngörülseydi çok yüksek güçler üretebilecek benzinli farklı seçenekler de sunulabilirdi. Yakıt tüketiminin de ön planda olduğu dizel bir araç seçeneğinde öncelikle Saab; sağlamlığı, prestiji ve kalitesiyle bence ön planda yer alıyor. Subaru ise gerek 4 tekerlekten çekiş konusundaki becerisi, gerek uzun yıllardır hiç taviz vermeden Boxer motor teknolojisindeki başarısı, gerek bu uygulamaları ile sağlamlığı birleştirmesi sonucu ayrı, haklı bir şöhrete sahip. Subaru'nun Boxer dizel motoru benim yıllar önce üretim aşamasında incelediğim bir motor. Rekabetin kızıştığı Avrupa pazarında Subaru'nun dizel motor sunmaması büyük bir eksiklikti. Bu eksikliği 2.0 lt'lik boxer dizel ile doldurması gayet normal. Sonuç olarak kullanım alanınız kaygan zemin ağırlıklı olacaksa Subaru seçeneğinde karar kılmalısınız. Ancak boxer dizel henüz yeni sayılabilecek bir üretim ve motorun maksimum gücünü 3600 d/d'de üretebilmesi de benim için biraz düşündürücü. Günümüzde Audi, VW grubundaki yeni nesil dizellerin rahatlıkla 5200 d/d'lere tırmandığını göz önüne alın. Saab ise zaten her türlü gelişime açık, rahatlıkla ek performans çalışmaları yapılabilecek, yeni nesil birbiriyle entegre çift turbolu üretimi ile geniş kullanım motor devirleri elde etmiş. Saab'ın 180 HP güç ve 400 Nm tork üreten 1.9 lt'lik Fiat motorunun ortalama yakıt tüketimi 6.7 lt/100 km. Buna karşı 150 HP güç ve 350 Nm tork üreten Subaru'nun ortalama yakıt tüketimi 5.9 lt/100 km. Ancak 4 tekerlekten çekiş uygulamasında aktarma organlarında oluşan kayıplar ve tekerleklere iletin güç olarak tabi ki iki çeker bu konuda biraz daha avantajlı. Boxer dizel motor ek performans çalışması açısından ise bana biraz riskli gibi geliyor.
Haberler
Saab mı Subaru mu?
Yeni bir otomobil almak istiyorum. Aklımda Saab 9-3 Aero 1.9 TTiD ve Subaru Legacy 2.0 TD AWD var. İki farklı özelliklere sahip bu araçlar arasında Saab’ın çift turbo motoru, Subaru’da ise sürekli 4 tekerlekten çekişli aktarma sistemi var. Yine Subaru’nu
- 17 Aralık 2010
Sayın Bahadır Kadıoğlu;
Özel kullanım amaçları öngörüldüğünde iki aracın da hangi konuda özel olması gerektiğinin kararı çok önemlidir. Sizin özel kullanım tercihlerinizi incelediğimde öncelikle yol tutuş özellikleri açısında kuşkularınızın ön planda olduğu açık. Motor ve araç maksimum performansı öngörülseydi çok yüksek güçler üretebilecek benzinli farklı seçenekler de sunulabilirdi. Yakıt tüketiminin de ön planda olduğu dizel bir araç seçeneğinde öncelikle Saab; sağlamlığı, prestiji ve kalitesiyle bence ön planda yer alıyor. Subaru ise gerek 4 tekerlekten çekiş konusundaki becerisi, gerek uzun yıllardır hiç taviz vermeden Boxer motor teknolojisindeki başarısı, gerek bu uygulamaları ile sağlamlığı birleştirmesi sonucu ayrı, haklı bir şöhrete sahip. Subaru'nun Boxer dizel motoru benim yıllar önce üretim aşamasında incelediğim bir motor. Rekabetin kızıştığı Avrupa pazarında Subaru'nun dizel motor sunmaması büyük bir eksiklikti. Bu eksikliği 2.0 lt'lik boxer dizel ile doldurması gayet normal. Sonuç olarak kullanım alanınız kaygan zemin ağırlıklı olacaksa Subaru seçeneğinde karar kılmalısınız. Ancak boxer dizel henüz yeni sayılabilecek bir üretim ve motorun maksimum gücünü 3600 d/d'de üretebilmesi de benim için biraz düşündürücü. Günümüzde Audi, VW grubundaki yeni nesil dizellerin rahatlıkla 5200 d/d'lere tırmandığını göz önüne alın. Saab ise zaten her türlü gelişime açık, rahatlıkla ek performans çalışmaları yapılabilecek, yeni nesil birbiriyle entegre çift turbolu üretimi ile geniş kullanım motor devirleri elde etmiş. Saab'ın 180 HP güç ve 400 Nm tork üreten 1.9 lt'lik Fiat motorunun ortalama yakıt tüketimi 6.7 lt/100 km. Buna karşı 150 HP güç ve 350 Nm tork üreten Subaru'nun ortalama yakıt tüketimi 5.9 lt/100 km. Ancak 4 tekerlekten çekiş uygulamasında aktarma organlarında oluşan kayıplar ve tekerleklere iletin güç olarak tabi ki iki çeker bu konuda biraz daha avantajlı. Boxer dizel motor ek performans çalışması açısından ise bana biraz riskli gibi geliyor.
