Renault ve Nissan tarafından bugün yapılan yazılı açıklamada şirketin adının eGT New Energy Automotive Co olacağı, Renault ile Nissan'ın yüzde 25'er, Dongfeng'in ise yüzde 50 pay sahibi olacağı ifade edildi.
Açıklamaya göre eGT Renault-Nissan'ın crossover SUV platformunu kullanan kompakt sınıftan biraz daha küçük boyutta yeni bir elektrikli araç üretecek.
Çin, araç satışları içinde elektrikli olanların payını hızla artırmayı hedefleyen politikalarıyla şu ana kadar elektrikli araç üretimine direnen küresel otomotiv üreticileri için kuralların değiştiğini gösteriyor.
Dünyanın en büyük otomotiv pazarı olan Çin, satılan araçların belirli oranlarda elektrikli olmasını zorunlu hale getirdi.
Buna göre 2018 başlarında her üreticinin satışlarının en az yüzde 8'i pille çalışan elektrikli veya benzin ve elektrikli motorlu araçlardan oluşmak zorunda
Bu oran 2019'da yüzde 10, 2020 yılında yüzde 12'ye, 2025'te ise yüzde 20'ye yükselecek.
ABD'li otomobil üreticisi Ford Motor Co, bu ay içinde Çinli üretici Anhui Zotye Automobile Co ile ortak şirket kurmak için çalışmalara başladığını açıkladı.
ABD'li elektrikli araç üreticisi Tesla, Alman Daimler ve ABD'li General Motor Çin'de üretim için çalışma yürüttüklerini daha önce açıklamıştı.
Kaynak: REUTERS