Sayın İhsan YÜKSEK,
Satın almayı düşündüğünüz dizel motorlu ve tiptronic şanzımanlı araçlar arasında Corolla, 1.4 lt'lik dizel motoruyla ve düşük yakıt tüketimiyle öne çıkıyor. Geleneksel otomatik şanzımanlara göre bu araçtaki MultiMode şanzıman yakıt tüketimini arttırmazken rahat bir kullanım da sunuyor. Sessiz dizel motoru, başarılı süspansiyon konforu, rahat iç mekanı ve düşük yakıt tüketimi Corolla'nın pozitif yönleri. MultiMode şanzımanın kararsız karakteri, sıradan sürüş özellikleri ve yetersiz performansı ise olumsuz özellikleri arasında sayılabilir. Ancak MultiMode şanzımanlı Corolla almadan önce bu araç ile yol testine çıkmanız, şanzımanın özelliklerini tanımanızı öneriyorum. Peugeot 308 1.6 HDI 6R; düşük yakıt tüketimiyle ve güçlü motoru ile öne çıkıyor. Aracın otomatikleştirilmiş manuel şanzımanı "Sport" modunda gerçek performansını sunarken ekonomik kullanımlarda uygun motor devirlerini seçiyor. Bu aracın işçilik ve malzeme kalitesi sınıfına göre oldukça iyi. Ancak 308'in amortisörlerinden gelen sesler rahatsızlık verici düzeyde olabiliyor. Hyundai i30'da 1.6 lt'lik 115 HP gücündeki dizel motor 5 kademeli geleneksel otomatik şanzımanla birlikte görev yapıyor. Değişken geometrili turbo besleme sistemi sayesinde i30 hemen her devirde yeterince güç üretebiliyor ve 255 Nm'lik torku da zaten bir hayli yüksek. Otomatik şanzıman seçeneği, dizel motorun tutumluluğuna güvenerek tercih edecekleri biraz üzebilir. Otomatik şanzımanlı i30 CRDi'nin sürüş hisleri iyi. Geniş iç mekanı ve çekiş gücü yüksek dizel motoru ile beğenilen i30; modern olmayan otomatik şanzımanı ve üst devirlerde homurdanan dizel motoruyla da eleştiri alıyor. Ayrıca manuel şanzımanlı Hyundai i30 CRDi (115 HP) otohaber dergisinin 50.000 km'lik uzun dönem testinden de başarıyla geçtiğini söyleyebiliriz. Bu araçlar arasına Volkswagen Golf 1.6 TDI'yı da eklemek isterim. VW'nin otomatikleştirilmiş manuel şanzımanı olan DSG, diğer rakiplerinden daha kullanışlı bir sürüş sunuyor. Ancak Golf 1.6 TDI (110 HP) DSG'nin fiyatı bu 3 aracın baz fiyatından yüksek olduğu için kararı size bırakıyorum. Diğer bir konu olan, tam otomatik şanzımanlı araçlarda; hem şanzımanın kullanımı daha kolay hem de vites geçişleri daha seridir. Otomatik şanzımanlı araçlarda hızlanma değerleri manuel veya otomatikleştirilmiş manuele göre daha yavaştır. Maksimum hızı da daha düşük olan otomatik şanzımanlı araçların yakıt tüketimleri de yüksektir. Otomatikleştirilmiş manuel şanzımanlar ise performans, hızlanma ve yakıt tüketimi değerlerinde avantaj sağlarken bu teknolojinin motorla uyumu biraz sorunlu olabiliyor. Özelikle bazı markaların otomatikleştirilmiş manuel şanzımanları, yokuş yukarı kalkışlarda titreme yaparken vites, bulunduğu konumda yeterli performansı gösteremeyebiliyor. Bunlar bazen sürücü bilinçsizliğinden de kaynaklanabilmekte. Bu nedenle otomatikleştirilmiş manuel şanzımanlı bir araç almadan önce mutlaka yol testine çıkın.
Haberler
Otomatikleştirilmiş manuel mi yoksa otomatik şanzıman mı?
Yeni bir otomobil almak istiyorum. Tiptronic ya da tam otomatik şanzımanlı araçlar arasında hangisini tavsiye edersiniz? Günümüz koşullarına göre; kalite, donanım ve performans göz önüne alındığında bana aşağıdaki araçlardan hangisini önerirsiniz? Toyota
- 4 Mart 2010
Etiketler:
Otomobil dünyasının en güvenilir bilgi kaynağı
Otomobil dünyasındaki tüm önemli gelişmeleri, doğru ve tarafsız şekilde okura ulaştıran otohaber dergisi yılda 12 sayı çıkan tek otomotiv dergisidir. Yıl boyunca çıkardığı birçok ek yayınla otomobil dünyasına dair her konuda okuruna zengin bir içerik sunar. Elektrikli ve hibrit otomobillerden safkan spor otomobillere, klasik ve antika taşıtlardan SUV ve crossoverlara uzanan zengin bir özel yayın çeşitliliği sunan otohaber dergisi ayrıca yıl boyunca gerçekleştirdiği test ve karşılaştırmaları da Test Yıllığı dergisinde bir araya topluyor.
e-Bülten aboneliğimize kayıt olmak için e-posta adresinizi giriniz.