Motorsporlarının son dönemde, "sokaktaki adam"dan uzaklaşması bu spora gönül verenlerin ve özellikle de sponsorların en büyük şikayetleri arasında yer alıyor. Elbette motorsporlarını izlemek çaba gerektiren bir uğraş. 80'li yılların son döneminde, sokakların, caddelerin veya organize sanayi sitelerinin trafi ğe kapatılıp yarış düzenlendiği zamanları ardımızda bırakalı çok oldu. İnşa edilen pistler ise yeteri kadar ilgi görmüyor, belki de görmesi için doğru hareketler yapılmıyor. O zaman yeni bir şeyler bulmak şart! Konu ralli olduğunda daha önce görmediğiniz yerlere gitmek istersiniz. Mezopotamya Rallisi'ni yerinde izlemek isteğim, aslında bu organizasyonun Mardin ve civarında yapılmasından kaynaklanıyordu. 2 yıl önce düzenlenen ralliye katılamadığım için bir eksiklik hissediyordum. Hep gitmek istediğim Mardin, sadece bakır işçiliğiyle ünlenen yüzüklerinden ibaret bir yer değilmiş meğer. Yüzyıllardır en önemli uygarlıklara evsahipliği yapan Mardin, tarihi dokusunun yanı sıra kültür-lerin, dinlerin, kısacası farklılıkların bir arada kardeşçe yaşadığı bir şehir. Bölgedeki kilise, manastır, cami, vb. bütün yapıları kendi izin verdikleri şekilde gezebiliyor ve bilgi alabiliyorsunuz. Bölgeye yapılan yatırımlar ve ticaretin canlılığı Mardin'in diğer bölgelere göre terörden uzak kalmasını sağlamış gibi. Yöre halkı ellerindeki imkanları değerlendirmeyi iyi bilmişler. Ziyaretçilere kapılarını yeni açan Sabancı Müzesi, bölgenin kültürüne ışık tutan önemli bir merkez konumda. Arkeolojik olarak da Mardin'in zenginliği henüz tam anlamıyla keşfedilmemiş. En azından Akdeniz ve Ege bölgelerine nazaran hala bakir duruyor ve çocukların rehberliği eşliğinde bilgilendiriliyorsunuz. Dara Antik kenti büyüleyici. Yaklaşık 1.5 yıl önceki selden dolayı yine bir bölümü toprak altına karışan bu kenti mutlaka görmek gerek. Mardin çarşısı ise baharat kokularıyla bakır tezgahlarının iç içe geçtiği benzersiz bir atmosfer. Mardin'e yaklaşık 2 saat uzaklıktaki (Otobüsle) Hasankeyf ise tam anlamıyla bir dünya mirası. Binlerce yıldır (Bazı kaynaklar 10.000 yıla kadar dayandırıyor) insanların yaşadığı bu bölgenin, nereden baksanız 50 yıllık enerji ihtiyacını karşılayacak bir baraj için sular altında kalma ihtimali için üzücü demek çok az kaçar. Eğer Ilısu Barajı tamamlanırsa, Dicle nehri seviyesinden 94 metre yüksekliğinde olan kalenin sadece 4 metresi su yüzeyinde kalacak. Gelelim ralliye! Bu yıl ikincisi düzenlenen Mezopotamya Rallisi, Türkiye Ralli Şampiyonası'na puan vermiyor. Önümüzdeki sezonlarda takvime eklenmesi gündemde olan Mezopotamya Rallisi'ni uluslararası hale getireceklerini belirten Mardin Valisi Hasan Duruer ve TOSFED Başkanı Mümtaz Tahincioğlu'nun bu uğraşlarının gerçekleşmesi mümkün görünüyor. En genç Türkiye Ralli Şampiyonluğu için sembolik olarak Kocaeli Rallisi'ne çıkacak olan Yağız Avcı-Ersan Alkır, Mezopotamya Rallisi'ni de lider olarak tamamladılar. Güven
Bostancı-Vedat Bostancı'nın ikinci olduğu rallide Mustafa Söylemez-Cem Bakançocukları üçüncü oldular.
Haberler
Ralli bahane, Mardin şahane
1 yıllık aradan sonra 30 Ekim-1 Kasım tarihleri arasında ikincisi düzenlenen Mezopotamya Rallisi, motorsporları kadar son dönemde gündemi meşgul eden demokratik açılım ile ilgili fikirlerimizi yönlendirdi.
- 15 Aralık 2009
Otomobil dünyasının en güvenilir bilgi kaynağı
Otomobil dünyasındaki tüm önemli gelişmeleri, doğru ve tarafsız şekilde okura ulaştıran otohaber dergisi yılda 12 sayı çıkan tek otomotiv dergisidir. Yıl boyunca çıkardığı birçok ek yayınla otomobil dünyasına dair her konuda okuruna zengin bir içerik sunar. Elektrikli ve hibrit otomobillerden safkan spor otomobillere, klasik ve antika taşıtlardan SUV ve crossoverlara uzanan zengin bir özel yayın çeşitliliği sunan otohaber dergisi ayrıca yıl boyunca gerçekleştirdiği test ve karşılaştırmaları da Test Yıllığı dergisinde bir araya topluyor.
e-Bülten aboneliğimize kayıt olmak için e-posta adresinizi giriniz.