otohaber_logo
Haberler
Otohaber'in Seçimi Hyundai Elantra
Hyundai Elantra, Koreli markanın geldiği yeri çok iyi yansıtan ve geleceğinde de neler olacağına dair pozitif işaretler veren doğru otomobil.
Otohaber'in Seçimi Hyundai Elantra
Bazı okurlarımız için bu haberimiz belki biraz garip gelecektir. Malum, her yıl düzenlediğimiz okur anketiyle, segmentlerinde yılın en iyi otomobillerini sizler belirliyorsunuz. Hatta yılın en iyi otomobilini de okurlarımız seçiyor. Ancak bu yıldan itibaren bir değişiklik yaparak otohaber yazı işleri kadrosu olarak okur anketimizden bağımsız bir otomobile "Yılın Otomobili" unvanını vermek istedik. Amacımız bundan sonraki yıllarda da bunu devam ettirmek. Gelecek yılları gelecek yıllara bırakalım ve bu yılın en iyisi seçtiğimiz Hyundai Elantra'yı neden seçtiğimizi açıklayalım. Otohaber Ödülleri sahiplerini buldu ve buna göre yılın en iyi otomobili kategorisinde Hyundai Elantra da ilk üçün içinde yer aldı. Diğer iki otomobil ile Elantra'yı yan yana koyduğumuzda dergimizin içeriği aracın yılın otomobili seçilmesinde etkili oldu. otohaber olarak teste aldığımız otomobilleri Fiyat-Kalite Endeksi adındaki bir sisteme dahil ediyoruz. Buna göre diğer iki rakibi arasında Elantra daha iyi bir konumda yer alıyor. Öte yandan Elantra, bu yıl yer aldığı kategorilerde rakiplerine göre daha iyi sıralamalara imza attı. Mesela bu yılki anketimizde Hyundai Elantra, Yılın En İyi Kompakt Sedanı", "Yılın En İyi Yeni Tasarımı" ve "Yılın En İyi Yeni Otomobili" kategorilerinde yarıştı. Hepsinde de ilk üçe girerek birçok rakibini geride bıraktı. Bütün bunların haricinde bizce Elantra, Korelilerin son dönemde ürettikleri en iyi modellerden biri konumunda. Şöyle ki; 0.28 Cd'lik sürtünme katsayısına sahip aerodinamik tasarımı şu anda kompakt sınıf içerisindeki en iyi görüntüyü veriyor. Elbette tasarım tek bir kriter değil. Sıfırdan, satışa hazır hale 33 ay gibi bir sürede getirilen Elantra için Hyundai toplamda 256 milyon dolar harcadı. Elantra, Hyundai'nin küresel anlamda en çok satılan modellerinden bir tanesi. 1990'dan günümüze toplam satışlar 7 Milyon sınırını aşmış durumda. Kuzey Amerika veya Kanada gibi ülkelerde de liste başına oynuyor. Haziran ayında Türkiye'de satışına başlanan yeni Elantra bu kısa süre zarfında sadece benzinli motoruyla 1.883 adet gibi oldukça
başarılı bir rakama imza attı. Bu noktada Elantra'nın sadece 1.6 lt'lik benzinli motorunda 6 ileri manuel ya da 6 kademeli otomatik şanzımanlı sunulduğuna dikkat çekmek istiyoruz. Dizel motorun şimdilik sunulmayacağını belirten Hyundai yetkililerine göre bu çok da gerekli değil. Zira, 132 HP'lik motor manuel şanzımanıyla 6.4 lt/100 km, otomatik şanzımanıyla da 7.0 lt/100 km ortalama yakıt tüketimi değerleri sunuyor. Ancak uzun yol tecrübelerimizde araç ile 5.0 lt/100 km seviyelerini-hem de otomatik
şanzıman ile-yakalayabildik. Bu da demek oluyor ki doğru kullanıldığında Elantra'nın motoru oldukça başarılı. Elantra'yı yılın otomobili seçmemizdeki en büyük nedenlerden biri elbetteki satış fiyatına karşılık sunulanlar. Başarılı tasarımını iç mekanda da sürdüren araç, malzeme ve işçilik kalitesiyle de artıları hanesine yazdırdı. Kavisli hatlarla yolcularını saran iç mekan farklı renk alternatifl eriyle kişiselleştirme
imkanları sunuyor. Elantra'nın kokpitinin üst kısmında kullanılan plastiğe daha üst sınıf otomobillerde
dahi yer verilmediğini söyleyebiliriz. 5 kişi için oldukça geniş bir kabin sunan otomobil tok yapısı da yıllar öncesindeki Hyundai modellerini hatırlayınca gelişimi daha da çarpıcı bir hale getiriyor. Standart güvenlik donanımı ise eksiksiz. İşte tüm bunları alt alta koyunca bizce Hyundai Elantra 2011'in yılı otomobili oluyor.

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.