Hafif ticari araçların binek versiyonlarının oluşturduğu segmentte söz sahibi olan firmalardan biri de kuşkusuz Renault. Kangoo modeliyle bu segmentte yıllardır adından söz ettiren Renault, her geçen gün yeni modellerin piyasaya sürülmesiyle güncelliğini kaybetmeye başlamıştı. Bunun üzerine makyajlanarak daha çekici hale getirilen Kangoo, doğru bir hareket yapıldığını artan satış adetleriyle göstermeye başladı bile. Kangoo, birkaç ayrı karoser seçeneğiyle satışa sunuluyor. Bunlar arasında baz model; 21 milyar 377 milyon TL'den başlayan fiyatıyla kapalı kasa Kangoo Express. Birçok farklı donanımla satışa sunulan ticari Express'lerin yanı sıra Kangoo'yu binek otomobil olarak kullanmak isteyenler için Multix seçeneği de bulunuyor. Pampa'nın yerini alan Multix, 1.5 lt 65 HP'lik dizel motora sahip. Bunun yanında bu otomobil için birkaç donanım paketi sunuluyor. Baz fiyatı 24 milyar 410 milyon TL olan Multix'te "Güvenlik Paketi" ve "Klima Paketi" olmak üzere iki donanım seçeneği yer alıyor. Test otomobilimiz gibi, her iki ekstra donanım seçeneğinin de bulunduğu maksimum donanımlı bir Kangoo Multix'in fiyatıysa 27 milyar 795 milyon TL.
Tasarım ve iç mekan
1997 yılındaki tanıtımından bu yana büyük ilgi gören ve başarılı satış rakamlarını yakalamış olan Kangoo'nun makyajlı versiyonu, eskisine göre çok daha modern ve şık. Kangoo'nun makyaj operasyonu sırasında en yoğun çalışılan bölgesiyse burnu. Farları eski Clio modellerini andıran bir önceki nesil Kangoo, yeni modelde yerini yeni Cliolar'ı andıran bir far grubuna bırakmış. Damla şeklindeki farlarıyla önden modern bir otomobili andıran Kangoo'daki havalandırma ızgarası da çift bölümlü yapısıyla yeni Renault modellerinden payını almış görünüyor. Gövde renginde olmayan tamponlarıyla farklı bir havanın estiği otomobil, öne doğru açı- lan kaputuyla da eskisinden farklı. Dikiz aynalarının biraz ufaldığı Kangoo, yan görünüm itibariyle eskisinden pek farklı değil. Sadece burun yapısının değişikliği az da olsa otomobilin profiline yansıyor. iki tarafta da yer alan sürgülü kapılar yeni Kangoo'da da aynen bırakılmış. Kangoo'nun arka yan camları sadece yana doğru aralanabiliyor. Arkadan bakıldığında, çizgileri aynı kalmak suretiyle küçük değişikliklere uğramış stop farları ancak meraklı kişiler tarafından fark edilebilir. Yukarıya doğru açılan bagaj kapısının üst kısmında, camın yukarısında yer alan üçüncü stop farıysa önemli bir güvenlik unsuru olarak dikkat çekiyor.
Multix'in kapısı açılıp içine göz atıldığında ilk göze çarpan yenilik çift renkli olarak tasarlanmış ön konsol. Üst kısmı daha koyu olarak üretilen göğüste, yenilenen havayastıklı direksiyon simidi dikkat çekiyor. Bunun yanında, ortada yer alan bilgi ekranı ve yuvarlak tasarımlı havalandırma ızgaraları otomobilin modern görünümünü destekliyor. Kangoo'da her buton fonksiyonel ve ergonomik olarak tasarlanmış. Radyo-kasetçalar ve iklimlendirme butonları, alt alta basit bir yapıyla dizilmi. Kısa vites kolu ve bunun önünde yer alan bardaklıklar da fonksiyonel düşüncenin birer ürünü. Bu bardaklığın birinde yer alan küllükse istenildiğinde çıkarılabiliyor. Kadranları perdelemeyen ve radyo-kasetçaların kontrollerinin de yapılabildiği direksiyon simidinde herhangi bir ayar bulunmamasına karşılık, Kangoo'da ideale yakın, kontrollü bir oturma pozisyonu yakalanabiliyor. Tavanının yüksek olmasıysa Multix'tekileri daha ferah ve konforlu kılıyor. Eski modelde de bulunan tavanın ön kısmında boydan boya uzanan iri cep, yeni Kangoo'da da fonksiyonelliğinden hiçbirşey yitirmemiş. Yumuşak minderli koltuklarsa hem öndeki hem de arkadaki yolculara yeterli konforu sunabiliyor. Kangoo Multix'in iddialı olduğu konulardan biri olan bagaja, kapağın yukarıya doğru açılmasıyla ulaşılabiliyor. Arka koltuklar dik konumdayken bagajın görünmemesini sağlayan pandizot, istendiğinde katlanabiliyor veya çıkartılabiliyor. Bu durumdayken 650 lt'lik bir bagaj hacmi sunan Multix, koltuklar tam olarak katlandığında 2380 lt'ye varan bir yükleme kapasitesine ulaşıyor.
