Subaru denince akla ilk gelen kuşkusuz Impreza'dır. Dört tekerlekten çekişli olması, boxer motoru ve direksiz camları nın ana karakterini oluşturduğu Impreza, dünyanın dört bir yanındaki ralli parkurlarında sayısız başarılara imza atmayı başardı. Birkaç kez Dünya Ralli fiampiyonu olan marka, bu sayede hız ve adrenalin bağımlılarının sevgilisi haline gelmeyi başardı. Neredeyse tüm modellerinde boxer motor ve dört tekerlekten çekiş sisteminin yer aldığı Subaru'nun orta sınıftaki temsilcisiyse Legacy. 1989'dan beri üretilen ve 2004 model yılı için üçüncü kez yenilenen Legacy, ilk kez Frankfurt Otomobil Fuarı'nda tanıtıldı. Dördüncü nesliyle Japonya'da yılın otomobili seçilen Legacy'nin; 2.0 lt 125 HP, 2.5 lt 165 HP ve 3.0 lt 245 HP'lik üç benzinli motor seçeneği bulunuyor. Otomobilin 2.5 lt'lik versiyonunu Türkiye'ye ithal etmeyen Baytur A.fi, testini gerçekleştirdiğimiz 3.0 R modeli için 6 milyon 882 bin Japon Yeni istiyor. Her iki versiyonun da sadece Sportshift olarak adlandırılan 5 kademeli otomatik şanzımanla sunulduğu Legacy'ye sahip olabilmek için etiket fiyatına ek olarak 830 milyon TL'lik ek ücreti de ödemek gerekiyor.
Tasarım ve iç mekan
Yıllardır kendine özgü ve çok cesaretli olmayan tasarımlarıyla, markayı kabul etmiş fanatikler dışındaki insanlara çok hitap edemeyen Subaru, bu geleneğini Impreza modeliyle bozdu. Impreza'yla kendini göstermeye başlayan Subaru'nun yeni yüzü, her geçen gün farklı modellerle su yüzüne çıkmaya başlıyor. Bu otomobillere son örnek olarak gösterebileceğimiz Legacy; yer yer yumuşayan, yer yer sivrileşen hatlarıyla, kesinlikle artık çok daha çekici. Genel olarak bir önceki nesil Honda Accord'un çizgilerini taşıyan Legacy'nin bagaj kapağı ve stop far tasarımıysa eski nesil Audi A4'leri andırıyor. Legacy'nin dar, çekik farları, orta kısımdan aşağıya doğru sarkan bombeli tasarımıyla, Impreza'dan esintiler taşıyor. Ortada yer alan geniş havalandırma ızgarasıyla ve tampon altında yer alan, Seat modellerini andıran üçlü hava kanallarıyla çekici yüz hatlarına kavuşan otomobil, sunduğu 17 inç'lik sportif jantları ve krom marşpiye çıkıntılarıyla kaliteli bir karakter sergiliyor. Mercedes'le başlayan sinyal lambalı dikiz aynaları, birçok markadan sonra, Legacy'nin de standart donanımında yerini almış. Bagaj kapağının, yaptığı kavisle doğal bir spoyler görevi 26 OTOHABER Subaru Legacy, genel hatlarıyla eski nesil Honda Accord'ları andırıyor. gördüğü Legacy'nin şeffaf stop farlarıysa Accord, A4 ve BMW 3- Serisi Compact karışımı. Tamponun altında yer alan küçük bir difüzör ve her iki tarafta yer alan iri egzoz çıkışlarıysa, otomobilin hiçbir yerde yazmayan "3.0 R" olduğunun iddialı göstergeleri. Uzunluğu 4605'ten 4665 mm'ye çıkan Legacy'nin aynı zamanda genişliği de 35 mm artmış. Bu sayede daha iri fakat daha sportif bir görünüme kavuşan Legacy, 20 mm artan dingil mesafesiyle iç mekanda da iddialı. Otomobilin içindeki değişiklikler gayet olumlu. İçeriye bakıldığında en çok dikkati çeken, kuşkusuz malzeme ve işçilikteki kendini aşmış kalite. Kokpitte birçok farklı malzeme kullanılmış. Koyu renkli tasarlanmış konsolun alt kısmıysa otomobilin