üreticilerden biri olan Peugeot, ülkedeki ortağı Dongfeng Motor Corporation ile yeni bir modele imza atıyor. Markanın 2011 başında Avrupa pazarında makyajlı yüzüyle satışa sunduğu 308 ailesinin sedan versiyonu bu ülke için geliştirilmiş modellerden biri. Aracın ilk bakışta Avrupalı 308'lerle aynı gibi görünen yüzünde aslında her detay farklı tutulmuş. B sütununa kadar Avrupalı kardeşleriyle benzer bir yapı gösteren 308 Sedan, bu noktan sonra çok ciddi farklılıklar sunuyor. Aracın sırtına sonradan eklenmiş
gibi duran bagaj bölümü için yapılabilecek en kibar tanım "farklı" olabilir. Bagaj ve stopların birleşimi Mercedes-Benz S Serisi'nden izler sunarken bu tarz, lüks düşkünü Çinlileri tatmin etmek için yapılmış bir
hileye benziyor. İç mekanında Avrupalı kardeşlerinden kesin çizgilerle ayrılan Çinli 308'de 1.6 lt 106 HP ve 2.0 lt 147 HP benzinli motor seçeneklerine yer verilirken, araçta 4 kademeli otomatik ve 5 ileri manuel şanzımanlar görev yapıyor. 4558 mm uzunluğundaki kompakt sedanın 2612 mm'lik dingil mesafesi Avrupalı 308'lerle aynıyken, garip tasarımlı arka bölümde sunulan 565 litrelik bagaj hacmi sınıfının en iyileri arasında yer alıyor. Çin pazarına yönelik bir model olan 308 Sedan, sedan otomobillerin beğenildiği Türkiye için uygunmuş gibi görünse de, aracın Avrupa ülkelerinde satılması düşünülmüyor. Bununla birlikte Fransız üreticinin içerisinde Türkiye'nin de yer aldığı Doğu Avrupa için farklı bir model geliştirdiğini de hatırlatalım.
26 Fotoğraflık Dev Peugeot 308 Sedan Galerisi İçin Tıklayınız...