Porsche Macan, 2014 yılında yollara çıkmasının ardından bugüne kadar dünya genelinde 800.000’den fazla satıldı. Yenilenen Macan, Porsche’nin tasarım diline sahip ve LED gündüz farları, far tasarımı, D sütunu eğimi, coupe hissi veren tavanı, çerçevesiz kapıları, kaslı çamurluklarıyla da sportif bir görünümün sunuyor. Adaptif arka spoylere sahip bu araç 0,25’lik bir hava sürtünme katsayısına sahip. Ayrıca yeni Macan’da matrix LED farlar isteğe bağlı olarak yer alıyor. Boyutları Büyüdü Yeni bir elektrikli araç platformu olan PPE (Premium Elektrikli Platform) üzerinden tasarlanan yeni Macan 4784 mm uzunluğa, 1938 mm genişliğe ve 1622 mm yüksekliğe sahip. Bu aracın dingil mesafesi de 86 mm artarak 2893 mm oldu. Yeni Macan’da 540 litre bagaj hacmi var ve arka koltuklar katlandığında 1.348 litreye varan yükleme bölümü elde ediliyor. Ayrıca ön bölümde de 84 litrelik ikinci bir bagaj bölmesi de bulunuyor.
Macan’da Macan 4 ve Macan Turbo Seçenekleri
Yeni Macan 800 Volt alt yapısına sahip ve bu araçta 100 kWh kapasiteli bataryalar bulunuyor. Hızlı şarj ile bataryalar 21 dakikada yüzde 10’dan yüzde 80’e kadar şarj oluyor. Macan 4 versiyonu 408 HP güce sahip ve 0-100 km/s hızlanmasını 5,2 saniyede tamamlayan bu versiyon 220 km/s’ye ulaşıyor. Bu aracın ortalama menzili ise 613 km. Macan Turbo 639 HP gücünde ve menzili 591 km. Bu sıra dışı model, 260 km/s’ye ulaşıyor ve 0-100 km/s hızlanmasını sadece 3,3 saniyede tamamlıyor.
İç Mekan
Yeni Macan, kavisli tasarıma sahip 12,6 inç dijital gösterge paneli ile 10,9 inçlik merkezi multimedya ekranı var. Ayrıca ön koltuktaki yolcu için 10,9 inçlik multimedya ekranı seçeneği de sunuluyor. Head up display (hayalet gösterge) özelliği de Macan’ın yenilikleri arasında bulunuyor.
Konforlu, Hızlı ve Güvenli
4 tekerlekten çekiş sistemine sahip Macan 4 ve Macan Turbo’da Elektronik kontrollü Porsche Çekiş Yönetimi (ePTM) teknolojisi yer alıyor. Bu teknolojinin geleneksel bir 4 tekerlekten çekiş aktarma sistemine göre 5 kat daha hızlı çalıştığı belirtiliyor. Sistemin kaymaya karşı da 10 milisaniye içerisinde tepki verdiği de yapılan açıklamalar arasında yer alıyor. Ayrıca Macan Turbo’nun arka aksında elektronik kontrollü diferansiyel kilidi var. Yenilenen Porsche Aktif Süspansiyon Yönetimi (PASM) sisteminde iki supap teknolojisine sahip amortisörler görev yapıyor. Daha uzun bir çalışma aralığına (stroka) sahip olduğu belirtilen amortisörler konfor ile performans konusunda da oldukça iddialı. Macan’da ilk kez isteğe bağlı olarak sunulan arka aks yönlendirme sistemi, 5 derecelik bir dönüş açısına sahip. Yeni nesil Porsche Macan, 2024 yılının ikinci yarısından itibaren küresel pazarda yollar çıkmaya başlayacak.