Otomobil tarihinin yükselişe geçtiği 50’li yıllarda araç sayısıyla birlikte trafik kazaları da artıyordu. Emniyet kemerinin aktif olarak kullanılmadığı o yıllarda özellikle cabrio araçlardaki can kayıpları da sürekli artıyordu. Bu nedenle NHTSA (ABD Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği İdaresi) tarafından Amerika’da cabrio araçların yasaklanmasını gündeme geldi. Oysa Porsche, 356 Cabrio ile Amerika pazarında başarılı bir pazar payına sahipti. 1963’te Porsche 356’dan bayrağı devralan Porsche 911 (901) modelinin de cabrio versiyonu olmalıydı.
Ferdinand Porsche’nin oğlu ve Porsche 911’in de tasarımcısı Ferdinand Alexander Porsche, 911 modelinde güvenli bir cabrio seçeneği olması için çalışmalara başladı. Porsche, güvenli ve kolay sökülüp takılabilen tavan yapısına sahip bir cabrio geliştirdi ve Ağustos 1965’te de patentini aldı. Geliştirilen model, ilk olarak 1965’te Frankfurt Otomobil Fuarı’nda tanıtıldı. Fuarda olumlu değerlendirmeler alan yeni modelin adı ise Florio olacaktı. Çünkü Alman üretici, Targa Florio yarışlarında büyük başarılar elde etmişti. Ancak Porsche Yurtiçi Satışlar Müdürü Harald Wagner, model adının Targa olması teklifinde bulundu. İtalyanca’da plaka anlamına gelen Targa kelimesi kabul edildi. 1965’te güvenlik testleri devam eden 911 Targa’nın üretimi 1966’da başlandı. 1965’te tanıtılan konsept ile üretim modeli arasında fark yoktu. Porsche 911 Targa’da 2,0 litrelik 130 HP gücünde 4 silindirli boxer motor görev yapıyordu. 911 Targa, kolay çıkarılabilen tavanıyla ve arkasındaki katlanan plastik tentesiyle cabrioya dönüşerek 911 Coupe’den ayrılıyordu. 1967’den itibaren 911 Targa’da plastik tentenin yerine rezistanslı sabit arka cam vardı. Bu özellikleriyle Amerika pazarında da yerini alan bu araç, güvenli cabrio olarak tanımlanıyordu. 911 Targa’nın tavan yapısı, Ferrari’den Lamborghini’ye, Pontiac’tan Toyota’ya kadar çok sayıda markanın modellerinde de kullanılmaya başlandı. 1973’ün ortalarında büyük makyaj gören 911 Targa’da özellikle Amerika pazarı dikkate alınarak geliştirilen körüklü tamponlar öne çıkıyordu. Körüklü tamponlar, kaza anında esnediği için darbe sönümlene özelliğine sahipti ve hatta araç 8 km/s’ye kadar olan hızlarda yayaya çarparsa yaralanma olmuyordu. Ayrıca bu makyajla birlikte araçta mukavemetti arttırılmış yeni bir tavan koruma (takla) barı vardı. 911 Targa’da enjektörlü 2,4 litrelik boxer motor yer alıyordu.