Testimizi dönemin anlatımıyla sizlere aktarıyoruz.
"Peugeot, 306 modelinin 7 değişik versiyonuyla otomobil dünyasında büyük bir atağa kalktı. Peugeot 205 GTI'nin başarılı satışlarının ardından gelen 306, firmanın satış yelpazesini hemen her gelir grubunu kapsayacak ölçüde genişletti. Rakiplerini iç hacmi, kullanımı ve hızıyla terleten bu küçük otomobil bizi de adeta büyüledi. Peugeot 306 XT'de büyük bir otomobilin rahatlığı ile küçük fakat güçlü bir otomobilin çevikliği bir araya gelmiş. Bu reçetenin için bir de lüksü serperseniz alacağınız lezzet, Peugeot'nun size sunmuş olduğu nefis bir damak tadıdır.
4 silindirli, 1761 cm3'lük ve 97 beygirlik gücündeki motoru ile iyi bir performansa sahip. 50 kilometreden 80 kilometre hıza ulaşması için 8.5 saniye yeterli.
0-100 km akselerasyonu ise 12.5 saniye. Peugeot'un motorunun geniş tork bandı ise bu otomobili tam yükte dik yokuşlarda dahi canlı tutmakta. Şanzıman dişli kesirlerinin birbirleriyle oranı ve 5 vites dişlisinin oranı çok etkili. Son sürat olarak yorulmadan 185 km'yi biz kadranda gördük, 306 XT her motor devrinde gayet iyi performans veren bir otomobil.
200 kilometrelik bir test parkurunda şu sonuçlara ulaştık. 306 XT, şehir içinde 100 kilometrelik mesafede 10 litre benzin tüketti. Şehir dışı kullanımda benzin tüketimiyse, 90 kilometre ile seyrederken 6, 120 kilometreyle seyrederken 7.3 litre. Peugeot mühendisleri, şasi ve süspansiyon geometrisini iyi kullanan araştırmacılar olduklarını bir kez daha kanıtlıyorlar. Bir otomobilin şasi dinamiğinin iyi olması, aracın yol tutuşunun iyi olmasının en önemli faktörüdür. Peugeot 306 XT'nin yol tutuşunu anlamak için öyle uzun bir yol katetmenize gerek yok. Önünüze çıkacak birkaç viraj size 306'yı anlatmaya yetecektir. Virajlarda öne-uyumlu hareket eden arka tekerlekler ( Pasif sistem), 306 XT'nin yol tutuşunu inanılmaz derecede olumlu etkilemiş.
Her türlü yüzeyde rahatlıkla yol alabiliyor. Süspansiyon sisteminin dizaynı ve çalışması gerçekten çok başarılı. Şasi ile olan bağlantısı ise bozuk yüzeylerde ve çukurlu yollarda bile mükemmel olarak işliyor. Bu sayede, titreşim ve sarsıntıların otomobili kullananlara hiçbir zaman için ulaşmıyor.
Önleri disk ve arkaları tanbur sistemiyle donanmış olan 306 XT'nin fren pedal hassaslığı oldukça iyi. Ani fren sırasında şasenin rigid olmasından dolayı sağa ve sola doğru çekme görülmedi.
Oturma şekli ve pedalların konumu gayet iyi.Oturduğunuz yerden tüm gösterge panelini rahatça kontrol etmeniz mümkün. 306 XT'nin şoför mahalli ve koltuklarında bir hata bulmak neredeyse imkansız. Direksiyon üzerindeki kontrol düğmelerinden 306 XT'nin radyo ayarlarını yapmak mümkün. Dashboard'u sağlam ve sessiz.
Peugeot'nun arka koltuğundaki ayak koyma bölümü çok geniş olmamasına rağmen rahat. Ön koltuk ise çok rahat ve ayak konulacak olan alan oldukça geniş, arka koltukların sırt dayanan kısımları öne doğru yatırılarak bagaj için daha geniş bir alan elde etmek mümkün oluyor.
Ön koltuk başlıkları ergonomik ve rahat. Merkezi kilit sistemi renkli ve otomatik camları bu otomobilin konforunu etkileyen kısımlar.
Peugeot petit yapısı enjeksiyonlu 1.8 litre motoru ve dönüşlerinde öne uyumlu arka tekerlekleri, konforlu yapısı ile lüks bir otomobilde olması gereken tüm özelliklere sahip."