Donanım
Kangoo Multix'in tek donanım seçeneği olan Authentique'te; sürücü havayastığı, gergili ve kuvvet kontrollü ön emniyet kemerleri, yükseklik ayarlı ön ve arka başlıklar, renkli ve elektrikli ön camlar, hidrolik direksiyon, tam olarak katlanabilen arka koltuklar, direksiyondan kumandalı radyo-kaset çalar, immobilizer, klima, direksiyondan kumandalı radyo-kasetçalar, hareket halinde kapıları otomatik kilitleyebilen sistem, uzaktan kumandalı merkezi kilit, tavan rafı, far yükseklik ayarı, sürgülü arka kapılar ve arka cam sileceği sunuluyor. Multix'te ayrıca; ABS, EBV, fren destek sistemi ve yolcu havayastığından oluşan "Güvenlik Paketi" ve klima, ısı yalıtımlı renkli ön camlar ile polen filtresinin yer aldığı "Klima Paketi"ne de sahip olabilmek mümkün
Performans
Kangoo Multix'in 1.5 litrelik dCi motoru, iki farklı güç seçeneğiyle üretiliyor: 65 ve 82 HP. Türkiye'ye ithal edilen Multix'lerse düşük olan 65 HP'lik motor gücüne sahip. Bu motor, aslında güçsüz gibi görünse de 1120 kg ağırlığındaki Kangoo'yu hareket ettirmekte zorlanmıyor. Hatta güçlü tork değerinin, motor gücü handikapını ortadan kaldırdığını bile söyleyebiliriz. Multix dCi'ın fabrika performans verileriyse; 0-100 km/s hızlanma 16.3 sn ve maksimum hız 146 km/s olarak belirtilmiş. Bizim test sonuçlarımıza göreyse bu değerler daha başarılı. Kangoo, bizim kullanımımızda, 0'dan 100 km/s hıza 15.7 saniyede çıkmayı başardı. Ayrıca araç, düz yolda 170 km/s hıza da ulaşabiliyor. Multix'in test cihazımızda görülen en şaşırtıcı değerleriyse; 9.6 sn'lik 60-100 km/s (4. viteste) ve 15.8 sn'lik 80- 120 km/s (5. viteste) ara hızlanmalar oldu.
Kangoo Multix, performans açısından belki hızlı otomobil kullanmayı sevenleri tatmin edemeyebilir, fakat şuna emin olun ki dCi motor teknolojisi sayesinde yakıt istasyonlarını unutuyorsunuz. Kangoo, bu konuda rakipleri karşısında da bir hayli iddialı. Fabrika verilerine göre 100 km'de ortalama 5.5 lt yakıt tüketen Renault ailesinin küçük ticari üyesinin, bize sunabildiği ortalama tüketim değeriyse 6.2 lt/100 km. Yakıt deposunu yarıma yakı n bir konumda teslim aldığımız Multix'le yaklaşık 300 km yol tüketmemize rağmen, onu bırakırken yakıt göstergesi ancak çeyreği gösteriyordu. Hesaplarımıza göre, Kangoo, 50 lt'lik motorin deposu sayesinde 806 km'lik bir menzile sahip.
Sürüş özellikleri
Renault Kangoo; Fiat Doblo, Peugeot Partner, Ford Transit Connect ve Citroen Berlingo gibi rakiplerine benzer bir sürüş pozisyonu sunuyor. Direksiyon simidi ayarlanamasa da başarılı koltuk ayarları, sürücüsünün ideal oturma pozisyonunu yakalayabilmesini sağlayabiliyor. Ergonomi açısından herhangi bir soruna rastlayamadığı mız Kangoo, her yolcusu için fazlasıyla diz ve baş mesafesi sunabiliyor. Kangoo, kontağını çevirince ilk başta biraz ses çıkartı yor. Fakat ısındıkça kaybolan motor sesi belli bir zaman sonra yerini sükunete bırakıyor.
Motor performansı, başarılı şanzıman oranlarıyla iyi dengelenmiş. 5. vitesin uzun olması da, torkunu alt devirlerde daha etkin bir şekilde yola aktarabilen dCi motorun, Kangoo'nun 5. viteste, yüksek hızlarda düşük devirde kalarak daha güçlü bir yapı sergilemesini sağlıyor. Gaza bastığımızda tepkiyi biraz geç de olsa aldığımız Kangoo, devir saati sağa doğru ilerledikçe torkunu yitirmeye başlı yor. Vitesi artırdığınızda tekrar atağa kalkıyor ve bu şekilde devam ediyor. Multix; yüksek yapısının yanında, büyük yanaklı ve dar tabanlı lastiklerinin de yardımıyla, yüksek hızlarda rüzgardan etkileniyor. Fakat dengesini bozmuyor.
Sonuç
Birçok yönüyle revize edilmiş Renault Kangoo, Multix karoser seçeneğiyle, eski Pampalar'ı aratmayacak gibi. Özellikle kalabalık aileye sahip ve taşımaya yönelik bir işi bulunan kişiler için ideal bir seçim olan Kangoo Multix, küçük sınıf otomobil boyutlarına sahip olmasıyla da avantajlı. Bunun yanında aracın cimri motoru, cebini düşünenlerin çok hoşuna gidecektir.