otohaber_logo
Haberler
Porsche Cayenne makyajlandı
Makyajlanan Porsche Cayenne’in dış görünümünde ve içinde önemli değişimler yapılırken sürüş sistemleri de elden geçirildi.
Porsche Cayenne makyajlandı

Porsche’nin 2002'de yollara çıkan Cayenne modelinin ikinci nesli 2010'da satışa sunuldu. Bugün yollarda olan üçüncü nesli 2017'de tanıtılmasının ardından makyajlı olarak gösterildi. Cayenne’e uygulanan makyajla birlikte iç mekanında, şasi sistemlerinde ve aydınlatma ile iklimlendirme sistemlerinde önemli değişimler yapıldı.


1 / 9

Makyajlı Cayenne'in görünümü yenilendi motorları elden geçirildi.

Makyajlı Cayenne'in görünümü yenilendi motorları elden geçirildi.

Makyajlı Cayenne’in motor kaputu ve farları yenilendi. Matrix LED farları standart, gelişmiş HD Matrix LED farları ise isteğe bağlı olarak sunuluyor. Ayrıca yeni jant seçenekleri de eklendi. Motor seçenekleri elden geçirildi. Porsche tarafından geliştirilen, kapsamlı bir şekilde iyileştirilmiş 4,0 litrelik V8 çift turbo motor, yeni Cayenne S'de V6 motorun yerini alıyor. 474 HP güç ve 600 Nm tork üreten bu makine, öncesine göre 34 HP güç ve 50 Nm daha fazla tork sunuyor. Hem Cayenne S hem de Cayenne S Coupe 0-100 km/s hızlanmasını 4,7 saniyede tamamlıyor. Aracın maksimum hızı ise 273 km/s olarak belirtiliyor. Başlangıç seviyesinde yer alan Cayenne’de geliştirilmiş bir 3,0 litrelik V6 turbo motor görev yapıyor. Öncesine göre motor gücü 13 HP artan ve 50 Nm daha fazla tork sunan bu motor 353 HP güç ile 500 Nm tork üretiyor.



2 / 9

Sürüş sistemleri elden geçirildi.

Sürüş sistemleri elden geçirildi.

Yeni sürüş sistemleri arasında aktif hız sınırlayıcı, viraj alma asistanı ve adaptif hız sabitleyicinin bir parçası olarak geliştirilmiş Porsche InnoDrive teknolojisi yer alıyor. Sürüş konforu ve performans arasında artırılmış aralık Porsche Aktif Süspansiyon Yönetimi (PASM) sistemi artık Cayenne’de standart olarak yer alıyor. Yeni amortisörler sayesinde Cayenne, düşük hızlarda konfor, yüksek hızlarda özellikle viraj güvenliğini öne çıkartıyor. Sürüş deneyiminin, 2 odacıklı, 2 valf teknolojisine sahip yeni adaptif havalı süspansiyon ile arttığı belirtiliyor. Bu hem standart süspansiyona hem de önceki modele kıyasla yumuşak bir süspansiyon karakteristiği ile sürüş deneyimini iyileştiriyor. Adaptif havalı süspansiyon sisteminin sürüş hassasiyetini arttırdığı ve gövde salınımını azalttığı belirtiliyor. Yeni süspansiyon sisteminde ayrıca Normal, Spor ve Spor Plus sürüş modları arasında daha da keskin bir farklılaşma olduğu söyleniyor.


3 / 9

Cayenne ve Cayenne Coupe

Cayenne ve Cayenne Coupe

Makyajlı Cayenne’de 3 boyutlu stop lambaları ve yeni bir difüzör yer alıyor.

5 / 9

Cayenne’de yeni vites seçici

Cayenne’de yeni vites seçici

Cayenne’de makyaj öncesinde orta konsolda yer alan geleneksel vites kolunun yerine tıpkı Taycan'da olduğu gibi gösterge tablosunun sağına yerleştirilmiş minimalist bir vites seçici kullanılmış. Vites kolunun olduğu bölümde yeni havalandırma kumandaları ve bir eşya gözü yer alıyor. Kokpitteki havalandırma ızgaraları da tamamen yeni.

6 / 9

Tamamen yeni iç mekan

Tamamen yeni iç mekan

Porsche Cayenne’in iç mekanı Mart ayının sonunda tanıtılmıştı. Makyajlı Cayenne’de 7 farklı gösterim içeriğine sahip 12,6 inçlik yeni bir dijital gösterge dikkat çekiyor. Yeni multimedya ekranı 12,3 inçlik boyutuyla karşımıza çıkarken en önemli yenilik ise tıpkı Porsche Taycan'da olduğu gibi ön yolcunun önünde bulunan 10,9 inçlik ekran olarak karşımıza çıkıyor. Ekranda kullanılan özel bir filtre sayesinde sürücü, yolcunun seyrettiği içeriği görmüyor ve dolayısıyla sürüş güvenliğinin olumsuz etkilenmesi önleniyor. Yeni klima sistemi Cayenne'de hava kalitesinin artması için, havayı birkaç kez denetiliyor. Bu sistem, sürüş anında tünel girişlerini tespit etmek için navigasyon verilerini kullanıyor ve hava devridaimini otomatik olarak etkinleştiriyor. İsteğe bağlı olarak, bir sensör havadaki ince toz partiküllerinin seviyesini algılıyor ve gerekirse ince toz filtresinden birden fazla kez geçiriyor. Ayrıca bir iyonlaştırıcı, özellikle alerjisi olanlar için faydalı olacak şekilde, havadaki birçok mikrop ve kirleticiyi gideriyor.



7 / 9

Cayenne E-Hybrid’in bataryaları yenilendi.

Cayenne E-Hybrid’in bataryaları yenilendi.

Cayenne E-Hybrid'in elektrikli motorunda yapılan iyileştirme ile gücü 176 HP’ye çıktı. Toplamda 470 HP sunan bu aracın batarya kapasitesi de donanım seviyesine bağlı olarak 17,9 kWh'den 25,9 kWh'ye çıkartıldı. WLTP'ye göre 90 km’ye kadar tamamen elektrikli menzil sunan bu araçta bataryalar 2,5 saatten daha kısa bir sürede şarj olabiliyor.  

8 / 9

Cayenne E-Hybrid

Cayenne E-Hybrid

9 / 9

Cayenne Turbo GT

Cayenne Turbo GT

Özellikle Amerika pazarında satılan Cayenne Turbo GT’de görev yapan çift turbo beslemeli 4,0 litrelik motorun gücü 640 HP’den 659 HP’ye çıkartıldı. Bu sayede Cayenne Turbo GT’nin 3,3 saniye olan 0-100 km/s hızlanması değişmezken hızı 300 km/s’den 305 km/s’ye çıktı.

10 / 9

Cayenne Turbo GT

Cayenne Turbo GT

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.