Fransız markanın yeni modeli Kadjar'ın ismi iki ayrı anlam taşıyor. "Kad" ilhamını güçlü ve etkili arazi araçlardan alırken, "Jar" ise çevikliği ve atılımı vurguluyor. Ayrıca Kadjar, bu segmentin en önemli modeli Qashqai ile aynı platformu paylaşıyor.
Captur'de kullanılan tasarım anlayışını benimseyen Kadjar, Clio vari ön tasarımı, atletik omuzları ve hatchback modelleri andıran genel yapısıyla Captur'un büyük bir klonuna benziyor.
İç mekanda yine Captur ile benzerlikler var. Genel olarak kardeşinden daha olgun bir görünüme sahip kabinde kalite algısının yüksek olduğu vurgulanıyor. Kabindeki en dikkat çekici unsur Renault'nun R- Link 2 multimedya sisteminin 7 inç boyutundaki dokunmatik TFT ekranla birlikte geliyor oluşu. Bu dokunmatik ekran üzerinden navigasyon, telefon, radyo ve uygulamalar yönetilebiliyor.
4550 mm uzunluğa, 1840 mm genişliğe ve 1600 mm yüksekliğe sahip Kadjar, global pazardaki en büyük rakibi olacak Qashqai'ye oranla daha büyük ölçülere sahip. Ayrıca 42 litre ekstra yükleme alanı olan bagajın 472 litrelik toplam hacmi de dikkat çekiyor. İç mekanda toplam 30 litreye kadar saklama gözüne yer veriliyor.
Start-Stop sistemi Kadjar ile birlikte standart olarak geliyor. Ayrıca Renault'nun kompakt SUV'u hem önden çekişli hem de Auto, Lock ve 2WD olmak üzere üç farklı modu bulunan dört tekerlekten çekiş sistemiyle sunuluyor.
Yerden 190 mm yüksekte konumlandırılan Kadjar'ın kaputunun altında 1.2 litrelik 115 HP güç üreten DIG-T ve 1.6 litrelik 150 HP güç üreten DIG-T turbo benzinli motorlar kullanılıyor. Dizel cephesinde ise 110 HP güç üreten 1.5 litrelik dCi motora ek olarak, 1.6 litrelik 130 HP güç üreten dCi ünite yer alıyor.
Segmentinin lideri Qashqai'ye ek olarak Ford Kuga, makyajlanan Honda CR-V, Hyundai ix35, Mazda CX-5 ve Toyota RAV4 ile sıkı bir rekabete girecek modelin fiyat etiketi de önemli…
Model, İstanbul Otomobil Fuarı'yla birlikte Türkiye'de satışa sunulacak.