Yeni Auris'te sürüş pozisyonunu yeniden belirleyen Toyota, benzer bir reçeteyi yeni Corolla'ya da uygulayarak, sürücü koltuğunun yükseklik ayarının
Yeni Corolla'nın selefiyle hiçbir ortak noktası olmayan kokpitine aslında çok tanıdık bir manzara hakim. Markanın kompakt hatchback modeli Auris'in yeni neslindeki kokpit, birkaç küçük değişiklik dışında yeni Corolla'da da karşımıza çıkıyor. Bu değişikliklerin bazılarını, Auris'te dairesel olan yan havalandırma kanallarının Corolla'da köşeli olması, ön konsoldaki lake kaplama ve kapaklı göz olarak sıralayabiliriz. Yaşam alanında fildişi ve siyah olmak üzere iki renk seçeneği sunulurken, ambiyans aydınlatması bu nesille birlikte ilk kez Corolla'daki yerini alıyor. Otomatik park yardımcısı konusunda en tecrübeli markalardan biri olan Toyota, yeni Corolla'da ilk kez bu özelliği sunarken, bu sayede 6 km/s hıza kadar aracı yola paralel şekilde otomatik park etmek mümkün. Toyota'nın erişilebilir multimedya sistemi Toyota Touch 2'ye Corolla'nın donanım özelliklerinden biri ve sistem
Güvenlik konusunda sürücü diz havayastığını da kapsayan 7 havayastığı, ESP, TRC ve yokuş kalkış desteği tüm versiyonlarda standart olarak sunulurken, aracın şasisinde darbe emici bölgeler de arttırılmış.
Tasarımı ve altyapısı, yerini aldığı modelden neredeyse her yönden farklı olan yeni Corolla'nın motor kaputunun altındaysa önceki nesilden aşina olduğumuz güç üniteleri görev yapıyor. Araçtaki baz motor seçeneğini 99 HP gücündeki 1.33 lt'lik benzinli ünite oluşturuyor. 6 ileri manuel şanzımanla kombine edilen bu motorun ortalama yakıt tüketimiyse 5.6 lt/100 km. Yeni Corolla'daki ikinci benzinli motor 132 HP gücündeki 1.6 lt'lik üniteyken, bu motorda 6 ileri manuel ve sürekli değişken oranlı CVT otomatik şanzıman alternatifleri mevcut. Türkiye'de şimdiye kadar çok ilgi gören ve mevcut Corolla'nın başarısında önemli bir paya sahip olan 90 HP gücündeki 1.4 lt'lik dizel ünite yeni nesilde de kendine yer bulurken, 6 ileri manuel ve 6 kademeli otomatikleştirilmiş manuel şanzıman alternatifleri var. Corolla'daki en cimri ünite olarak dikkat çeken dizelin manuel şanzımanla birlikteliği ortaya 4.1 lt/100 km'lik etkileyici bir ortalama yakıt tüketim değeri çıkartmış.
ADAPAZARI'NA GERİ DÖNDÜ
Toyota'nın 1984'de başlayan Türkiye macerasında Corolla, 1994 senesinde, Adapazarı'nda açılan fabrikayla yerli olmuş, sonrasındaki iki neslinde de bunu korumuştu. Adapazarı'ndaki fabrikanın kapasitesi onuncu nesil Corolla yerine Verso ve Auris modellerine ayrılmıştı. 2020'de Türkiye'ye eklenecek fazladan 5 milyonluk nüfus da düşünülerek daha genç bir kitleye hitap etmesi planlanılan Corolla ile beraber Toyota, 2014'te 50.000 adetlik yıllık satış hedefliyor. 16 ülkede üretilen Corolla 150 ülkede satılıyor. 2012'de 1.2 milyon adetlik satış rakamıyla yıllık bazda dünyanın en çok satılan otomobil unvanını koruyan Corolla'nın ülkemizde üretilenleri 52 farklı ülkeye ihraç edilecek. 1 Temmuz'da bantlardan inecek olan aracın dinamik test sürüşleri 9 Temmuz'da başlıyor. Aynı ayın sonundaysa yeni Corolla'lar sahiplerine teslim edilecek. Şu an Adapazarı'ndaki fabrikanın ihracat oranı yüzde 92 iken, Corolla ile bunun yüzde 85'e çekileceği tahmin ediliyor. 2014'te Toyota, sadece Türkiye'de 37.000 adet Corolla satma hedefinde. Bu arada Toyota yetkilileri, 2020'de Türkiye'nin pazar lideri olma hedefini de yinelediler.
Krom bir plakalıkla süslü bagaj kapağına taşan çift parçalı stopların üstündeki çıkıntılar rüzgarı yönlendiriyor.
Yeni Auris ile neredeyse aynı olan kokpitte,ambians aydınlatması Corolla için alışık olmadığımız bir detay. Auris'ten farklı olarak yanlardaki havalandırma ızgaraları yuvarlak değilken, vites topuzunun önündeki göze bir kapak eklenmiş.
Corolla'nın en önemli rakiplerinden Ford Focus, güncel neslinde küresel bir model haline gelse de, Toyota hala Amerika pazarına yönelik ayrı bir Corolla da üretiyor. Eşzamanlı olarak tanıtılan ABD'li Corolla'nın yüzü ve stopları farklı tasarlanırken,araçta sadece 132 ve 140 HP güçlerinde 1.8 lt'lik benzinli motorlar sunuluyor.