Eos! Yani bugüne kadar 1 milyondan fazla üstü açık otomobil üreten Volkswagen'in ilk coupe-cabrio denemesi. Üreticinin adını şafak tanrıçasından alan bu yeni nesil üstsüzünü geçtiğimiz yıldan beri bayilerde görebiliyoruz. 1.6 litrelik motor seçeneğinde önceliğini cabrio keyfinden yana kullanan Eos, 200 HP'lik TFSI motora sahip en güçlü versiyonunda cabrio keyfi kadar performansı da ön plana çıkarıyor. Otomobilin 2.0 litrelik TDI motorla donatılan dizel versiyonuysa sınırsız cabrio keyfini yakıt ekonomisiyle birleştirmek isteyenlere hitap ediyor. Daha önce iki farklı versiyonunu test etme imkanı yakaladığımız Eos'la üçüncü buluşmamız fiyat listesine ocak ayında eklenen otomatik vites seçeneği sayesinde gerçekleşiyor. Sadece en güçlü motor seçeneğiyle sunulan DSG şanzıman, cabrio keyfinin ve performansın yanına kullanım rahatlığını da ekleyerek Eos'un bahara hızlı bir giriş yapmasını sağlıyor.
Golfplatformunda üretilen Eos'un yuvarlak hatlı gövdesi markanın pek çok modelinden izler taşıyor. Passat ve Polo'dakileri andıran farlara, büyük VW modellerindeki gibi krom bir ızgaraya ve Phaeton'unkilere benzer stoplara sahip olan otomobil hem coupe hem de cabrio formunda şık ve kaliteli bir görünüm sunuyor. Büyük bölümü camdan oluşan katlanır tavan mekanizması sayesinde 25 saniyede şık bir coupe'den havalı bir cabrio'ya dönüşen Eos'un iç mekan özellikleri de beklentileri karşılamayı başarıyor. Kaliteli yapısıyla ruhunuzu okşayan ve bir coupe-cabrio için yeterli genişlik sunan iç mekan tavan kapalıyken dahi oldukça aydınlık. 5 parçadan oluşan Webasto imzalı tavan mekanizması komplike yapısıyla hem açılırken hem de kapanırken tüm ilgiyi üzerine çekmeyi başarıyor. İç mekana ferahlık katan cam tavan aynı zamanda sunroof görevi de görüyor. Bu özellik Eos'un hafif serin havalarda da keyif vermesini sağlıyor.
Hem dengeli hem de konforlu bir karakter sergileyen otomobilin sürüş keyfini tetikleyen 200 HP'lik en güçlü motor seçeneğini daha önce test etme imkanı yakalamıştık. 6 ileri manuel şanzımanın eşliğinde ağırlığı 1.5 tonu geçen Eos'a etkili bir performans katan 2.0 litrelik TFSI bir süredir DSG şanzıman seçeneğiyle de tercih edilebiliyor. Bugüne kadar üretilmiş en başarılı otomatik şanzımanlardan biri olduğunu düşündüğümüz çift kavrama teknolojili DSG, sarsıntısız karakteriyle konforu, seri vites değişimleriyle de performanslı kullanımları destekliyor.
Yaptığımız ölçümlerde manuel versiyondan daha başarılı hızlanma sürelerine imza atan DSG şanzımanlı Eos 2.0 TFSI, yakıt tüketimi konusunda da manuelden daha tutumlu bir karakter sergiliyor. Vites kolu üzerinden manuel müdahalelere de imkan tanıyan şanzımanın tek eksiğiyse direksiyon simidi arkasında yer almayan kulakçıklar. Açıkçası insan performanslı bir otomatik şanzımanlıda bu özelliği de arıyor.