otohaber_logo
MULTIMEDYA
Opel Insignia Grand Sport 1.6 CDTi 6AT
TEST · Opel Insignia Grand Sport 1.6 CDTi 6AT
1 / 17

TEST · Opel Insignia Grand Sport 1.6 CDTi 6AT

TEST · Opel Insignia Grand Sport 1.6 CDTi 6AT

Opelin amiral gemisi Insignia, yeni neslinde daha zengin donanımla gelirken ismine eklediği Grand Sport ile içerdiği yeniliklerin ipuçlarını veriyor: Daha büyük, daha sportif...

Orta sınıfta boyutlar arttı, donanımlar ve tasarımlar da güçlendi. Opel'in yeni nesliyle karşımıza çıkan orta sınıf temsilcisi Insignia, karoserini yenileyip rakiplerindeki gelişmelere cevap verme iddiasında. Yeni karoserle birlikte ismini de yeniledi.
Yeni Insignia ailesi Grand Sport ve Sports Tourer karoser isimlerine sahip. Grand Sport sedan karoseri temsil ederken, Sports Tourer station karosere anlamına geliyor.

2 / 17

TEST · Opel Insignia Grand Sport 1.6 CDTi 6AT

TEST · Opel Insignia Grand Sport 1.6 CDTi 6AT

Selefine göre benzer motor ve donanımda 175 kg'a kadar hafifletilmiş.

Insgina Grand Sport'un sınıfının şık görünen otomobillerinden biri olduğunu söyleyebiliriz. Tasarımı, selefinin "tombul" hatlarına göre daha ince uzun çizgilerle daha zarif görünüyor. Daha ince stop ve farlar, daha büyük bir ön ızgaraya sahip olan otomobilin profilinde de coupe algısı yaratacak sportif hatlar gözleniyor. Selefine göre daha iri olan Insignia Grand Sport'ta göze batan tek uyumsuzluk 18 inçlik jantların bu karoser altında küçük görünmesi olmuş. Bunun haricinde çizgiler çok akıcı ve uyumlu görünüyor. Tabii tüm bu detaylar ölçülerin de yenilenmiş olmasıyla daha da anlam kazanmış.

3 / 17

TEST · Opel Insignia Grand Sport 1.6 CDTi 6AT

TEST · Opel Insignia Grand Sport 1.6 CDTi 6AT

Arka camla açılan bagaj kapağı sayesinde kullanım kolaylaşmış.

Yeni neslin boyutlarını selefiyle kıyasladığımızda 55 mm daha uzun olduğunu görüyoruz. Dingil mesafesi 92 mm uzayan Grand Sport'un iz açıklığı da 11 mm daha geniş. 43 mm daha alçak otomobil daha dinamik görünüyor. Selef model, sınıfındaki rakiplere göre kısa kalırken yeni nesil ile benzer uzunluk ölçülerine ulaşılmış.

4 / 17

TEST · Opel Insignia Grand Sport 1.6 CDTi 6AT

TEST · Opel Insignia Grand Sport 1.6 CDTi 6AT

490 litrelik bagaj koltuklar yatırılınca 1450 litreye genişletilebiliyor.

Ancak selefinde 500 litre olan bagaj hacmi yeni nesilde 490 litre olarak açıklanıyor. Bu rakam rakiplerinin 600 litrelik bagaj hacimlerine ulaşması sebebiyle oldukça küçük görünüyor. Anlaşılan artan uzunluk ölçüleri yaşam alanına gitmiş.

5 / 17

TEST · Opel Insignia Grand Sport 1.6 CDTi 6AT

TEST · Opel Insignia Grand Sport 1.6 CDTi 6AT

Arka koltuklardaki diz mesafesi çok cömert. Baş mesafesi standartlara uygun.

Otomobilin içerisine geçtiğimizde arka koltuklarda çok cömert bir diz mesafesiyle karşılaşıyoruz. Koltuk ölçülerine baktığımızda sınıf liderlerinden Skoda Superb ile 30 mm fark olduğu görülüyor. 520 mm'lik diz mesafesi ölçüsü, VW Passat, Ford Mondeo, Renault Talisman'dan fazlasını sunduğu anlamına geliyor.

6 / 17

TEST · Opel Insignia Grand Sport 1.6 CDTi 6AT

TEST · Opel Insignia Grand Sport 1.6 CDTi 6AT

Arka koltuklarda da koltuk ısıtma sunuluyor.

Ön koltuklarda da diz mesafesiyle cömert olan otomobilin baş mesafesi ölçümlerinde rakiplerine yakın olan rakamlarıyla sınıf standartlarını karşıladığı görülüyor. Sürücü koltuğunda ergonomi konusunda başarılı bir noktaya ulaşılmış. Uzun süreli yolculuklarda bile sürücü yormayan koltuğun yan destekleri de başarılı. Isıtma ve soğutma özelliği de bulunuyor olması konforu daha da arttırıyor.

7 / 17

TEST · Opel Insignia Grand Sport 1.6 CDTi 6AT

TEST · Opel Insignia Grand Sport 1.6 CDTi 6AT

Direksiyon ve göstergesiyle selefinin izlerini taşısa da orta konsol Insignia için tamamen yeni görünüyor.

