Gelecek yıllarda dünyanın en büyük otomobil üreticisi olacağı öngörülen Toyota, "bestseller" modeli Corolla'yı onuncu kez yenilerken otomobil çevrelerini de oldukça şaşırttı. 41 yıllık geçmişe sahip otomobilin sedan karoser seçeneğinde Corolla amblemine yer vermeye devam eden üretici, hatchback versiyon içinse Auris adını uygun gördü. Kemikleşmiş Corolla adından vazgeçerek yepyeni bir ismi tercih etmekle de kalmayan Toyota, üretimi ülkemizde yapılan bu otomobili ayrıca sedan versiyondan çok daha farklı bir görünümle sunuyor. "Otomobil dünyasının altın çocuğu" sloganıyla kompakt hatchback'ler arenasına iddialı bir giriş yapan Toyota Auris'in bir diğer önemli özelliğiyse, üretiminin ülkemizde yapılıyor olması. Kısa sürede yüksek satış rakamlarına ulaşan sedan karoserli Corolla kadar büyük bir başarı yakalayıp yakalayamayacağı merak konusu olan altın çocuk Auris, ülkemizde 1.6 litrelik VVT-i benzinli ve 1.4 litrelik D-4D turbo dizelden oluşan iki farklı motor seçeneğiyle sunuluyor.
Tıpkı sedan karoser seçeneği gibi dokuzuncu nesil Corolla'nın sıradanlığından kurtulmayı başaran Auris, Toyota'nın yeni tasarım anlayışının bir ürünü. "Vibrant Clarity" olarak adlandırılan ve çizgilerdeki akıcılığı ifade eden bu yaklaşım otomobile, üreticinin küçük sınıf modeli Yaris'i andıran bir ön görünüm kazandırmış. Karoserinde hala izlerini taşıdığı dokuzuncu nesil Corolla hatchback'ten 40 mm daha uzun, 50 mm daha geniş ve 40mm daha yüksek bir gövdeye sahip olan Auris, önden oldukça şık bir görünüm sunuyor. Ancak arka bölüm tıpkı Corolla gibi vurucu etkiyi yapmaktan oldukça uzak.
Selefine göre daha geniş bir iç mekan sunan Auris, özellikle baş mesafesi konusunda elinden geldiğince bonkör davranıyor. Yüksek tavanı sayesinde uzun boylu yolculara sedan karoserli Corolla'dan daha misafirperver davranan otomobilin adeta MPV'leri andıran iç mekanı oldukça ferah ve rahat. Sert plastik malzemeler kullanılmış olmasına rağmen kaliteli bir görünüm sunan iç mekan, sıra dışı bir tasarım denemesine de ev sahipliği yapıyor. Bu bölümdeki kumandalar, direksiyon simidi ve gösterge paneli Corolla ile bire bir aynı. Orta konsolsa oldukça farklı ve uçuk görünüyor. Ön koltuklar arasından arkaya doğru uzanan gümüş renk orta konsol, yuvarlak hatlı tasarımıyla fantastik bilim kurgu filmlerindeki abartılı uzay araçlarını andırıyor. Etkilenmemek elde değil. Sürücüyü ve yolcuyu hiçbir şekilde rahatsız etmeyen bu bölümün altında küçük bir eşya gözüne yer verilmiş. Ancak buraya ulaşmak pek kolay değil. Orta konsol sayesinde sürücüye oldukça yakın konumlanan vites topuzuysa ergonomik açıdan başarılı. Auris'in iç mekanında irili ufaklı pek çok eşya gözü bulunuyor. Çift katlı torpido gözü, dikiz aynasının önündeki küçük bölme, ön koltuklar arasındaki göz ve ön konsoldaki bardaklıklar, iç mekan kullanışlılığını arttıran uygulamalar.
Auris'in yan destekleri yeterli sürücü koltuğunda ideal sürüş pozisyonuna ulaşmak kolay. Yola çıktığımızda onun önceki nesil Corolla Hatchback'ten daha iyi sürüş dinamiklerine sahip olduğunu anlıyoruz. Direksiyonun yönlendirme hassasiyeti oldukça başarılı ve pedalların dozlaması da tam kıvamında. Bu özellikleriyle selefi gibi şehir içinde rahat bir kullanım sunan Auris, sokak köşelerindeyse küçük bir problem yaşatıyor: Kafamızı dönmek istediğimiz yöne çevirdiğimizde, gözümüzün önünde beliren yatık ve kalın A sütunu pek çok yeni nesil otomobil gibi Auris'te de çapraz görüş sorunu yaşamamıza sebep oluyor. McPherson tipi ön ve burulma kirişli arka süspansiyonlara sahip olan Auris, yol tutuş konusunda selefinden daha becerikli bir otomobil. Zorlanmadığı sürece stabilitesini koruyan "altın çocuk", yüksek hızlarda da sürücüsüne güven vermeyi başarıyor. Ancak otomobilin yol tutuş konusunda üzerine düşen görevi eksiksiz yerine getiren süspansiyonları, bozuk zeminli yollarda biraz yetersiz kalıyor.
Auris'in benzinli versiyonunda 124 HP gücünde 1.6 litrelik VVT-i motor görev yapıyor. Çift eksantrikli ünite, alt devirlerde sessiz bir çalışma karakterine sahip. Bu motor, test aracımızda MultiMode adını taşıyan otomatikleştirilmiş manuel şanzımanla kombine edilmişti. Pek çok benzeri gibi vites değişimlerinde yığılmalara sebep olan ve otomatik moddayken rampalarda beklenmedik vites değişimleri gerçekleştiren bu şanzımana direksiyon arkasındaki kulakçıklarla manuel olarak da müdahale edilebiliyor. Vites kolunun hemen arkasındaki Es düğmesiyle sportif bir karaktere bürünen MultiMode şanzımanı verimli kullanabilmek için rampalarda manuel modu tercih etmek gerekiyor. Kompakt sınıf alıcılarının performans beklentilerini zorlanmadan karşılayabilen VVT-i/MultiMode ikilisi, konu yakıt tüketimi olduğunda da gayet tutumlu davranıyor.
Auris'in 1.6 litrelik motor seçeneği ülkemizde 34.800 YTL'den başlayan fiyatlarla satılıyor. Elegant olarak adlandırılan üst donanım ve MultiMode şanzıman seçenekleri içinse 43.050 YTL ödemek gerekiyor. Xenon far, far yıkama sistemi ve VSC gibi ekstralara sahip test aracımızdaysa 46.050 YTL'lik bir fiyat etiketi bulunuyor.