Altyapı ve genç sporcuların gelişimi deyince aklımıza daha çok olimpik sporlar gelir. Ralli gibi mekanik ve yapımı diğer sporlara göre çok daha pahalı olan bir sporda gençlerin gelişimi ve yeni pilotların rekabete katılması, yakın döneme kadar çok da alışık olduğumuz kavramlar değildi. Genç pilotlar küçük yaşlarda her ne kadar karting yaparak motorsporları kültürü edinseler de ralli, karting'ten çok daha farklı bir alan. Diğer sporlarda federasyonlar ya da kulüpler de gençlerin gelişimi için faaliyet gösterse de motorsporlarında kulüp kavramı olmadığından ve federasyonların da (Fransa hariç) daha çok organizatör konumunda olmasından ötürü özellikle rallide sporcu gelişimi gibi konular ya yoktur ya da oldukça geri plandadır. Bütçelerin hızla artması, rallide sporcuların azalması ve sponsorların da bütçelerde ciddi kesintilere gitmesi FIA'yı da yeni arayışlara itti. 2008 yılında Dünya Ralli Şampiyonası'nın resmi lastik tedarikçisi Pirelli ile yapılan ortak proje ile genç pilotların şampiyonada yer alarak deneyimlerinin arttırılması planlandı. Pirelli Star Driver adı verilen organizasyonda FIA'nın Asya-Pasifik, Ortadoğu, Afrika ve Avrupa Şampiyonaları'nı temsilen her şampiyona adına bir pilot, bağlı federasyonların önerdiği birer pilot arasından özel seçici kurul tarafından seçildi. 27 yaşından küçük olma şartı bulunan 5 pilot, yıl boyunca 6 yarışta (Türkiye, Portekiz, Finlandiya, Almanya, Fransa, İngiltere) Grup N sınıfındaki Mitsubishi Evo X ile destek yarışı kategorisinde yarışacak. Bu yılki serinin ilk yarışı ise Türkiye Rallisi ile başladı. Yeni Zelandalı Hayden Paddon'un kazandığı seride, San Marinolu Alex Raschi ikinci, Lübnanlı Nick Georgiu üçüncü sırayı aldı. Paddon, aynı zamanda Grup N sınıfında da yedinci sırayı alırken diğer üç pilot yarışı tamamlayamadı. Türkiye Rallisi sonrasında yarışı değerlendiren Pirelli Star Driver organizasyonunun başındaki isim olan Phil Short, yarışın kendileri için tahminlerinden çok daha zorlu geçtiğini, otomobillerin dayanıklılıklarından ve ekibin takım çalışmasından memnuniyetlerini dile getirdi. Short, pilotların sezon öncesi çalışmalardan sonra kazandıkları deneyimleri Türkiye Rallisi'ne yansıttıklarını ve pilotlardaki gelişimi net bir şekilde gözlemlediklerinin altını çizdi.
Haberler
Pirelli'den altyapıya yatırım
Dünya Ralli Şampiyonası’nın tek lastik sağlayıcısı konumunda olan Pirelli, yalnızca mevcut otomobillere lastik sağlamakla yetinmiyor. İtalyan üretici, FIA ile ortaklaşa geliştirdiği projede 27 yaşından küçük, FIA tarafından seçilmiş genç pilotlara şampiyo
- 12 Mayıs 2010
Otomobil dünyasının en güvenilir bilgi kaynağı
Otomobil dünyasındaki tüm önemli gelişmeleri, doğru ve tarafsız şekilde okura ulaştıran otohaber dergisi yılda 12 sayı çıkan tek otomotiv dergisidir. Yıl boyunca çıkardığı birçok ek yayınla otomobil dünyasına dair her konuda okuruna zengin bir içerik sunar. Elektrikli ve hibrit otomobillerden safkan spor otomobillere, klasik ve antika taşıtlardan SUV ve crossoverlara uzanan zengin bir özel yayın çeşitliliği sunan otohaber dergisi ayrıca yıl boyunca gerçekleştirdiği test ve karşılaştırmaları da Test Yıllığı dergisinde bir araya topluyor.
e-Bülten aboneliğimize kayıt olmak için e-posta adresinizi giriniz.