İç mekandaki malzeme ve işçilik kalitesi sınıf standartlarında üst seviyelerde. Parçaların hizalanması düzgün ve birleşme noktalarında çapaklar bulunmuyor. Kabin içerisinde çıtırtı ya da gıcırtılar duyulmuyor. Ön konsol tasarımı Opel'in yeni tasarım diline uygun çizgilere sahip. Düzenli ve ergonomik. Direksiyon arkasından rahat izlenebilen analog gösterge grubu ortasındaki 8 inçlik bilgi ekranı önceki nesil Insignia'dan taşınmış. Aracın hızı, hız uyarısı tabelaları gibi önemli bilgilerin ön cama yansıtıldığı head-up display sistemi de ergonomiyi arttırıyor.

8 / 17

TEST · Opel Insignia Grand Sport 1.6 CDTi 6AT

TEST · Opel Insignia Grand Sport 1.6 CDTi 6AT

AGR sertifikalı sürücü koltuğu ergonomi konusunda başarılı.​

Orta konsolu toplayan bir multimedya ekranı bulunuyor. Çözünürlüğü ve dokunma hassasiyeti başarılı 8 inçlik bir ekrana sahip olan multimedya sistemi kapsamıyla da başarılı. Android ve iOS işletim sistemine sahip mobil cihazların yansıtılabildiği sistem yeteri kadar fonksiyonel. Kullanım zorluğu yaşatmayan sistem sadece dokunmatik ekran üzerinden yönetiliyor. Bu durum ise ergonomi konusunda sorun yaşanmasına sebep olabilir. Selef modelde çok pratik olmasa da vites konsolunda bir kumanda bulunuyordu. Klima, müzik sistemlerinin kontrollerinin düğmelernin bu ekranın altında şık bir şekilde yerleştirilmiş olması ise ergonomiyi arttırıyor.

9 / 17

TEST · Opel Insignia Grand Sport 1.6 CDTi 6AT

TEST · Opel Insignia Grand Sport 1.6 CDTi 6AT

Head-up display ekranı ön cama önemli bilgileri yansıtıyor.

​Otomobilde dönüş sinyali verilmeden şerit ihlali yapıldığı durumlarda sesli uyarı ve ardından da direksiyona müdehale eden Şerit Takip Asistanı güvenliği arttıran donanımlardan. Bunun haricinde, kör nokta uyarısı, otomatik fren sistemi, trafik işareti tespit sistemi, yaya tanıma özelliği ve aktif acil frenleme sistemleriyle Insignia Grand Sport'ta modern elektronik güvenlik yardımcıları eksik bırakılmamış.

10 / 17

TEST · Opel Insignia Grand Sport 1.6 CDTi 6AT

TEST · Opel Insignia Grand Sport 1.6 CDTi 6AT

Head-up display sisteminin ayar düğmeleri direksiyon arkasında yer alıyor.

Yeni karoserle birlikte yeni motor ve şanzıman seçenekleri de sunuluyor. Benzinli motor listesindeki, 1,5 litre 165 HP'lik ve 2,0 litre 260 HP'lik turbo motorlar heyecan uyandırıyor. 1,5 litrelik motor 6 ileri manuel ya da 6 ileri otomatik şanzımanla alınabilirken, 2,0 litrelik benzinli motor 8 ileri vitesli otomatik şanzıman ve sadece 4x4 aktarma ile geliyor.

11 / 17

TEST · Opel Insignia Grand Sport 1.6 CDTi 6AT

TEST · Opel Insignia Grand Sport 1.6 CDTi 6AT

Orta kol dayanağında dikey kablosuz şarj noktası bulunuyor.

Dizel motor seçeneği olarak da Insignia A'da da karşımıza çıkan 136 HP'lik 1.6 CDTi bulunuyor. Önden çekişli aktarma ile gelen dizel motorda 6 ileri manuel ve 6 ileri otomatik şanzıman seçenekleri sunuluyor.
Test aracımız 1.6 CDTi AT6. Selefinde geç de olsa dahil olan ikili yeni karoserde de ekonomi beklentisini karşılıyor. İlk kalkışta ve alt devirlerde sakin kalan 1.6 CDTi makul hızlanma performansı sunuyor. Fabrika verisi 10,9 saniyelik 0-100 km/s'lik değere çok yakın, 11,0 saniyelik hızlanma test verisi sağlayan otomobil, şehiriçi ve günlük kullanımlar için makul olduğunu gösteriyor. Otoyol ve şehirlerarası rotalarda ise daha fazla ataklığa ihtiyaç duyuluyor. Esneklik ölçümlerinde, şanzımanın elini çabuk tutmasıyla tatminkar seviyede sonuçlar ortaya çıktı.

