
Renault 12 efsanesi

Renault`un 30 yılı aşkın bir süre 20`den fazla ülkede üretip satışlarını yaptığı, yıllarca başarıdan başarıya koşmuş bir modelidir Renault 12.Kanada, Arjantin, Meksika, Fransa, İtalya, Norveç, Almanya, Belçika, Hollanda, İspanya, Türkiye, Suudi Arabistan, Fildişi Sahilleri, Mısır, Lübnan, Azerbaycan ve Romanya onun satışlarının yapıldığı ülkelerden sadece birkaçıdır.1969 yılında Fransa`da başlayan Renault 12 üretimi 2000 yılında Türkiye`de sona ermesinin ardından 2006 yılına kadar Dacia adıyla devam etmiş ve üretimin yapıldığı 37 yıl boyunca 2.500.000`den fazla Renault 12 lisanslı araç imal edilmiştir.
Renault 12 efsanesi

Renault 12 ilk kez 12 Ekim 1969`da 56. Paris Otomobil Fuarında halka tanıtılmış ve aynı yıl içerisinde Fransa`da satışlarına başlanmıştır.Renault 12 fuar tanıtımı sırasında halk tarafından oldukça çok beğenilmiştir.
Renault 12 efsanesi

Renault 12`nin öncelikle L ve TL donanım versiyonlu binek modelleri satışa sunulmuştur.1970 yılından itibaren ise Station Wagon versiyonu ile performansa yönelik olan üretilen Gordini versiyonunun satışlarına başlanmıştır.
Renault 12 efsanesi

1973 yılında Renault 12`nin versiyonları arasına TS versiyonu eklenmiş, aynı yıl Renault 12 TS`ler Renault otomobillerinin satışlarının yapıldığı birçok ülkede olduğu gibi Türkiye`de de üretilmeye başlanmıştır.
Renault 12 efsanesi

1974 yılına gelindiğinde ise Renault 12`lerde otomatik vitesli şanzıman opsiyonu sunulmaya başlanmış ve bu özelliğe sahip araçlar Renault 12 TR adıyla satışa sunulmuştur. Birçok Avrupa ülkesinde otomatik vitesli binek ve station wagon Renault 12`ler üretilmesine karşın Türkiye`de otomatik vitesli modellerin üretimi yapılmamıştır.
Renault 12 efsanesi

1975 yılında Renault firması Renault 12 otomobillerinde önemli değişiklikler yapmıştır. Aracın şoför mahalli, ön panjuru, far çerçeveleri, tampon modeli ve karoserinde değişiklikler yapılmış, yenilenen görünümleriyle Renault 12 modelleri 1976 yılından itibaren satışa sunulmuştur. Yeni tip Renault 12`lerin üretimi birçok ülkede olduğu gibi Türkiye`de de 1976 yılında başlamıştır.
Renault 12 efsanesi

1960'lı yılların sonunda Willys-Overland, Brezilya'da Renault lisansıyla otomobiller üreten bir firmaydı.O sıralarda Fransa'da geliştirilmekte olan Renault 12'nin üretiminde karar kılan bu firmanın üretim tesisleri Ford do Brazil tarafından satın alınmıştır.
Renault 12 efsanesi

Ford firması, Willys-Overland üretim tesislerinin Renault 12 üretim planında yapmış olduğu ufak değişikliklerle Ford Corcel otomobillerinin üretimine başlamıştır. Araç görünüm olarak Renault 12`nin 1965-1968 yıllarındaki prototiplerinin görünümüyle benzerlikler gösterip, mekanik aksam olarak Renault 12 ile bire bir aynıdır.
Renault 12 efsanesi

