otohaber_logo
MULTIMEDYA
otohaber ile Yaşıt Otomobiller
otohaber ile Yaşıt Otomobiller
1 / 14

otohaber ile Yaşıt Otomobiller

otohaber ile Yaşıt Otomobiller

1991 yılı, otohaber'in yayın hayatına "Merhaba" demesi gibi önemli bir olayın dışında pek çok iz bırakmış otomobilin de ilk kez yollara çıkmış olduğu sene olma özelliğini taşıyor. Kimi ilk, kimi ilk ve son kez yollara çıkan 1991 doğumlu otomobillerden aklımızda kalanları sizler için derledik.

2 / 14

otohaber ile Yaşıt Otomobiller

otohaber ile Yaşıt Otomobiller

Volvo 850 1991-1996 İsveçli markanın orta ve üst sınıf arasında yer alan temsilcisi, dünyada enlemesine yerleştirilmiş 5 silindirli motorların kullanıldığı, yan havayastıklarının sunulduğu ve sürücünün boyutuna adapte olan emniyet kemerlerinin sunulduğu ilk otomobil olma özelliğini taşıyor. Station karoserli versiyonla özellikle Almanya'da büyük başarı kazanan 850 Serisi'nin en üst versiyonu olan T5-R'ın geliştirilmesine Porsche de dahil olmuştu.

3 / 14

otohaber ile Yaşıt Otomobiller

otohaber ile Yaşıt Otomobiller

Fiat Cinquecento 1991-1998 Bugün Fiat 500, retro tasarımıyla ne kadar kalp hırsızıysa, 500'ün İtalyanca okunuşu olan Cinquecento'yu kendine isim olarak seçen doksanların minik Fiat'ı da o derece soğuk bir otomobildi. İsminin anlamı dışında 500 ile hiçbir alakası olmayan Cinquecento Polonya'da üretilirken, 2 silindirli motorun uzunlamasına , 4 silindirli daha "büyük" güç ünitelerininse enlemesine yerleştirilmesi otomobilin ilginç özellerinden biriydi.

4 / 14

otohaber ile Yaşıt Otomobiller

otohaber ile Yaşıt Otomobiller

Suzuki Cappucino 1991-1997 Doksanların başında Honda Beat'le aynı konsepti sunan Cappucino, 0.7 lt'lik 3 silindirli turbo motoruyla Kei-Car'lar için belirlenen üst limit olan 64 HP gücündeyken, 0-100 km/s hızlanması 8 saniyeden az sürüyordu. 5 ileri manuel ve 3 kademeli otomatik şanzıman seçeneklerinin sunulduğu Cappucino'nun sert tavanı değişik şekillerde sökülüp tek karoserde 4 farklı otomobil türüne imkan veriyordu.

5 / 14

otohaber ile Yaşıt Otomobiller

otohaber ile Yaşıt Otomobiller

Subaru SVX 1991-1997 Giugiaro'nun kaleminden çıkan bu Japon coupesi, 3.3 lt'lik 6 silindirli boxer motoru ve 4 tekerlekten çekiş sistemiyle Subaru'nun DNA'sını taşırken, iki parçalı yan camların başrolde olduğu tasarımıyla da tarihteki özgün yerini aldı. Ana pazar olarak hesaplanan Amerika'da istenen satışlar elde edilemeyince ipi çekilen SVX için Subaru, cam yüzeylerin şekillenmesi için özel bir üretim sisteminin patentini de almıştı.

6 / 14

otohaber ile Yaşıt Otomobiller

otohaber ile Yaşıt Otomobiller

Seat Toledo 1991- 1999 1991'de yollara çıkan ilk Toledo, liftback karoseriyle dikkat çekerken, sonrasında gelen iki nesildeki geleneksel sedan ve aykırı MPV tarzı, bugün yollarda olan dördüncü nesilde yeniden ilk jenerasyonun karakterine büründü.

7 / 14

otohaber ile Yaşıt Otomobiller

otohaber ile Yaşıt Otomobiller

Mazda MX-3 1991-1998 323 platformunda yükselen bu kompakt coupe'nin bugün belki halefi yok ama aslında bunu fazlasıyla hak ediyor. İyi görünen ve dinamik sürüşüyle tanınan MX-3'ün en özgün özelliğiyse dünyanın en küçük V6 motoruna sahip olmasıydı. 133 HP gücündeki 1845 cc'lik V6 dışında, 1.6 lt 88 HP'lik 4 silindirli bir seçenek de mevcuttu.

