otohaber_logo
Haberler
Saab mı Subaru mu?
Yeni bir otomobil almak istiyorum. Aklımda Saab 9-3 Aero 1.9 TTiD ve Subaru Legacy 2.0 TD AWD var. İki farklı özelliklere sahip bu araçlar arasında Saab’ın çift turbo motoru, Subaru’da ise sürekli 4 tekerlekten çekişli aktarma sistemi var. Yine Subaru’nu
Saab mı Subaru mu?
Sayın Bahadır Kadıoğlu;

Özel kullanım amaçları öngörüldüğünde iki aracın da hangi konuda özel olması gerektiğinin kararı çok önemlidir. Sizin özel kullanım tercihlerinizi incelediğimde öncelikle yol tutuş özellikleri açısında kuşkularınızın ön planda olduğu açık. Motor ve araç maksimum performansı öngörülseydi çok yüksek güçler üretebilecek benzinli farklı seçenekler de sunulabilirdi. Yakıt tüketiminin de ön planda olduğu dizel bir araç seçeneğinde öncelikle Saab; sağlamlığı, prestiji ve kalitesiyle bence ön planda yer alıyor. Subaru ise gerek 4 tekerlekten çekiş konusundaki becerisi, gerek uzun yıllardır hiç taviz vermeden Boxer motor teknolojisindeki başarısı, gerek bu uygulamaları ile sağlamlığı birleştirmesi sonucu ayrı, haklı bir şöhrete sahip. Subaru'nun Boxer dizel motoru benim yıllar önce üretim aşamasında incelediğim bir motor. Rekabetin kızıştığı Avrupa pazarında Subaru'nun dizel motor sunmaması büyük bir eksiklikti. Bu eksikliği 2.0 lt'lik boxer dizel ile doldurması gayet normal. Sonuç olarak kullanım alanınız kaygan zemin ağırlıklı olacaksa Subaru seçeneğinde karar kılmalısınız. Ancak boxer dizel henüz yeni sayılabilecek bir üretim ve motorun maksimum gücünü 3600 d/d'de üretebilmesi de benim için biraz düşündürücü. Günümüzde Audi, VW grubundaki yeni nesil dizellerin rahatlıkla 5200 d/d'lere tırmandığını göz önüne alın. Saab ise zaten her türlü gelişime açık, rahatlıkla ek performans çalışmaları yapılabilecek, yeni nesil birbiriyle entegre çift turbolu üretimi ile geniş kullanım motor devirleri elde etmiş. Saab'ın 180 HP güç ve 400 Nm tork üreten 1.9 lt'lik Fiat motorunun ortalama yakıt tüketimi 6.7 lt/100 km. Buna karşı 150 HP güç ve 350 Nm tork üreten Subaru'nun ortalama yakıt tüketimi 5.9 lt/100 km. Ancak 4 tekerlekten çekiş uygulamasında aktarma organlarında oluşan kayıplar ve tekerleklere iletin güç olarak tabi ki iki çeker bu konuda biraz daha avantajlı. Boxer dizel motor ek performans çalışması açısından ise bana biraz riskli gibi geliyor.

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.