Ralli, otomotiv gelişimi için çok önemli bir organizasyon. İzleyiciyle otomobilin bütün olabildiği ralli’nin her gün kullandığınız yollarda yapılması otomobillerin gelişmesi konusunda çok önemli bir laboratuvar. Toyota da bu sporu çok iyi yapıyor. Biz de servis alanından özel etaplara kadar birçok noktada bu gelişime tanıklık etmek için Sardunya’ya gittik.
Toyota’nın yarış departmanı Toyota Gazoo Racing, Dünya Ralli Şampiyonası (WRC), Dünya Dayanıklılık Şampiyonası (WEC) ve Dünya Rally-Raid Şampiyonaları (W2RC) gibi motor sporları yarışlarında mücadele ediyor. Bu yarışlarla, Toyota en zor şartlarda otomobillerinin gelişimin yönetiyor. Motorsporlarında hibrit teknolojiden, hidrojene kadar farklı gelişmeleri gerçekleştiriyor.
Toyota son üç sezonda GR Yaris Rally1 Hybrid yarış aracıyla, Markalar, Pilotlar, Co-Pilotlar Dünya Şampiyonluğu’nu üst üste dördüncü kez kazanmak için çalışıyor. Bunun için GR Yaris Hybrid’i daha da geliştirmek için kapsamlı çalışmalara gidilmiş. Yeni nesil hibrit ralli aracı, performans, verimlilik, hız ve dayanıklılığıyla iddialı. Yeni tasarım temasıyla mat siyah renge boyalı olan otomobil WRC ve WEC serilerinin yanı sıra Toyota Gazoo Racing’in katıldığı diğer şampiyonalarda da yer alıyor.
Düşünsenize B Segmenti bir şehir otomobilinin 500 HP üstünde bir güçle, fiziksel sınırları zorlayan manevralar ve sıra dışı hızla süren pilotlar önünüzden geçiyor. 13 yarıştan oluşan WRC takviminde Toyota Gazoo Racing birincilikleriyle bu sporu ne kadar iyi yapabildiğini gösteriyor. 2004 yılından bu yana İtalya’da San Remo Rallisi’nin yerini alan Sardunya, zorlu, hızlı ve dar etaplarıyla heyecanı dorukta tutuyor. Kimi zaman yüksek kayalıkların tepesinden uzun ve hızlı toprak geçişleri izlerken, kimi noktalarda lastikleri aşındıran asfaltın yanı sıra yüksek sıcaklıkla mücadele edilen etaplar geçiliyor.
Sıralı dört silindirli, 1600 cc, turbo benzinli motor hibrit sisteme sahip. 500 HP’nin üstünde güç ve 500 Nm’nin üstünde tork üreten otomobil 1260 kg’lik boş ağırlığa sahip. Maksimum hızı 201 km/s olarak belirtilen otomobilde ralli ayarlarına göre bu hız da değişebiliyor.
Tüm detayları öğrenip, gözlemlediğimiz etkinlikte Toyota Gazoo Racing servis alanını da yakından gördük. Burada da muazzam bir uyumla mühendis ve teknikerler zamana karşı yarışırken FIA denetmenleri de otomobillerden sökülen ve takılan tüm parçaları kontrol ediyor.
Elbette bu kadar yetenekli bir otomobili otomobil severler Türkiye plakalı olarak da görmek istiyor. Tüm dünyada çok talep olan Yaris Gr’yi Türkiye’ye getirmek isteyen Toyota yetkilileri de gerekli taleplerde bulunduklarından bahsettiler.
Yazı: Koray Kodal/Sardunya