Japon otomobil markası, Ambition 2030 uzun vadeli vizyonunu açıklayarak elektrifikasyon planlarını doğruladı. Bu aynı zamanda markanın 2050 yılına kadar ürünlerinin yaşam döngüsü boyunca karbon nötr hale geldiğini de gösteriyor.
Önümüzdeki beş yıl içinde Nissan, ürün yelpazesinin elektrifikasyonunu ve teknolojik yenilik oranını hızlandırmak için 2 trilyon yen yatırım yapacak. Önümüzdeki beş yıl içinde en az 20 yeni tamamen elektrikli ve e-POWER model tanıtılacak. 2026 yılına kadar Nissan, Avrupa'daki satışlarının yüzde 75'inin elektrikli modeller olmasını bekliyor. Japonya'da satışların yüzde 55'ini ve Çin'de satışların yüzde 40'ından fazlasının elektrikli olmasını hedefliyor. ABD'ye gelince, Nissan 2030 yılına kadar yüzde 40 tamamen elektrikli satış hedefliyor.
Nissan CEO'su Makoto Uchida yaptığı açıklamada, "Şirketlerin toplumsal ihtiyaçları karşılamadaki rolü giderek artıyor" dedi." Nissan Ambition 2030 ile yeni elektrifikasyon çağına yön verecek, karbon ayak izini azaltmak için teknolojileri geliştirecek ve yeni iş fırsatlarının peşine düşecek. Nissan'ı müşterilerin ve toplumun gerçekten ihtiyaç duyduğu sürdürülebilir bir şirket haline getirmek istiyoruz." diyerek sözlerini tamamladı.
Nissan, açıkladığı vizyonunu gerçekleştirmek için mevcut lityum iyon pil teknolojilerini geliştirmeye ve pil maliyetlerini 2028 yılına kadar yüzde 65 oranında azaltmak için kobalt içermeyen teknoloji sunmaya devam edecek. Ayrıca 2028 yılına kadar katı hal pilli bir tamamen elektrikli model piyasaya sürmeyi planlıyor ve 2024 gibi erken bir tarihte Yokohama'da bir pilot tesis hazır olacak. Otomobil üreticisi, katı hal pil paketlerinin maliyetini 2028 yılına kadar kWh başına 75 dolar'a düşürmeyi umuyor ve 2015'te benzinli bir araçla kWh başına 65 dolar arasında bir maliyet paritesi elde etmeyi hedefliyor. Nissan ayrıca küresel pil üretim kapasitesini 2026'ya kadar 52 GWh'ye ve 2030'a kadar 130 GWh'ye çıkarmayı planlıyor.
Ambition 2030 duyurusu sırasında dört elektrikli konsept tanıtıldı. Bunlar Nissan Chill-Out, Nissan Max-Out, Nissan Surf-Out ve Nissan Hang-Out'tan oluşuyor. İlki, Nissan'ın CMF-EV platformunu kullanan şık bir konsept şeklini alıyor ve iki tonlu gümüş ve siyah bir kaplamaya sahip. Nissan Max-Out ise "üstün stabilitesi ve konforuyla yeni bir sürüş deneyimi sunmak" hedefiyle tasarlanmış iki koltuklu dönüştürülebilir bir konsept.
Özellikle ilgi çekici olan Nissan Surf-Out Konsepti. İyi bir arazi performansı sağlamak için tasarlanmış tamamen elektrikli bir pikap. Son olarak, düz zemine ve tiyatro benzeri oturma düzenine sahip mobil bir yaşam alanı olarak oluşturulan Hang-Out Konsepti var.
Nissan, bu konsept araçlardan herhangi birinin üretim modellerinin olup olmayacağını açıklamadı.