2010 model Nissan Qashqai 1.6'ya LPG taktırmak istiyorum. Montaj sonrası araçta herhangi bir sorun yaşar mıyım? Bunu danıştığım kişiler motorla ilgili sorun olabilir dediler. Sizin bu konudaki öneriniz nedir? Acaba dizel motorlu bir araç almak daha mı mantıklı?
Celalettin Özinan/E-posta
Sayın Celalettin Özinan,
2010 model olan Nissan Qashqai 1.6, 117 HP'lik güç ve 158 Nm'lik tork üreten motoruyla ortalama 8.0 lt/100 km yakıt tüketiyor. Bu tüketim ortalaması yılda 3.000-4.000 km yol kat eden kullanıcılar için de ideal bir sonuçtur. Ancak bir yıl içerisinde araç aşırı kullanılıyorsa ve yakıt tüketimi de bu nedenle yüksek maliyetler çıkartıyorsa bunu yüzde 20-30 azaltmak için LPG uygulaması faydalıdır. LPG uygulamasının tüketim maliyetini azaltmasına rağmen uzun vadelerde motora zarar veren özelikleri de vardır. Bununla birlikte LPG'li araçlar hala yasak olduğu için kapalı otoparklara park edilemiyor. Ayrıca benzin ve mazotta bulunan yağlama özelliği motorun iç parçalarını yağladığı için LPG'de olmaması nedeni ile oluşan kuru çalışma özellikle supap sisteminde aşınma ve yıpranmalara neden oluyor. Bu da özel motor yağı kullanmak ve bazı LPG üreticilerin geliştirdikleri supap bölgelerini yağlayan ek donanımların çalışmasıyla gideriliyor. Servis konusunda ise uygulanacak LPG sisteminin yetkili servisler tarafından kabul görmemesi sonucunda garantili işlemin uygulamasında sorun oluşabiliyor. LPG ile normal periyodik bakımları da ayrı ayrı servislerde yaptırmak zorunda kalacaksınız. Diğer seçenek olan dizel motor ise yani 1.5 dCi'ın 110 HP'lik gücü, 240 Nm'lik torku göz önüne alındığında ortaya çekiş gücüyle ve yakıt tüketimiyle oldukça avantajlı bir model çıkıyor. Ortalama yakıt tüketimi de 6.0 lt/100 km olan Qashqai dCi'ın maksimum hızı da 177 km/s'dir. Maksimum hız benzinli motorlarda ise 181 km/s'dir. Dizelin de uzun vadede sorunlarından biri de kurumlanmadır. Ortalama her 40.000 km dolaylarında Carbon Clean işlemleri ile bu kurumların temizlenmesi gerekir. Zaman içinde de motorun yaşlanmaya başlaması ile de yedek parça ve tamir masrafları da benzinli motorlardan daha yüksek faturalar çıkartır. Sonuç olarak bu bilgiler ışığında yıllık ortalama kullanım kilometrenize göre seçimi siz yapacaksınız.