Opel'in küçük sınıftaki başarılı üyesi Corsa, 22 yıldır hepimizin yakından tanıdığı bir model. fiu an toplam Opel satışlarının yüzde 30'unu oluşturan Corsa, 80 ayrı ülkede, 3 farklı marka altında bugüne kadar 11 milyon adetten fazla satmayı başardı. 1982'de üretilmeye başlanan Corsa, 1993 ve 2000 model yıllarında yenilenerek bugünkü konumuna geldi. Aslında bugunkü görünümü demek biraz yanlış olabilir, çünkü Corsa, Haziran 2003'te küçük bir makyaj operasyonu da geçirdi. Bununla birlikte; 1.0 lt 60 HP, 1.2 lt 75 HP, 1.4 lt 90 HP ve 1.8 lt 125 HP'lik mevcut motor versiyon listesinin yanı sıra 1.7 lt 75 HP'lik turbodizel motor kaldırılarak, yerini 1.3 lt 70 HP'lik yepyeni bir common-rail'e bıraktı. Bu haftaki test konuklarımızdan biri olan Corsa 1.3 CDTI'ın anahtar teslim satış fiyatları, 6 farklı donanım ve aksesuarlardan oluşan versiyonlarına göre 26 milyar 297 milyon ile 33 milyar 974 milyon TL arasında değişiyor. Bizim test etme olanağını bulduğumuz modeliyse, 26 milyar 297 milyon TL'lik baz fiyatıyla hem yakıttan hem de etiketten tasarruf etmek isteyenler için en ideal Corsa olarak adlandırabiliriz.
Tasarım ve İç mekan
Opel Corsa'ya baktığınızda "Bunda bir değişiklik var" diye düşünebilirsiniz, fakat ne olduğunu tam olarak bulamazsınız. Makyajlanmış Corsa'yı ayırt edebilmek biraz zor oluyor. Corsa'nın dış görünümünde makyaj gören bölgeler arasında en köklü değişiklik farlarda gerçekleşmiş. Farlarının dış hatları aynı kalmak suretiyle iç bölümlerine mercek eklenerek yapılan geliştirme işlemi, aynı zamanda görüş açısını ve mesafesini de artıracak özellikte. Bunun yanında ön havalandırma ızgarası da modern kardeşlerindeki gibi yeni Opel karakterine bürünmüş. Corsa'nı n tamponlarıysa kullanılan koruma bantları sayesinde, hafif çarpışmalarda boyanın çizilmesini önleyecek cinsten. Bunun yanında tamponun alt kısmında yer alan tek odalı havalandırma bölmesi, makyaj sayesinde üç parçaya bölünerek daha sportif bir hava kazanmı ş. Makyajlı Corsa'nın, ana hatlarıyla diğerlerinden pek farklı olmadığı anlaşılıyor. Arka kısımdaysa en büyük farklılık motor versiyonunun sunulduğu 1.3 CDTI yazısı. 14 inç'lik jant kapakları, Essentia versiyonunda standart olarak sunulan malzemelerden biri olarak göze çarpıyor.
Otomobilin iç mekanında, yeni döşeme malzemeleri dışında herhangi bir değişiklilik bulunmuyor. Gösterge tablosu, orta konsol, kapı içleri ve göğüs aynen bırakılmış. Gösterge tablosuna gölgelik görevi gören kubbeli yapı, aynı açıyla orta konsoldaki bilgi ekranının üzerinde de kullanılmış. Bunun altında yer alan havalandırma ızgaraları ve dörtlü ikaz butonu, aşağı inildikçe yerini, iri yapılı radyo-kasetçalara bırakı yor. Gereğinden fazla büyük olan bu yapı, kaba görünümüyle şirin Corsa'nın içini boğuyor. Orta konsolun en altında yer alan klima ve havalandırma kontrol butonları da klasik Opel karakterini sergiliyor. Üç kollu direksiyonun perdelemediğ i gösterge panelindeki tek değişiklik 6000 d/d'yle sınırlandırılmış devir saati. Derinlik bir yana, yükseklik ayarı dahi bulunmayan direksiyon kolonunda yer alan ses kontrol butonlarının kullanımıysa gayet kolay. 260 lt hacmindeki bagaj, koltuklar yatırıldığında 1060 lt'ye kadar büyütülebiliyor.
Donanım
Opel Corsa 1.3 CDTI'ın baz sayılan Essentia donanım paketinde; sürücü ve yolcu havayastıkları, aktif gergili ön emniyet kemerleri, ABS, immobilizer, EPS (hıza duyarlı servo direksiyon), direksiyondan kumandalı radyo-kasetçalar, 60/40 asimetrik katlanabilen arka koltuklar, dijital bilgi ekranı, elektrikli ön camlar, klima, renkli camlar ve uzaktan kumandalı merkezi kilit sunuluyor.
