Porsche'nin Stuttgart'ta ürettiği bu son modeline sadece bir spor otomobil demek mümkün olmayabilir. Onu; normal kavramları aşan, gerçekdışı ve başka bir boyuttan fırlamış bir araç olarak tanımlamak daha doğru olacaktır. Bunun nedenini belirtmek içinse; aracın 612 HP gücünde olduğunu, 330 km/s'ye ulaşabildiğini, 0'dan 100 km/s'ye 3.8 saniyede çıktığını, ortasına konumlandırılmış bir motoru bulunduğunu ve 1160 milimetrelik yüksekliğe sahip olduğunu söylemenin yeterli olacağını düşünüyoruz. Oldukça alçak olan bu otomobilin iç mekanını merak eden ve onu dışarıdan incelemek isteyen birinin iyice eğilmesi gerekiyor. Gereksiz ayrıntılardan uzak ama bir o kadar da özel bir süperspor otomobil olan Carrera GT, bu özelliğini fiyatı na da yansıtıyor. Bu araca sahip olmak için Avrupa fiyatıyla tam olarak 452 bin 690 Euro'yu gözden çıkarmak gerekiyor. Bu otomobil, yalnızca dış görünümüyle bile etkilemeyi başarıyor. Ön görünümde; yere bir hayli yakın olan devasa kanallara sahip ön spoyler göze çarpıyor. Yandan bakıldığındaysa sürücü pozisyonunun önde olmasından ve kapı ile arka aks arasındaki büyük mesafeden de kolaylıkla anlaşılan, motorun ortada yer aldığı bir tasarım söz konusu. Kapıların hemen ön ve arka taraşarında yer alan hava kanallarının göreviyse motorun, şanzımanın, frenlerin ve klima sisteminin havayla en iyi şekilde soğutulmasını ve beslenmesini sağlamak. V10 motorun; arkadan bakıldığı nda kokpitten arka kısma kadar uzayan bölümde yer alan çelik aralıklardan, motor kapağı kapatıldığında bile görünüyor olması da Carrera GT'ye ayrı bir güzellik katıyor. Hava akım kanalları na sahip olan difüzör ve 120 km/s'den itibaren otomatik olarak açılan arka spoyler de arka görünümü tamamlıyor. Aracı n tabanıysa bütünüyle karbon fiber malzemeyle kaplanmış.
Mükemmel yük dağılımı
Böylesine bir otomobil için ağırlığın mümkün olduğunca düşük tutulması son derece önemlidir. Bu nedenle şasi de dahil olmak üzere tüm malzemeler, karbon fiber takviyeli polimerden üretilmiş. Otomobil böylece hafif metal malzemelerden oluşan 214 kg'lik motoruyla birlikte, böyle bir otomobil için ideal bir rakam 1420 kg'lik toplam ağırlığa kavuşmuş. Carrera GT'nin iç mekanında da kaliteli karbon, hafif metal ve deri malzemeler kullanılmış. Koltuğa oturulduğunda GT'nin de Porsche genleri taşıdığı hemen anlaşılıyor. Tüm önemli kumanda elemanlarının optimum şekilde yerleştirilmiş olduğu kokpitte gereksiz ve kafa karıştıran hiçbir fazlalık bulunmuyor. 5.7 litrelik V10 motor, kontağı çevirmenizle birlikte gürlemeye başlıyor. Seramik kavrama, sol ayağın debriyaj pedalından kaldırılmasıyla birlikte yıldırım hızıyla devreye giriyor. Harekete geçen Carrera GT, müthiş bir ivmeyle yerinden fırlıyor. Motor, aracı 330 km/s'lik maksimum hızına ulaştırana kadar sürücüye en ufak bir performans düşüklüğü bile yaşatmıyor.
Sanki ray üstünde gidiyor
Araç hızlanırken; diferansiyel kilidi ve ASR optimum çekişi sağlıyor. Carrera GT, aynı zamanda virajlı yollardaki performansıyla da etkilemeyi başarıyor. Araç, düşük ağırlık merkezi ve sportif yürüyen aksamı sayesinde adeta bir ray üstünde hareket eder gibi güvenli bir şekilde yol alıyor. Çok kesin ve doğrudan tepkiler veren direksiyonaysa alışmak gerekiyor. ASR kapalıyken viraj içinde fazla gaz verilmesi halinde aracın arka kısmı dışarıya doğru kayıyor. Böyle bir durumda da deneyimli bir sürücü olmak gerekiyor. Ancak fazla zorlanmadığı takdirde otomobilin gayet güvenli olduğu söylenebilir. Kısacası Carrera GT, normal koşullarda bir otomobilden beklenenlerin ve yapılabileceklerin üzerinde bir performans sunuyor.
Sonuç
Porsche Carrera GT; caddelerde kullanılmak amacıyla tasarlanan safkan bir yarış otomobili. Tartışılmayacak kadar üstün bir performans sunan Carrera GT'nin frenleri, motoru, yürüyen aksamı ve işçiliği kendi segmentinin en iyileri arasında yer alıyor. Rakipleri arasında Ferrari Enzo ve Mercedes SLR McLaren sayılabilir. İstenilen ücreti fazlasIyla hak eden ve sadece bin 500 adet üretilecek olan otomobilin neredeyse tamamı şimdiden satımış durumda.