otohaber_logo
Haberler
otohaber Dergisi Nostalji Testi
10 Mayıs 1993 tarihli otohaber Dergisi’nin test konuğu Range Rover Vogue SE idi.
otohaber Dergisi Nostalji Testi

Testimizi dönemin anlatımıyla sizlere aktarıyoruz.

"Bu hafta biz, 1991 model Range Rover Vogue SE testini gerçekleştirirken bu aracın arazi gücünün,lüksü kadar ön planda olduğunu bir kez daha gördük.
23 senedir çizgisinden bir şey kaybetmeyen Range Rover, 4x4'lerin Rolls-Royce'u ünvanını da korumaya devam etmekte.
3947 cm3'lük V-8 motoru ile 178 beygir ve 220 lb-ft.lik bir torka sahip olan Range Rover Vogue SE, anti-aerodinamik yapısına karşın gayet rahat bir şekilde yol almakta.
Tüm gövdesi aluminyum bir elbise ile kaplı olan bu prestij 4x4'ün ön ve arka tamponunda "bull-bar"lar bulunmakta. Bunlar vasıtası ile, ön ve arkadan gelebilecek muhtemel darbeler önlenebilmekte.
Test ettiğimiz Range Rover Vogue SE'nin içi, kumaş bir döşemeye sahip idi. Kapı içlerindeki gül ağacından yapılmış şeritler, yıllardır lüks İngiliz araçlarının kapılarını süslemiş ve sonunda lüks araçlarda olması gerekli aksesuar olarak Range'e kadar gelmiştir. Dashboard'daki göstergeler, klasik ve abartılmamış bir şekilde ve minimum gösterge ile donatılmış.
Lüks Japon 4x4'lerinin pilot kabinini andıran dashboard'larının yanında çok soluk kalan bu kısmın hemen altında, analog bir saat ve havalandırma düğmeleri göze çarpmakta.
Hidrolik direksiyonu, bir Amerikan otomobilini kullanırmış hissi uyandıran Range'de cam kontrolleri, el freninin hemen yanına yani, konsola monte edilmiş. Bir çok araç, bu kontrolü kapı içine almasına rağmen Range, ısrarla konsolda tutmuş.
Koltuklar elektrik kumandalı ve oldukça rahat. Range Rover Vogue SE ile seyahat, adeta vitrinden araç kullanırmış gibi bir his sergilemekte.
Bu büyük aracın, her köşesini rahatça görebilirsiniz. Vogue SE'nin kliması oldukça güçlü.
Akselerasyon hiç de fena gözükmemekte. 0-100 km/s akselerasyonu 11.2 saniye olarak belirledik. 120 km/s üzerinde yan rüzgarlardan etkilenen Range için, değişik bir kullanım sistemi gerekmekte. Süspansiyonu üzerinde adeta dans eden Range'in ses izalasyonu, oldukça değiştirilmiş.
Tatlı bir sekiz silindir homurtusundan başka bir şey duymadığınız Vogue SE, yan rüzgarların meydana getirdiği seslere mani olamamakta.
2 tonluk Vogue SE'yi durdurabilmek oldukça önemli olduğundan, 4 kanallı Wabco ABS sistemi büyük çaplı fren diskleri ile kullanılmış.
Arazi koşullarında Range Rover Vogue SE, bir şiir gibi akmakta.
Süspansiyonunun rahatlığı ve motorun gücü birleşince, buna şanzıman ve diferansiyellerin katkısı ile arazi, adeta bir asfaltı andırmakta.
Vogue SE'nin, her arazi koşulunda en yüksek performansı verecek bir araç olduğunu da unutmayalım.
Yeni bir jenarasyonun lüks "Sport and Utility" ( Çok amaçlı 4x4 ) aracı simgesini taşıyan Range Rover SE'yi kullanırken, düz şanzımanlı olanlarda geri vites ile birinci vitesin yakınlığına sizlerin dikkatini çekip, yanlış bir yöne hareket etmemenizi tavsiye ederiz".

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.