8 / 14

otohaber ile Yaşıt Otomobiller

otohaber ile Yaşıt Otomobiller

Bentley Continental R 1991-2003 5342 mm uzunluğundaki bu dev coupe, döneminin en lüks ve nadir görülen otomobilleri arasındaydı. 6.75 lt'lik turbo V8, 2420 kg'la mücadele ederken,Continental R, Bentley'in 1965 model S3'ten bu yana Rolls-Royce'tan devşirmediği ilk model olma özelliğini de taşıyordu. 0.465 Cd'lik aerodinamik katsayısı bugün bir facia olsa da, bu değer markanın imza attığı en iyilerden biriydi. Adının sonundaki R harfinin "Yol Tutuş" u simgelediği Continental R, zamanının en hızlı, güçlü ve pahalı Bentley'i idi.

9 / 14

otohaber ile Yaşıt Otomobiller

otohaber ile Yaşıt Otomobiller

Nissan NX Coupe 1991-1995 Kısa ömürlü ama iz bıraktı. Bizde NX Coupe olarak bilinen kompakt coupe, kimi pazarlarda 100NX adıyla satılmıştı. Karoserin içine gömülü elips farlar ve iki parçalı sökülebilir tavan gibi kült özellikleri olan NX Coupe, bugün düşük bütçeli genç klasik otomobil meraklıları için doğru bir seçenek. 1.6 lt ve 2.0 lt'lik benzinli motorlarla üretilen NX Coupe, dijital gösterge tablosuyla da farklı bir otomobil.

10 / 14

otohaber ile Yaşıt Otomobiller

otohaber ile Yaşıt Otomobiller

Opel Astra 1991-2002 otohaber'le aynı yılda doğan Astra, Opel için bir dönemin kapanıp yeni bir dönemin başlangıcı anlamına geliyordu. 1962'den beri kompakt sınıfta Kadett ile var olan Opel, 1991'de bu görevi, adını Latince'de yıldız anlamına gelen Astra'ya bıraktı.3 ve 5 kapılı hatchback, sedan, station ve cabrio'dan oluşan bir aile haline gelen Astra, birinci nesil olmasına rağmen Opel tarafından Astra F olarak adlandırıldı. Bunun nedeniyse Kadett'ten sürü gelen mirasa saygı duyulmasıydı.

11 / 14

otohaber ile Yaşıt Otomobiller

otohaber ile Yaşıt Otomobiller

Peugeot 106 1991-2004 Fransızların uzun ömürlü küçük otomobil geleneğine ayak uyduran 106, 13 yıllık üretimi süresince, hem küçük hem de minik sınıf tüketicileri için bir alternatif olmayı başardı. Benzinli ve dizeller dışında bir de yüzde 100 elektrikli versiyonu da olan 106, GTi versiyonuyla "hızlı gençler" arasında kült statüsüne ulaştı.

12 / 14

otohaber ile Yaşıt Otomobiller

otohaber ile Yaşıt Otomobiller

Honda Beat 1991-1996 Üretimi 1996'da sona ermiş olan bu mikro roadster, bugün o haliyle yeniden üretilse, yok satar! Kei-Car sınıfındaki Honda Beat, 3295 mm'lik uzunluğu, 64 HP gücündeki ortadan yerleşimli 656 cc'lik 3 silindirli atmosferik motoru ve arkadan itişli yapısıyla, delilikle dahilik arasında bir çizgide duruyor. Japon markanın kurucusu Soichiro Honda'nın ölümünden önce onayladığı son otomobil olan Beat'in 2015'te bir halefi gelebilir.

13 / 14

otohaber ile Yaşıt Otomobiller

otohaber ile Yaşıt Otomobiller

Mercedes-Benz S Serisi (W 140) 1991-1998 2013'te gündem yeni S Serisi olsa da, 1991'de yollara çıkan W140 kodlu Mercedes-Benz nesli de 22'nci yaşının kutlanmasını hak ediyor. S Serisi tanımının kullanıldığı ilk model W 140, heybetli tasarımıyla yerini aldığı W 126'ye göre kaba bulunsa da, çok başarılı oldu. Geri dönüşümün hesaplandığı ilk otomobil, ilk vakumlu kapılı otomobil, ilk sesli komut sistemli otomobil gibi özellikleriyle dönemine ve otomobil tarihine iz bıraktı.

14 / 14

otohaber ile Yaşıt Otomobiller

otohaber ile Yaşıt Otomobiller

Volkswagen Golf 1991-2001 Kompakt sınıfta Opel yeni bir isimle yola çıkarken, aynı yıl Volkwagen, Golf'ün üçüncü perdesini kaldırıyordu. Station karoserin sunulduğu ilk Golf nesli olan Golf III, yerini 1997'de dördüncü nesle bırakmış olsa da, üçüncü neslin Cabrio versiyonu 2001'e kadar bantlardan indi. TDI motorların kullanılmaya başlandığı bu nesilde 4 tekerlekten çekiş ve 6 silindirli motorlar da ilk kez sunuluyordu.

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.