otohaber_logo
Haberler
Otomatik Corolla neden yokuşta geri kaydırıyor?
2002 model Toyota Corolla 1.6 Sol Sedan sahibiyim. Otomatik şanzımanlı aracım, yaklaşık 45 derecelik yokuşlarda geriye doğru kaçıyor, aynı yokuşta ters durduğumda ise geriye doğru kaçmıyor. Fakat bundan daha az eğimli yokuşlarda kaçmıyor. Acaba bir proble
Otomatik Corolla neden yokuşta geri kaydırıyor?



Sayın Hakan KILIÇ,

Aracın tırmanma yeteneği, motorlu taşıtın azami yüklü ağırlığı ile tırmanabildiği en yüksek eğimin yataya göre tanjant cinsinden yaptığı açının yüzde olarak ifade edilen değeridir. Bir aracın ağırlık/güç oranı ne kadar küçük olursa, o aracın ivmelenme ve tırmanma kabiliyeti de o oranda büyük olur. Araçların en yüksek tırmanma kabiliyeti birinci vites ile geri vitestedir. En düşük tırmanma kabiliyeti ise en büyük vitestedir. Otomatik şanzımanlı araçlarda zamanla şanzımanda aşınmalar ve dolayısıyla boşluklar oluşmaktadır. Bu durumda yokuşlardaki kalkışlarda aracın bir miktar geri kaydırmasına sebep olabilir. Sorunuzda aynı eğimi geri viteste aracın kaydırmadan çıktığını belirtmişsiniz. Bunun iki nedeni vardır. Birincisi hem geri vitesin hem de birinci vitesin tork değerinin büyük olması. İkincisi ise sürücüler genellikle aracın şanzımanında birinci vitesi geri vitesten daha fazla kullandıklarından ileri kademelerde daha fazla şanzıman boşluğu oluşmasıdır. Bahsettiğiniz 45 derecelik açıya Corolla gibi bir otomobilin tırmanması
söz konusu değildir. Böyle bir eğime tırmanabilen araçlar arasında Land Rover Defender ve Unimog'u sayabiliriz. Corolla'nın tırmanma açısı 18 derecedir.

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.