Performans
Corsa'nın 1.3 litrelik bu common-rail'ine aslında son zamanlarda çok alışığız. GM'e bağlı Opel'in, Fiat'ta Multijet olarak adlandırılan motorunu Corsa modeline adapte etmesiyle oluşturulan CDTI seçene- ği, kaputunun altında barındırdığı 1248 cc'lik üstten çift egzantrikli ve 16 supaplı güç ünitesiyle, aynen Palio, Punto ve Albea'daki gibi 4000 d/d'de 70 HP güç üretebiliyor.
Üstten çift egzantrikli ve 16 supapa sahip 4 silindirli motor, 70 HP'lik gücünü 4000 d/d'de üretirken 1750 d/d'den itibaren tam 170 Nm tork üretiyor. 1060 kg'lik otomobilin 0-100 km/s hızlanması fabrika verilerine göre 14.5 saniye olarak belirtiliyor. Corsa'nın maksimum hızıysa 165 km/s. Bizim test denemelerimizdeyse bu değerler 14.3 sn ve 180 km/s olarak kayıtlarımıza geçti.
Bu otomobilin en can alıcı özelliği kuşkusuz yakıt tüketimi. 100 km'de ortalama 4.5 lt motorin tüketen Corsa dizel, bizimle birlikteyken de sözünü tutmayı başararak 5.4 lt/100 km'lik bir ortalama tüketim değeri yakaladı. Bu durumda Corsa, 44 litrelik yakıt deposuyla ortalama 815 km'lik bir menzile sahip.
Sürüş Özellikleri
Tipik Opel karakterinin sunulduğu Corsa, başarılı oturma pozisyonu sayesinde net ve açık bir görüş açısı sergiliyor. Essentia donanım paketinde sunulmayan elektrikli dikiz aynaları, sürücü ayarları sırasında az da olsa problem yaratabiliyor. Üç kollu direksiyon simidi, hem tutuş hem de kullanım tepkileri açısından gayet sportif tepkiler verebilen Corsa, kullanım açısından da gayet basit ve net tepkiler veriyor. Motoru soğukken, ilk hareket sırasında biraz zorluk yaratan Corsa, bu özelliğinin yanında sesini de hararet ibresi yükseldikçe dizginleyerek kontrolü altına alı- yor. Bu özellik, aynen aynı motorun kullanıldığı Palio ve Punto Multijet'te de kendini göstermişti. Corsa'nın, Fiat otomobillerine göre biraz daha isteksiz olması, yaklaşık 100 kg olan ağırlık farkı ve şanzımandan kaynaklanıyor. Fakat ne olursa olsun, yine de değil bir dizel motordan, 1.3 litre hacmindeki herhangi bir motordan bile bu kadar performans elde edebilmek çok güç. Bu otomobili kullanmadı kça ne demek istediğimizi pek anlamayacaksınız. Fakat bir gün kullandığınızda bizi daha iyi anlayacağınız kesin. Yüksek tork, Fiat modellerinde, şanzıman oranlarının da gazabı yla olsa gerek kısa bir devir aralığında sunulurken, Opel'de bu tork bandı daha yaygın olarak yer alıyor. O yüzden motor, tam gücünü bir Palio'daki gibi gösteremese de, Corsa'da daha efektif ve sakin bir kullanıma olanak verebiliyor. Üst viteslerde, düşük devirde kalan motor kolay devirlenemese de, vites küçültüldüğü takdirde çok daha etkili bir hızlanma sağlayabilmek mümkün.
Corsa; şasi geometrisi, ağırlık dağılımı ve süspansiyon sistemi açısından yol tutuş anlamında gayet başarılı bir otomobil. Motorunun değişmesi de bu özelliğini etkilememiş. Hem direksiyon tepkileri hem de lastiklerinin yolla teması konusunda kendi sınıfındaki birçok otomobile kök söktürebilecek bir yol tutuş karakteri sergileyen Corsa, hafif sert süspansiyonuyla da beğenimizi kazandı. Konfordan da ödün vermeden güvenli ve zevkli bir sürüş sergileyen Corsa, hızlı girilen virajlarda ve ani yapılan ağırlık transferlerinde cüssesinin üzerinde bir başarı sergiliyor. Corsa, bu konuda biraz Ford Fiesta'yı andırıyor.
Sonuç
Opel Corsa, makyaj operasyonuyla birlikte sunduğu CDTI seçeneğiyle, en mantıklı versiyonunu da gün ışığına çıkarmış oldu. Ekonomik ve aynı zamanda performanslı sayılabilecek 1.3 lt hacmindeki motor, başarılı şanzıman oranlarının da etkisiyle Corsa'ya çok yakışmış.