Renault 12`de kullanılan motor, şanzıman, süspansiyon ile çeşitli aksesuarlar ilerleyen yıllarda daha başka Renault modelleri tarafından da kullanılmış, hatta Renault firması elindeki bu teknolojiyi diğer otomobil üretici firmalarına da pazarlamıştır. 1289 cm3`lük Cleon motor Renault 5, Renault 10, Renault Estafette, Renault Alpine modellerinde kullanılmasının yanı sıra Daf-Volvo 66 modellerinde ve Kanada üretimi Manic GT adlı bir spor otomobilde de kullanılmıştır.
Renault 12 efsanesi

İlerleyen yıllarda Renault 12 için hazırlanan 1289 cm3 hacimli 810 kodlu motor daha da geliştirilerek motor hacmi 1397 cm3`e çıkartılmış ve bu motor ateşleme sistemlerine göre C1J yada C2J kodu ile Renault 18, Renault 5 gibi Renault otomobillerinde kullanılmıştır.
Renault 12 efsanesi

1980`li yılların sonuna gelindiğinde Renault 12`nin tasarımı Fransa`da ki bir tasarım bürosunca yenilenmiştir.Yenilenen Renault 12`ler ilk kez Türkiye`de 1989 yılında Renault 12 Toros adıyla satışa sunulmuş, aynı tasarım kullanılarak üretilen Renault 12 GTL`nin de 1990 yılında Arjantin`de satışlarına başlanmıştır.
Renault 12 efsanesi

Tasarımında değişikliğe gidilen Renault 12`ler plastik ön ve arka tamponlar, plastik basamak eşiği genişleticisi, yeni tip jant kapakları ve yeni ön sinyal lambaları gibi özelliklerle daha modern bir görünüme sahip olmuştur.
Renault 12 efsanesi

1994 yılında Arjantin`de Renault 12 otomobillerinin üretiminin sona ermesi ile Renault 12 lisansıyla otomobil üretimi Dacia adıyla Romanya`da, Renault 12 Toros adıyla da Türkiye`de devam etmekteydi.
Renault 12 efsanesi

2000 yılının şubat ayında Türkiye`de üretilen otomobillerin Avrupa Birliği normlarına uygun olması zorunluluğu nedeniyle Renault 12 Toros`un üretimi sonlandırılmıştır.Renault 12 Toros`un üretimden kaldırılması ile dünya üzerinde Renault 12 adıyla araç üretimi tamamen sona ermiştir.
Renault 12 efsanesi

Renault 12 adıyla üretimin 2000 yılında Türkiye`de sona ermesinin ardından Romanya`da Dacia firması Renault 12 lisansı ile üretilen Dacia marka araçların üretimine 2006 yılına kadar devam etmiştir.
Renault 12 efsanesi

Renault 12 lisansıyla üretilen Dacia 1310 otomobilinin üretimi 2004 yılında sona ermiş; Dacia 1304 Pick-Up, Dacia 1307 Double Cab Pick-Up ve Dacia 1305 kamyonetlerinin üretimi ise 12 Aralık 2006 tarihinde sonlandırılmıştır.
Renault 12 efsanesi

Dacia firmasının da Renault 12 lisansıyla üretilen araçların üretimini bitirmesi ile dünya üzerinde Renault 12 lisansıyla otomobil üretimi tamamen sona ermiştir.
Otomobil dünyasının en güvenilir bilgi kaynağı
Otomobil dünyasındaki tüm önemli gelişmeleri, doğru ve tarafsız şekilde okura ulaştıran otohaber dergisi yılda 12 sayı çıkan tek otomotiv dergisidir. Yıl boyunca çıkardığı birçok ek yayınla otomobil dünyasına dair her konuda okuruna zengin bir içerik sunar. Elektrikli ve hibrit otomobillerden safkan spor otomobillere, klasik ve antika taşıtlardan SUV ve crossoverlara uzanan zengin bir özel yayın çeşitliliği sunan otohaber dergisi ayrıca yıl boyunca gerçekleştirdiği test ve karşılaştırmaları da Test Yıllığı dergisinde bir araya topluyor.