Bu konuda konuştuğum lastikçiler birbirinden farklı cevaplar verdiler. Daha geniş lastik kullanmak istersem ölçüleri ne olmalıdır? Geniş lastiğin dezavantajları nelerdir? Ön takıma ya da aracın başka
bir yerine bir zararı olur mu? Geniş lastikle birlikte aracın yerden yüksekliği de artar mı? Bu durum sakıncalı mı? Ayrıca Opel, bu aracı birkaç sene getirdi ve daha sonra ithalatını kesti. Bu durum ileride yedek parça vs. konusunda bir sorun yaratır mı?
Cemil Aydeniz/E-posta
Sayın Cemil Aydeniz;
Avrupa'nın ilk mikrovanı olma unvanını taşıyan Opel Agila, Polonya'da Suzuki WagonR platformunda üretildi. Bu aracın Opel motorları ile satışa sunulmasından sonra Suzuki motorları da kullanıldı. Agila'nın ithalatının, yeterli ilgi görmemesi nedeniyle kesilmesi sonrasında ise doğal olarak bazı yedek parçaların temini konusunda da belli zorluklar olmasına rağmen gerek yetkili gerek özel servis noktaları bu sorunları çözümleyebiliyor. Agila'nın 155/65 R14 olan lastiklerinin 155 mm olan taban genişliği aracın 1.2 lt'lik 16 supaplı 75 HP gücündeki motorunun sağladığı gücü yere iletmede oldukça başarılı. Orijinal ebatların yerine daha geniş tabanlı lastik kullanırsanız sürtünme direncini artacak ve motor zorlanacağı
gibi yakıt tüketimi de artacak. 155/65 çok kısıtlı bir ölçüdür ve 165 taban genişliği için de yanak yüksekliğini 60 gibi tercih etmek zorundasınız.Böylece lastiğin çapı artmayacak ancak bu kez de lastik yanak esneme konforunu da kaybedecek ve süspansiyon da sertleşecektir. Bu sertleşme kısa vadelerde amortisörlere ve amortisör taşıyıcılarına zarar verecektir. Lastik değişimlerinde kurallar maalesef budur. Ancak Opel katalog verilerine bakınca 165/60 14 lastiğin de kullanılabileceği seçenekler arasında verilmiş.
Haberler
Opel Agila’da geniş tabanlı lastik kullanmak istiyorum
İkinci el olarak satın aldığım 2001 model Opel Agila 1.2 Club’tan genel olarak memnunum.Ancak üzerindeki lastikler 155/65 R14 ölçüsünde ve daha geniş lastik kullanmak istiyorum.
- 25 Ocak 2011
Etiketler:
Otomobil dünyasının en güvenilir bilgi kaynağı
Otomobil dünyasındaki tüm önemli gelişmeleri, doğru ve tarafsız şekilde okura ulaştıran otohaber dergisi yılda 12 sayı çıkan tek otomotiv dergisidir. Yıl boyunca çıkardığı birçok ek yayınla otomobil dünyasına dair her konuda okuruna zengin bir içerik sunar. Elektrikli ve hibrit otomobillerden safkan spor otomobillere, klasik ve antika taşıtlardan SUV ve crossoverlara uzanan zengin bir özel yayın çeşitliliği sunan otohaber dergisi ayrıca yıl boyunca gerçekleştirdiği test ve karşılaştırmaları da Test Yıllığı dergisinde bir araya topluyor.
e-Bülten aboneliğimize kayıt olmak için e-posta adresinizi giriniz.