Test · Nissan Micra 1.0 IG-T 100 CVT
Tamamen yenilenen Nissan Micra daha önceki nesillerine göre bambaşka bir tasarım felsefesi, daha zengin ve modern donanımlarla karşımıza çıktı. Yeni Micra, beklentileri aşan nesliyle daha geniş bir kitleye ulaşmayı hedefliyor.
Test · Nissan Micra 1.0 IG-T 100 CVT
Micra'nın boyutlarına baktığımızda selefine göre 174 mm daha uzun, 78 mm daha geniş olduğunu ve dingil mesafesinin 75 mm arttırıldığını görüyoruz. Otomobilin yüksekliği ise 55 mm azaltılmış. 265 litrelik bagaj hacmi de 300 litreye çıkartılmış. Boyutlardaki bu değişimler de tasarım kadar otomobilin duruşunda da farklılık oluşturmuş. Köşeli tasarım ve boyutlardaki değişiklikler Micra'nın "sevimli" bir şehir otomobili gibi değil, dinamik bir küçük sınıf temsilcisi gibi görünmesini sağlamış.
Test · Nissan Micra 1.0 IG-T 100 CVT
Otomobilin içine geçtiğimizde de dışarıda olduğu gibi daha "olgun" çizgiler kullanıldığını görüyoruz. İçeride kullanılan malzeme ve işçilik kalitesinin, küçük sınıf için başarılı seviyede olduğunu söyleyebiliriz.
Test · Nissan Micra 1.0 IG-T 100 CVT
Ön koltuklarda görüş açısı sorunu yaşanmıyor. Sürücü koltuğunun kafalığındaki Bose imzalı hoparlör de sınıfı için yenilikçi bir donanım. Önde baş ve diz mesafesi de sorunsuz. Ancak arka koltuklar bu konuda zayıf. Diz ve baş mesafesi kısıtlı ve buraya oturulduğunda tavan sütununun neredeyse göz hizasında, biraz aşağıda kalması sebebiyle bir "oyuk" içerisindeymiş gibi hissediliyor.
Test · Nissan Micra 1.0 IG-T 100 CVT
Test aracımız 1,0 litre 100 HP'lik benzinli motor ve CVT şanzıman ikilisine sahipti. 1,0 litrelik motor CVT şanzımanla 144 Nm maksimum tork üretiyor. Şanzıman genel olarak motor gürültüsünü arttıran bir yapıda değil. Ani hızlanmalarda veya yüksek hıza ulaşmak için gaz pedalına tam olarak basıldığında motor devrinin sürekli yukarıda kaldığı durumların üstesinden gelmek için ya da motor freni gerektiği durumlarda kullanmak üzer bir manuel vites seçimi sunulmuyor. Bunun yerine şanzımanda L ve Sport modları bulunuyor. Sport modunun düğmesi vites koluna gizlenmiş, kullanımı çok ergonomik değil. Test ölçümlerimizde ortaya 5,9 lt/100 km'lik tüketim verisi çıktı. Bu sonucu ekonomik olarak değerlendirebiliriz.
Test · Nissan Micra 1.0 IG-T 100 CVT
İlk kalkış anından itibaren sakin bir hızlanma tecrübesi yaşatan Micra şehir içi kullanımı için yeterli olduğunu hissettiriyor. Ani hızlanma istekleri ve araç sollamalardaki ataklık beklentileri makul şekilde karşılanıyor. CVT şanzıman yerine belki daha seri çalışan bir otomatik şanzıman tercih edilseydi Micra'nın hızlanma performansı daha tatminkar bir tablo çizebilirdi. Bu haliyle sakin bir şehir otomobili imajı kazanıyor ve otomobilin gücü yere aktarmasında da sakin olmasını sağlıyor. Ön tekerlekler ani bir ilk kalkışta bile ESP'nin devreye girmesine yol açacak aceleciliğe düşmüyor.
Test · Nissan Micra 1.0 IG-T 100 CVT
Otomobilin sürüş özellikleri baktığımızda selefine göre daha "oturaklı" hissettirdiğini söyleyebiliriz. Bunda ağırlık merkezinin düşürülmesi kadar yeni platformun da etkisi var. Direksiyon sürücünün isteklerine cevap vermekte geç kalmıyor. Süspansiyon sistemi de dönüşlerde karoser salınımlarını kontrol altında tutma konusunda zorlanmıyor. Bozuk zeminlerde sürücüye titreşim fazla yansımıyor. Ancak asfalt üzerinde de, bozuk zeminlerde de arka koltuklarda yol sesi ve titreşimi hissediliyor.
Yazı: Koray Kodal
Fotoğraflar: Ersan Sezer
Otomobil dünyasının en güvenilir bilgi kaynağı
Otomobil dünyasındaki tüm önemli gelişmeleri, doğru ve tarafsız şekilde okura ulaştıran otohaber dergisi yılda 12 sayı çıkan tek otomotiv dergisidir. Yıl boyunca çıkardığı birçok ek yayınla otomobil dünyasına dair her konuda okuruna zengin bir içerik sunar. Elektrikli ve hibrit otomobillerden safkan spor otomobillere, klasik ve antika taşıtlardan SUV ve crossoverlara uzanan zengin bir özel yayın çeşitliliği sunan otohaber dergisi ayrıca yıl boyunca gerçekleştirdiği test ve karşılaştırmaları da Test Yıllığı dergisinde bir araya topluyor.