İngiliz Morris Oxford otomobillerinin üçüncü serisi temel alınarak tasarlanan Ambassador yaklaşık 30 yıl boyunca Hindistan'ın en çok satan otomobili oldu. Uzun bir zamandır Hindistan'a ilgisi olan Peugeot, 1990'ların ortalarında serbest ekonomiye geçilmesinden sonra bu ülkeye gelen ilk yabancı otomobil üreticisi olmuştu. 1960'lardan 1980'lerin ortalarına kadar Hindistan'da bir statü sembolü olan Ambassador, seri üretimi yapılan tek lüks otomobiliydi. Dış görünüşüyle tanınmasa bile, otomobilin içinin genişliği ve Hindistan yollarına uygun güçlü amortisörleri Ambassador'ı en tercih edilen otomobil yapmıştı. Ambassador ayrıca ülkedeki ilk dizel ve klimalı otomobillerinden biriydi.
HIZLI YÜKSELDİ, HIZLI DÜŞTÜ
Ancak otomobillerinin yükselişi gibi düşüşü de hızlı oldu. 1980'lerin ortalarında yılda 20 bin adet üretilen Ambassador'un satışı, 2013-2014'te 2.000'e kadar düşünce üretim durduruldu. Otomobilkendine has kusurlarıyla da ünlüydü. El freni nadiren düzgün çalışıyordu. Ancak otomobil, gaz ve debriaj pedallarını ustaca dengeleyerek yokuşta otomobilinin kaymasını engelleyen bir sürücü kuşağı yarattı. Göstergeleri sıra dışı şekilde konumlandırılan otomobilin yumuşak frenleri, en zayıf noktalarından biriydi ve fiilen direksiyon kilidi yoktu.