Dünyanın ilk tam alüminyum monokok şasili arazi aracı olma şerefi yeni Range Rover'ın. İngiliz arazi lordu, nesillerle birlikte giderek daha hantal bir hale gelince çözüm hafif üretim teknolojisinde arandı ve dördüncü nesil Range Rover yerini aldığı modele göre 420 kg'ye kadar hafifledi.
Köşeli ve düz yüzeylerin hakimiyetindeki karoserde hem ön hem de aydınlatma grubunda kıvrımlarla modern bir hava estirilirken, aracın boyutları hakkında detaylı açıklama yapılmamış olsa da, arka koltuklardaki diz mesafesinin yaklaşık 12 cm arttırıldığı belirtiliyor.
Yeni bir havalı süspansiyon sisteminin kullanıldığı Range Rover'ın buna ek olarak hafiflemesiyle birlikte selefine göre daha dinamik sürüş özellikleri sunması hedeflenirken, araçta 6 ve 8 silindirli benzinli ve dizel motorlar kullanılmaya başlanacak.
Motorların teknik özellikleri açıklanmamış olsa da, markanın kısa bir süre önce Jaguar menşeili modern motorlara geçtiği için, yeni nesilde de bu motorların revize edilmiş versiyonlarına yer vereceğini tahmin etmek zor değil.