12 / 17

TEST · Opel Insignia Grand Sport 1.6 CDTi 6AT

TEST · Opel Insignia Grand Sport 1.6 CDTi 6AT

Selefine göre 11 mm daha geniş iz mesafesine sahip Olan Insignia Grand Sport, 43 mm daha alçak. 55 mm daha uzun olan yeni nesilin dingil mesafesi de 92 mm daha uzun. Selefinden farklı olarak bagaj kapağı logo altındaki düğme ile değil, logo üstüne basılarak açılıyor. Bagaj kapağı da artık arka cam ile birlikte tek parça açılıyor.

Geleneksel tork konvertörlü 6 ileri vitesli otomatik şanzıman akıcı ve sarsıntısız çalışma karakterine sahip. Vites geçişlerinde aceleci davranmayan otomatik şanzıman konfor ve yakıt ekonomisi odaklı çalışıyor.
Ortalama yakıt tüketimine baktığımızda 6,0 lt/100 km'lik test verisinin ekonomik olduğu görülüyor. Insignia A testimizde, 20 inçlik jantlara sahip test aracıyla 6,2 lt/100 km'lik ortalama test tüketim verisi elde edildiğini de not düşelim. Insignia Grand Sport, selefine göre 8 litre daha küçük bir yakıt deposuna sahip ve dolayısıyla da daha "kısa" menzil sağlıyor.

13 / 17

TEST · Opel Insignia Grand Sport 1.6 CDTi 6AT

TEST · Opel Insignia Grand Sport 1.6 CDTi 6AT

1,6 litre 136 HP'lik dizel motor 6 ileri vitesli otomatik şanzımanla ekonomi ve konfor uyumu yakalama çabasında.

Insignia Grand Sport'ta selefinden de tanığımız sürüş kişileştirme seçenekleri bulunuyor. Test aracımızdaki 21.500 TL'lik "Premium Tasarım Paketi" içerisinde, Flex Ride Şasi donanımı sürüş kişiselleştirmesi sağlıyor.
Vites kolu önündeki Tour ve Sport düğmeleri ile pratik olarak yönetilebilen sistem sayesinde direksiyon, amortisör, motor ve şanzıman kişiselleştiriliyor. Sport modda yakıt ekonomisi önceliği gözetilmezken, Tour'da daha sakin ve ekonomi odaklı bir yapıya bürünüyor. Normal modda ise sistem kendi ayarlarına dönüyor.

14 / 17

TEST · Opel Insignia Grand Sport 1.6 CDTi 6AT

TEST · Opel Insignia Grand Sport 1.6 CDTi 6AT

Dokunmatik ekrandan da "Sürüş modu" seçilip, buradan "Kişiselleştirme Spor mod" ya da "Otomatik mod" ayarları arasında detaylı tercihler yapılabiliyor. Spor modda süspansiyon ve direksiyon sertlikleri ayrı ayrı kontrol edilebiliyor. Otomatik modda da normal, spor duyarlı, konfor duyarlı ya da tamamen otomatik ayarlama seçenekleri tercih edilebiliyor. Sürüş modları arasında ortaya çok keskin değil, küçük farklar çıksa da tercih sunuluyor olması fonksiyonelliği arttırıyor.

15 / 17

TEST · Opel Insignia Grand Sport 1.6 CDTi 6AT

TEST · Opel Insignia Grand Sport 1.6 CDTi 6AT

Sürüş dinamiklerine baktığımızda Insignia Grand Sport'un konfor konusuna özen gösterdiği fark ediliyor. Rüzgar, yol ve motor sesi kabine az yansıyor. Süspansiyonlar konfor odaklı ayarlara sahip. Zemindeki bozukluklar yolculara fazla yansımıyor. Karoser salınımlarını kontrol altında tutan, aşırı derecede sallanmasına izin vermeyen bir süspaniyon sistemi bulunuyor. Direksiyon yönlendirmesi manevralarda sürücüyü yormayan, sürücü isteklerine hızlı cevap veren ve geri bildirimleri de başarılı olan bir dengeye sahip.

16 / 17

TEST · Opel Insignia Grand Sport 1.6 CDTi 6AT

TEST · Opel Insignia Grand Sport 1.6 CDTi 6AT

Fiyatlara baktığımızda, selef modelde Design donanımlı 1.6 CDTi AT6 139.000 TL, yeni nesilde 148.000 TL. 9 bin TL'lik yeni nesil farkı oldukça makul.

17 / 17

TEST · Opel Insignia Grand Sport 1.6 CDTi 6AT

TEST · Opel Insignia Grand Sport 1.6 CDTi 6AT

Genel değerlendirmede Opel Insignia Grand Sport'un 1,6 litrelik dizel motor ve 6 ileri vitesli otomatik ikilisi performans isteklerine cevap veremese de sınıfının en ekonomik otomobilerinden birini oluşturduğunu söyleyebiliriz. Selefine göre çok daha konforlu, kalite algısı yüksek ve dinamik hissettiren bir otomobil olduğunu söylemeliyiz. Sınıfındaki rakiplerine baktığımızda içlerinde en modern ve seçkin görünenlerden biri halini almış. Premium sınıf standartlarına yaklaşan kalite Insignia Grand Sport'un yeni tüketicilere ulaşmasınıı sağlayacaktır.

Yazı: Koray Kodal

Fotoğraflar: Ersan Sezer

Diğer Haberler