otohaber_logo
MULTIMEDYA
Renault Megane Sedan 1.2 Tce EDC
UZUN DÖNEM TESTİ · Renault Megane Sedan 1.2 Tce EDC
1 / 8

UZUN DÖNEM TESTİ · Renault Megane Sedan 1.2 Tce EDC

UZUN DÖNEM TESTİ · Renault Megane Sedan 1.2 Tce EDC

Karoser

Üreticiler modellerinin bir tasarım imzası taşımasını çoğu zaman ön planda tutarlar. Renault bu konuda Megane ile iyi iş çıkartan bir marka. Kompakt sedan hem farlarında hem de stoplarında LED'ler sayesinde ister gece ister gündüz olsun uzaktan tanınmasını sağlayan tasarım detaylarına sahip. 2711 mm'lik dingil mesafesiyle sınıfının büyükleri arasında yer alan Megane Sedan, boyutlarını geniş bir yaşam alanına çevirebilen bir otomobil. Renault, odağında dokunmatik ekran olan bir kokpit kullanarak son dönemin trendine uyum göstermiş.

Test aracında bulunan 8,7 inçlik tablet tasarımlı dokunmatik ekran, araçla ilgili fonksiyonların kontrol merkezi durumunda. En üst donanım seviyesi olan Icon'da 1.400 TL karşılığında sunulan ekranın kullanımı otomobil hareket halindeyken tüm benzerleri gibi çok pratik değil. Renault Megane Sedan, işçilik ve malzeme kalitesinde sınıfının zirvesini belirlemese de geneli tatmin edecek bir seviyede.

2 / 8

UZUN DÖNEM TESTİ · Renault Megane Sedan 1.2 Tce EDC

UZUN DÖNEM TESTİ · Renault Megane Sedan 1.2 Tce EDC

Motor ve sürüş özellikleri

Kompakt sedanların ağırlıklı olarak dizel motorla talep gördüğü ülkemizde Megane Sedan'ı 130 HP gücündeki 1,2 lt'lik benzinli turbo motoruyla konuk ettik. Orta donanım seviyesinden itibaren satın alınabilen motoru test aracındaki gibi en üst donanım seviyesindeyse sadece çift kavramalı otomatik şanzımanla tercih etmek mümkün. Enerjik yapısıyla Megane Sedan'a kompakt bir aile otomobili için yeterli ataklığı sunan motorun şanzımanla uyumu konfor açısından yeterli.

Ancak daha hızlı vites değiştiren otomatik şanzımanlar da yok değil. Fransız otomobilleri için geleneklerinde konforlu süspansiyon sitemleri olduğundan bahsedilir. Megane Sedan da bu geleneği yansıtıyor. Sürücüsünü daha hızlı olmak için motive eden bir otomobilden bahsetmiyoruz.

3 / 8

UZUN DÖNEM TESTİ · Renault Megane Sedan 1.2 Tce EDC

UZUN DÖNEM TESTİ · Renault Megane Sedan 1.2 Tce EDC

Rekabet karnesi

Megane Sedan, sınıfındaki rakipleri karşısında en önemli rekabet kozunu zengin donanım özellikleriyle oynuyor. Gerek konfor gerekse güvenlik donanımlarında zirveye oynayan modelin bu motoru ve otomatik şanzımanı baz donanımda sunmaması rakiplerine göre fiyatının yükselmesine neden oluyor.

Sonuç

Zengin donanımlı, piyasada kabul gören ve konforlu bir kompakt sedan arayanlar için Megane Sedan modern bir seçenek. Ancak bu modern dünyaya giriş için istenen fiyat hiç de ucuz değil.

4 / 8

UZUN DÖNEM TESTİ · Renault Megane Sedan 1.2 Tce EDC

UZUN DÖNEM TESTİ · Renault Megane Sedan 1.2 Tce EDC

Aileler için

Benzinli motorlar, özellikle de bu sınıfta filoların tercihi olmuyor. Dolayısıyla tam olarak gerçek tüketiciler için 1,2 litrelik, turbo beslemeli benzinli motor ve otomatik şanzıman öne çıkıyor. Modern motorun çekiş gücü iyi seviyede. Şanzıman da elinden geldiğince eşlik ediyor. Performans/ ekonomi dengesini iyi bulduğum Megane Sedan'ın önden kayma eğiliminin biraz fazla olması hoşlanmadığım yanı oldu.

Halit Bolkan Genel Yayın Yönetmeni

5 / 8

UZUN DÖNEM TESTİ · Renault Megane Sedan 1.2 Tce EDC

UZUN DÖNEM TESTİ · Renault Megane Sedan 1.2 Tce EDC

LED gündüz farları ve stoplar Megane Sedan'ın uzaktan tanınmasını kolaylaştırıyor. Tam LED farlar en üst donanımda standart.

Modern zamanlar

Renault Megane Sedan, Türkiye'deki otomobil müşterilerinin beklentilerine yanıt veren bir model. İyi görünüyor, donanımı çok zengin ve yaygın bir servis ağına sahip. Dokunmatik ekranlar benim temkinli yaklaştığım bir kokpit tercihi ve Megane bu konuda bana pek de hitap etmiyor. En azından fiziksel seçim düğmeleri olsa sisteme hakim olmak kolaylaşabilirdi.

Eray Özgür Yazı İşleri Müdürü

6 / 8

UZUN DÖNEM TESTİ · Renault Megane Sedan 1.2 Tce EDC

UZUN DÖNEM TESTİ · Renault Megane Sedan 1.2 Tce EDC

Dijital gösterge tablosu sadece en üst donanım paketinde var.

Canlı motor

Megane Sedan yeni karoserlerle birlikte modern donanımlar ve motor seçenekleri de kazandı. 1,2 litrelik turbo benzinli motor da bu kazanımlar arasında dikkat çekici bir seçenek. 130 HP güç üreten motor alt devirlerden itibaren canlı yapıda. EDC ile uyumlu çalışıyor. Ani ve sarsıntılı tepkiler vermeyen ikilinin yakıt ekonomisi konusunda da verimli çalıştığını söyleyebiliriz. 6,5 lt/100 km'lik test verisi makul seviyede kalıyor.

Koray Kodal Test Editörü

7 / 8

UZUN DÖNEM TESTİ · Renault Megane Sedan 1.2 Tce EDC

UZUN DÖNEM TESTİ · Renault Megane Sedan 1.2 Tce EDC

Multisense adı verilen kişiselleştirme seçeneği de tıpkı elektrikli park freni gibi Icon donanımında sunuluyor.

Güçlü tasarım

Renault'nun yeni nesil marka diliyle şekillenen Megane Sedan, markasının amiral gemisi Talisman ile olan benzerliğinin avantajını da taşıyor. Sportif ve gösterişli görünen Megane Sedan, karakteristik LED gündüz farlarıyla da uzaktan bile ayırt edilebiliyor. Yerini aldığı Fluence'ın geniş yaşam ve yükleme alanı avantajlarını da koruyan otomobilin filo müşterileri dışında aileler için de çok uygun olduğunu söyleyebiliriz.

Önder Bahar Görsel Yönetmen

8 / 8

UZUN DÖNEM TESTİ · Renault Megane Sedan 1.2 Tce EDC

UZUN DÖNEM TESTİ · Renault Megane Sedan 1.2 Tce EDC

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.