Geçtiğimiz yıl Türkiye'de binek ve hafif ticari araçların toplam satışı 864.439 olmuş ve 2010 yılına kıyasla yüzde 13.61 oranında artış yaşanmıştı. 2012'de ise, geçen yılın rakamları mumla aranıyor. Öyle ki, 2011'in Ocak- Haziran dönemine göre yüzde 19.26'lık bir düşüş yaşanıyor.
Sektörün geneline hakim olan bu rüzgardan, otomatik şanzımanlı araçlar da etkilendi. Otomatik şanzımanlı otomobil satışı, geçen yıl ilk 6 ayın toplamında 96.483 adetken, bu sene yüzde 9.7 oranında azalarak, 87.160'da kaldı. Buna rağmen otomatiklerin toplam otomobil satışlarındaki payı yükseldi.
Diğer yandan, otomatik şanzımanlı araçlardaki düşüşü en sert hissedenler, A segmentindekiler oldu. Minik sınıfta, 2012'nin ilk 6 ayında sadece 361 adet otomatik şanzımanlı araç satış gerçekleşti. Bu durum da yüzde 45.7'lik bir düşüşle, neredeyse dibe vurmayı beraberinde getirdi. A segmentinden sonraki sırayı lüksler aldı. F segmentindeki araçların bu yıl 986 adet müşterisi vardı. Bu da, geçen ıyla göre yüzde 42'lik bir kayba denk geliyor. Bu segmentin tamamı otomatik şanzımanla satılıyor.
Her ne kadar göstergeler aşağıya yönelse de, satış rakamlarını arttıranlar da yok değil. Örneğin, kompakt sınıf... Otomatik şanzımanlı araçlar içerisinde en çok tercih edilenler olma özelliğini taşıyan kompaktlar, diğer segmentlerin aksine yüzde 4.8 büyüdü. Geçen yılın Ocak-Haziran sürecinde 40.642 adet satılan C segmentinin otomatik şanzımanlı üyeleri, bu yılın aynı döneminde 42.590'a ulaştı.
Bu sonuçlar ışığında, otomatik şanzımanlı otomobillerin, hayatımızda giderek daha çok yer aldığı da ortaya çıktı. Zira bu araçların satış rakamları, şimdilik 9.7 oranında düşse de, genel otomobil satışları arasında payı arttı. 2011'in aynı döneminde genel otomobil satışları arasında yüzde 33.3'lük bir yer kaplayan otomatik şanzımanlıların, bu yılki payı yüzde 35.6 oldu.