otohaber_logo
Klasik
Porsche 911 Targa ile cabrio tanımı değişti
Porsche’nin 1965’te tanıtılan 911 Targa modeli, çıkartılabilir tavanı ve B sütunu görevi de gören sabit koruma barı sayesinde hem 60’lı yıllardaki cabrioların güvenlik sorunları için çözüm oldu, hem de bu tasarım çok sayıda markaya ilham verdi.
Porsche 911 Targa ile cabrio tanımı değişti

Otomobil tarihinin yükselişe geçtiği 50’li yıllarda araç sayısıyla birlikte trafik kazaları da artıyordu. Emniyet kemerinin aktif olarak kullanılmadığı o yıllarda özellikle cabrio araçlardaki can kayıpları da sürekli artıyordu. Bu nedenle NHTSA (ABD Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği İdaresi) tarafından Amerika’da cabrio araçların yasaklanmasını gündeme geldi. Oysa Porsche, 356 Cabrio ile Amerika pazarında başarılı bir pazar payına sahipti. 1963’te Porsche 356’dan bayrağı devralan Porsche 911 (901) modelinin de cabrio versiyonu olmalıydı.

Ferdinand Porsche’nin oğlu ve Porsche 911’in de tasarımcısı Ferdinand Alexander Porsche, 911 modelinde güvenli bir cabrio seçeneği olması için çalışmalara başladı. Porsche, güvenli ve kolay sökülüp takılabilen tavan yapısına sahip bir cabrio geliştirdi ve Ağustos 1965’te de patentini aldı. Geliştirilen model, ilk olarak 1965’te Frankfurt Otomobil Fuarı’nda tanıtıldı. Fuarda olumlu değerlendirmeler alan yeni modelin adı ise Florio olacaktı. Çünkü Alman üretici, Targa Florio yarışlarında büyük başarılar elde etmişti. Ancak Porsche Yurtiçi Satışlar Müdürü Harald Wagner, model adının Targa olması teklifinde bulundu. İtalyanca’da plaka anlamına gelen Targa kelimesi kabul edildi. 1965’te güvenlik testleri devam eden 911 Targa’nın üretimi 1966’da başlandı. 1965’te tanıtılan konsept ile üretim modeli arasında fark yoktu. Porsche 911 Targa’da 2,0 litrelik 130 HP gücünde 4 silindirli boxer motor görev yapıyordu. 911 Targa, kolay çıkarılabilen tavanıyla ve arkasındaki katlanan plastik tentesiyle cabrioya dönüşerek 911 Coupe’den ayrılıyordu. 1967’den itibaren 911 Targa’da plastik tentenin yerine rezistanslı sabit arka cam vardı. Bu özellikleriyle Amerika pazarında da yerini alan bu araç, güvenli cabrio olarak tanımlanıyordu. 911 Targa’nın tavan yapısı, Ferrari’den Lamborghini’ye, Pontiac’tan Toyota’ya kadar çok sayıda markanın modellerinde de kullanılmaya başlandı. 1973’ün ortalarında büyük makyaj gören 911 Targa’da özellikle Amerika pazarı dikkate alınarak geliştirilen körüklü tamponlar öne çıkıyordu. Körüklü tamponlar, kaza anında esnediği için darbe sönümlene özelliğine sahipti ve hatta araç 8 km/s’ye kadar olan hızlarda yayaya çarparsa yaralanma olmuyordu. Ayrıca bu makyajla birlikte araçta mukavemetti arttırılmış yeni bir tavan koruma (takla) barı vardı. 911 Targa’da enjektörlü 2,4 litrelik boxer motor yer alıyordu.

1 / 14

İlk nesil Porsche 911 Targa ile güncel nesil bir arada

İlk nesil Porsche 911 Targa ile güncel nesil bir arada

Porsche 911 Targa'nın 55'inci yılı ansına ilk nesil ile güncel model bir araya geldi.


2 / 14

İlk Porsche 911 Targa

İlk Porsche 911 Targa

İlk 911 Targa’nın arkasında katlanabilir plastik (PVC) parça vardı

3 / 14

1967'de Porsche 911 Targa'nın arkasında plastik yerine cam parça vardı.

1967'de Porsche 911 Targa'nın arkasında plastik yerine cam parça vardı.

1967’den itibaren 911 Targa’nın arkasında sabit cam vardı.

4 / 14

Porsche 911 Targa

Porsche 911 Targa

1977'de Büyük makyaj gördü ve 1977'de yollara çıkan Porsche 911 Targa 2.

6 / 14

7 / 14

Porsche 911 Targa'nın pratik tavanı

Porsche 911 Targa'nın pratik tavanı

911 Targa’nın tavanı kolayca sökülüp takılıyordu.

8 / 14

10 / 14

1997 Porsche 911 Targa 3.6

1997 Porsche 911 Targa 3.6

1997’de yollara çıkan Porsche 911 Targa 3.6

11 / 14

Porsche 911 Targa'da fonksiyonel cam tavan

Porsche 911 Targa'da fonksiyonel cam tavan

2006’ye yıllara çıkan 911 Targa’nın cam tavanı hem hafifledi hem de açılıp kapanabiliyordu.

12 / 14

Porsche 911 Targa'da yeni cam tavan

Porsche 911 Targa'da yeni cam tavan

Porsche 911 Targa'ye yeni cam tavan

18 / 14

1992 yılı Porsche 911 ailesi

1992 yılı Porsche 911 ailesi

1992’de yüzde 85’i yenilenen 911 model ailesinde Coupe, Targa ve Cabrio seçenekleri vardı. .

19 / 14

993 kasa Porsche 911'in 911 Targa seçeneği

993 kasa Porsche 911'in 911 Targa seçeneği

1995'de büyük yenilikler gören Porsche 911'e Targa seçeneği eklendi.

20 / 14

21 / 14

Porsche 911 yeni bir büyük makyaj gördü

Porsche 911 yeni bir büyük makyaj gördü

1983 ile 1989 yılları arasında üretilen Porsche 911 Targa

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.