otohaber_logo
Haberler
Porsche'den çevreci konsept
Porsche’nin Cenevre Otomobil Fuarı’nda tanıttığı 918 Spyder, bir çok özelliğiyle adından söz ettirirken artık yüksek silindir hacmine sahip süper spor otomobillerin de çevreci olabileceğini göstererek, yarının sporcularına ışık tutuyor.
Porsche'den çevreci konsept


Her yeni otomobil modeli ni veya konsepti ilk gördüğümüzde ona doğru odaklanırız. Eğer bu araç bir süper spor otomobilse ilgimiz daha da artar. Benzer bir durum Porsche 918 Spyder için de geçerli. Porsche, Cenevre Otomobil Fuarı'nda tanıtılan 918 Spyder konseptinin aldığı olumlu tepkiler sonucu, aracın 5 yıl içerisinde seri üretime başlayacağının sinyallerini verdi. Peki bu otomobil neden bu kadar kısa sürede popüler oldu? Elbette hibrid teknolojisi, tasarımı ve performansıyla... Ortadan motorlu roadster Porsche 918 Spyder'ın 3.4 lt silindir hacmine sahip V8 silindirli benzinli motoru, 500 HP güç üretirken, elektrik motoru ise ek olarak 218 HP sağlayarak maksimum 320 km/s'ye hızlanmasını sağlıyor. 0-100 km/s hızlanmasını 3.2 saniyede tamamlayan 918 Spyder, ortalamada 3.0 lt/100 km yakıt tüketiyor. Emisyon değerlerlerinde de öne çıkan otomobilin CO2 salınımı 70 g/km. 7 kademeli çift debriyajlı otomatik şanzımanın görev yaptığı 918 Spyder'da kullanılan hibrid sistem Porsche Cayenne'dekiyle aynı prensipte çalışıyor. Sürüş sırasında bataryalarda depolanan elektrik, yokuş aşağı inerken veya araç dururken, benzin motoru devre dışı kalınca, aracın elektrik enerjisi ihtiyacını karşılar. Böylece yakıt tüketimi ve emisyon değerleri artmaz. Direksiyonda bulunan E Drive modu, aracın sadece elektrikle gitmesini sağlarken, 918 Spyder, E Drive modunda 25 km/s maksimum hıza ulaşabiliyor. Spor Hybrid modu, aracın daha performanslı olmasını sağlıyor. Hybrid modu ise aracın ihtiyaçlarına göre elektrik yada içten yanmalı motoru çalıştırıyor. Race In Hybrid modu ise E Boost'u devreye sokarak aracın maksimum performansta sürüş sunmasını sağlıyor ve direksiyonda bulunan düğmeden seçiliyor.

Porsche'nin efsaneleşen Carrera GT ve 904 GT modellerini hatırlatan bir tasarıma sahip olan 918 Spyder'ın ön tamponunda bulunan dev hava girişleri tasarımını zenginleştiriyor. Sağ ve sol bölümde bulunan çift egzoz çıkışı ve yakıt deposu kapağı bir yarış otomobili havası katıyor. 918 Spyder'ın hava emiş tünellerinin bulunduğu motor kapağı ve tavan bölgesi ise genel tasarımı tamamlıyor. Ayrıca yan aynaların yerini alan geri görüş kameraları Alman üreticinin teknolojideki son noktasını koyuyor. Porsche 918'in iç mekanında karbon-fi ber parçalar ağırlıklı olarak kullanılırken bol düğmeli direksiyon ise sürücünün işini hafifletecek gibi görünüyor. Ön konsolun yüksek tasarımı ve kumanda elemanlarının yerleşimi Porsche'nin efsane sporcusu Carrera GT'den yoğun izler taşırken, dokunmatik yüzeyli kontrol bölümleri yarından izler sunuyor. Bu özellikleriyle Porsche'nin en hızlı hibrid modeli olan 918 Spyder, Nürnburgring pistinde test edilerek Carrera GT'den de hızlı bir zaman elde etti. Porsche'nin hesaplarına göre 918 Spyder üretimi, yaklaşık 5 yıl sonra başlayacak.

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.