Özel kullanım amaçları öngörüldüğünde iki aracın da hangi konuda özel olması gerektiğinin kararı çok önemlidir. Sizin özel kullanım tercihlerinizi incelediğimde öncelikle yol tutuş özellikleri açısında kuşkularınızın ön planda olduğu açık. Motor ve araç maksimum performansı öngörülseydi çok yüksek güçler üretebilecek benzinli farklı seçenekler de sunulabilirdi. Yakıt tüketiminin de ön planda olduğu dizel bir araç seçeneğinde öncelikle Saab; sağlamlığı, prestiji ve kalitesiyle bence ön planda yer alıyor. Subaru ise gerek 4 tekerlekten çekiş konusundaki becerisi, gerek uzun yıllardır hiç taviz vermeden Boxer motor teknolojisindeki başarısı, gerek bu uygulamaları ile sağlamlığı birleştirmesi sonucu ayrı, haklı bir şöhrete sahip. Subaru'nun Boxer dizel motoru benim yıllar önce üretim aşamasında incelediğim bir motor. Rekabetin kızıştığı Avrupa pazarında Subaru'nun dizel motor sunmaması büyük bir eksiklikti. Bu eksikliği 2.0 lt'lik boxer dizel ile doldurması gayet normal. Sonuç olarak kullanım alanınız kaygan zemin ağırlıklı olacaksa Subaru seçeneğinde karar kılmalısınız. Ancak boxer dizel henüz yeni sayılabilecek bir üretim ve motorun maksimum gücünü 3600 d/d'de üretebilmesi de benim için biraz düşündürücü. Günümüzde Audi, VW grubundaki yeni nesil dizellerin rahatlıkla 5200 d/d'lere tırmandığını göz önüne alın. Saab ise zaten her türlü gelişime açık, rahatlıkla ek performans çalışmaları yapılabilecek, yeni nesil birbiriyle entegre çift turbolu üretimi ile geniş kullanım motor devirleri elde etmiş. Saab'ın 180 HP güç ve 400 Nm tork üreten 1.9 lt'lik Fiat motorunun ortalama yakıt tüketimi 6.7 lt/100 km. Buna karşı 150 HP güç ve 350 Nm tork üreten Subaru'nun ortalama yakıt tüketimi 5.9 lt/100 km. Ancak 4 tekerlekten çekiş uygulamasında aktarma organlarında oluşan kayıplar ve tekerleklere iletin güç olarak tabi ki iki çeker bu konuda biraz daha avantajlı. Boxer dizel motor ek performans çalışması açısından ise bana biraz riskli gibi geliyor.
Etiketler:
Otomobil dünyasının en güvenilir bilgi kaynağı
Otomobil dünyasındaki tüm önemli gelişmeleri, doğru ve tarafsız şekilde okura ulaştıran otohaber dergisi yılda 12 sayı çıkan tek otomotiv dergisidir. Yıl boyunca çıkardığı birçok ek yayınla otomobil dünyasına dair her konuda okuruna zengin bir içerik sunar. Elektrikli ve hibrit otomobillerden safkan spor otomobillere, klasik ve antika taşıtlardan SUV ve crossoverlara uzanan zengin bir özel yayın çeşitliliği sunan otohaber dergisi ayrıca yıl boyunca gerçekleştirdiği test ve karşılaştırmaları da Test Yıllığı dergisinde bir araya topluyor.
e-Bülten aboneliğimize kayıt olmak için e-posta adresinizi giriniz.