İlk kez yedi yıl önce üretimine başlanan Peugeot 5008'in tamamen yenilenen hali mantıklı bir kararla SUV olarak üretildi. Çünkü Avrupa'da artık, B ve C segmentinden sonra en çok satılan araçlar SUV sınıfındakiler. Tıpkı 3008'de olduğu gibi, PSA grubunun modüler platformu EMP2 üzerinde yükselen yeni 5008, Peugeot tarafından "Büyük C" olarak adlandırılan bir ara segmentte konumlandırılıyor.
Selefine göre 16,5 cm daha uzun ve 11 cm daha geniş olan yeni nesil 5008, ikinci koltuk sırasında 60 mm daha fazla diz mesafesi ile birlikte yedi koltuk seçeneği sunuyor. Yeni 5008'de selefindeki gibi yine dört tekerlekten çekiş sistemi sunulmuyor.
Tamamen yeni bir tasarıma sahip olan 3008'de 3 aslan pençesi şeklindeki LED'li farları, dikey tasarıma sahip stop lambaları, cam tavanı ve krom karoser parçalarıyla öncesine göre daha dinamik bir tasarıma sahip. 8 inçlik dokunmatik ekran, kişiselleştirilebilir dijital ön panel, kontrol düğmelerine sahip direksiyon yer alıyor.