döşemeleri gibi krem renkte. Orta konsolsa, siyah renkli sportif bir maun ve alüminyum kaplamalardan oluşuyor. Otomobilin bu kısmı gerçekten çok hoş. Alüminyum zeminde yer alan elektronik klima ve radyo-CD çaların da aynı malzemeden üretilmiş olmasıysa çok mantıklı bir tasarım hamlesi olarak alkışlarımızı hak etti. Otomobilin alkışlanacak birkaç özelliği daha bulunuyor. Bunlar arasında; üzerinde ses butonlarının da yer aldığı Momo imzalı spor direksiyon simidi ve özellikle geceleri ışıklandırmasıyla büyüleyen gösterge tablosu geliyor. Otomobil çalışmazken zifiri siyah olan tabloda, kontak çevrildiği anda, ilk olarak kırmızı renkteki gösterge çerçeveleri aydınlanıyor. Bundan sonraysa kırmızı gösterge çubukları, kadran üzerinde dibine kadar yükseliyor ve bu sırada beyaz rakamlar da aydınlanıyor. Tüm ibrelerin yerine dönmesiyse, Legacy'nin harekete hazır olduğunun göstergesi. Arka yolcuların da çok rahat edebilecekleri Legacy'de olumsuz olan tek özellikse 465 lt'den 433 lt'ye daralmış olan bagaj hacmi. Ayrıca dışarıdan herhangi bir açma butonu bulunmayan bagaj, sadece içeriden ve uzaktan kumandadan açılabiliyor. Bunun yanında kapağın iç kısmında herhangi bir tutacak da bulunmaması şaşırtıcı.
Donanım
Subaru Legacy 3.0 R'ın zengin donanımında; ABS, ESP, aktif gergili ön emniyet kemerleri, sürücü, yolcu, yan ve perde havayastıkları, Isofix, immobilizer, uzaktan kumandalı merkezi kilit, otomatik klima, elektrikli ve ısıtmalı aynalar, elektrikli dört cam, yol bilgisayarı, elektrikli açılır tavan, yükseklik ve derinlik ayarlı deri kaplı Momo direksiyon simidi, direksiyondan kumandalı radyo-CD çalar, elektrikli ve ısıtmalı sürücü ve yolcu koltuğu, 17 inç'lik alaşı m jant, ön ve arka sis farları, deri döşeme, ön ve arka kol dayama, bardaklıklar, ışıklı makyaj aynaları ve hız sabitleyici yer alıyor.
Performans
Legacy'nin top modelinde kullanılan tam 3000 cc hacmindeki, üstten çift egzantrikli, 24 supaplı boxer motor, 6600 d/d'de 245 HP güç ve 4200 d/d'de 297 Nm tork üretebiliyor. Ön-arka difarensiyel güç aktarı mı tüm Subaru'larda olduğu gibi bu modelde de yüzde 50- 50. Otomobilin gücünü sürekli dört tekerleğe aktarması sonucu biraz da olsa performansı etkilenen bu motor sayesinde, Legacy'nin 0-100 km/s hızlanması 8.2 sn olarak belirtiliyor. 1495 kg ağırlığındaki 3.0 R'ın maksimum hızıysa 237 km/s olarak belirtiliyor. Bu değerler bizim ölçümlerimize göre biraz farklılık gösteriyor. Bizim ölçümlerimize göre; Legacy 3.0 R'ın 0-100 km/s hızlanması 8.5 sn ve maksimum hı- zı 240 km/s. Güç aktarımında etkili olan diğer bir elemansa kuşkusuz şanzıman. Oranları iyi ayarlanmış 5 kademeli Sportshift olarak adlandırılan otomatik şanzıman sayesinde, Legacy gayet başarılı bir performans sergiliyor. Dört tekerlekten çekişin bir başka dezavantajıysa yakıt tüketimi. Katalog verilerine göre 100 km'de ortalama 9.6 lt yakıt tüketen 3000 cc'lik Legacy, bizimle olduğu sürece söz verdiğinden çok daha fazla tüketti. 12.1 lt/100 km gibi bir ortalama yakıt tüketim değeri sunabilen Subaru, 64 litrelik iri yakıt deposuna rağmen hesaplarımıza göre ancak 530 km yol kat edebilecek gibi görünüyor.
