Bir Porsche'yi doksanların sonuna kadar zengin ve cesur biriyseniz satın alırdınız. Sonuçta satın aldığınız bir spor otomobildi. Bugün bir Porsche sahibi olmak için hala zengin olmanız birinci şart ama artık cesaretli olmak zorunda değilsiniz. Sonuçta bir zamanların sadece spor otomobil üreten Alman markası bugün eşinizin çocukları okuldan alabileceği bir SUV, ya da şoförünüze kullandırabileceğiniz büyük bir sedan da üretiyor. Geçmişi yaşayan romantikler Porsche'deki bu değişimden belki hiç memnun değiller ama gerçek olan tek şey, Porsche kitlelere yayıldıkça kasasını daha da çok dolduruyor. Almanların tarihinde şimdi de yeni bir dönüm noktası yaşanıyor.
Zuffenhausen merkezli Volkswagen Grubu markası artık Audi Q5 üretiyor! Evet Porsche, orta boy SUV'lar arasındaki rekabete Audi Q5 platformu ve motorlarının kullanıldığı Macan ile katılıyor. 4699 mm uzunluğundaki Macan, ağabey Cayenne'den sadece 146 mm kısa. Tasarımıyla küçük bir Cayenne izlenimi veren Macan, bununla birlikte daha agresif ön tamponu, basık tavanı ve daha temiz çizgileriyle ağabeyinden daha dinamik ve dengeli görünüyor. İç tasarımda da Cayenne ve Panamera'dan bildiğimiz yüksek ve eğimli orta konsol karşımıza çıkarken, ortadaki devir göstergesi ve soldaki kontak anahtarı gibi Porsche gelenekleri korunmuş.
Türünün en sportif otomobili olduğu iddia edilen yeni SUV'da ilk etapta üç motor seçeneği sunulacak. Türkiye ve Avrupa genelinde en çok satılması beklenen versiyon 258 HP gücündeki 3.0 lt'lik dizel V6'nın görev yaptığı S Diesel, 0-100 km/s hızlanmasını 6.3 saniyede tamamlarken ortalama yakıt tüketimi 6.1 lt/100 km. İlk etapta S Diesel versiyonunun tanıtılması daha düşük güçte dizel veya dizellerin olacağına işaret olarak kabul edilebilir. Benzinli cephesinde baz versiyon 340 HP gücündeki 3.0 lt'lik çift turbo V6'nın görev yaptığı Macan S. Bu versiyon 0-100 km/s hızlanmasını 5.4 saniyede tamamlayıp 254 km/s maksimum hıza ulaşıyor.
Macan'ların en güçlüsü olan Macan Turbo'daki 3.6 lt'lik çift turbo V6 ilk kez bu modelle birlikte tanıtılıyor. 400 HP gücündeki Macan Turbo 0-100 km/s hızlanması için 4.8 saniyeye ihtiyaç duyarken, maksimum hız 266 km/s'de son buluyor. Tüm motor seçeneklerinde Sport Chrono paketi opsiyonuyla 0-100 km/s hızlanmasını 0.2 saniye iyileştirmek mümkün. Hayatının büyük bölümünü asfalt üzerinde geçirecek olsa da Macan'da arazi sürüşlerine özel bir sürüş program mevcut. Turbo versiyonunda standart, diğerlerindeyse opsiyonel olarak sunulan havalı süspansiyon sistemiyle zeminden yüksekliği 230 mm'ye kadar arttırmak mümkün.
Arka tasarım kesinlikle Cayenne'den çok daha uyumlu.
Cesur renk seçenekleri ve değerli malzemeler "Küçük Cayenne" de de kendine yer bulurken direksiyon simidi üç kollu.