Sürüş özellikleri
Legacy'nin 3.0 litrelik V6 güç ünitesi, bir buçuk tonun üzerindeki otomobili yürütmekte pek zorlanmıyor. Hatta bir hayli iddialı sayılabilecek bir performans sergiliyor. Özellikle otomatik şanzımana sahip olması sayesinde olumsuz bir düşünceyle oturduğumuz Legacy, sürücüsünü memnun edebilecek bir performans sergiliyor. Bu şanzıman, şimdiye kadar kullanmış olduğumuz aynı yapıdaki diğer şanzımanlardan farklı birkaç özellik sunuyor. Normal olarak sıralanmış vites kolu, D konumuna getirildiğinde şehiriçinde sıradan bir otomatik şanzıman rolüne bürünüyor. 5 kademeli şanzıman, kolun sola doğru çekilmesiyle "sport" moduna geçiyor. Bu ibare gösterge panelinde de kendini gösteriyor. Daha yüksek devirde ve hassas olarak çalışmaya başlayan bu şanzıman, hızlı ve sarsıntısız vites değişimleriyle de birçok otomatik şanzımanı geride bırakacak bir karakter sergiliyor. Eğer daha da ileri gidilmek istenirse, vites kolunun yukarı ve aşağı çekilmesiyle manuel konuma geçilebiliyor. Bu durumda, gösterge panelinde hangi viteste olduğunuzu belirten bir rakam beliriyor. Bunun hemen yanında da yukarı ve aşağı gösteren iki adet ok işareti beliriyor. Bu oklar, şanzımanın büyütülebileceği ya da küçültülebileceğini gösteriyor. Subaru'ya özgü boxer motor sesi, Impreza'daki kadar olmasa da bu otomobilde de kendini belli ediyor. Boxer motorun o muhteşem sesi insanı kışkırtıyor. Özellikle 4000 d/d civarında, Honda VTEC motorları andıran bir performans patlaması sunan Legacy, simetrik AWD (Dört tekerlekten çekiş sistemi) sayesinde birçok yerde büyük bir avantaj sağlıyor. Subaru'nun, yeni Legacy'de şanzımanı 22 mm, ön diferansiyeliyse 10 mm aşağıda konumlandırmış olması, yol tutuşa olumlu etki eden bir hareket olmuş. Güç aktarımının, tekerleklerin tutunma katsayılarına göre elektronik olarak düzenlendiği Legacy'de, stabilite kontrol sistemi olarak SVDC görev yapıyor. Bu sayede, özellikle virajlarda, otomobilin de verdiği güvenle, sürücü koltuğuna kim oturursa otursun daha da hızlanacağına eminiz. Çok aşırı zorlandığında kontrollü bir şekilde önden kayma eğilimi göstereren Legacy'yi, stabilite kontrol sistemi devre dışı bı- rakılsa bile, kuru asfaltta kaydırmak pek mümkün değil.
Sonuç
Orta sınıf bir sedan olan Subaru Legacy, yeni karoseriyle oldukça ilerleme kaydetmiş. Tabii fiyatıyla da öyle. Dört tekerlekten çekiş sistemi, 245 HP'lik performanslı motoru, kaliteli işçiliği ve zengin donanımıyla göz dolduran Legacy, keşke daha az yakıt tüketebilseydi.