İlk defa kullanıyorum bu scooterı ve aslında oldukça da merak ediyordum. Merakım yeni modelinin üzerine odaklanmış değil, önceki versiyonlar da dahil olmak üzere ilgi çekici ve güzel bir motosiklet/scooter olduğunu düşünegelirdim...
Keza çevremdeki motosiklet meraklılarının da bu makinaya özellikle ilgi duyduğunun farkındaydım. Neyse, bu beş altı günlük sürüşün sonunda aslen neyi anladım biliyor musunuz? İspanya, İtalya, Fransa gibi sıkı motosiklet kullanıcılarının olduğu büyük pazarlarda neden T-Max'i sıklıkla sokaklarda gördüğümü...
T-Max sınıfının lider modellerinden biri. Aslında Silver Wing, Burgman gibi maxi scooter yaratıcılarının ardından sportif özelliklerle farklılık yarattı. Tasarımı bütün Yamaha Sport Scooter modelleri gibi agresifti ama T-Max güç olarak da iddialı oldu. Güncel model 530 cc paralel çift silindirli bir motora sahip. Gayet büyük bir bloğa sahip scooter aslında, 45,5 HP'lik gücüyle ve çalışırken kendine has sesiyle birçok motosiklete pabuç bırakmayacak performansa sahip olduğunu belli ediyor.
Bacaklarınızın arasından gelen hırıltılı ses sürüş anında keyif parametresi olmuş. Aktarma kayışla yapılıyor, çok net ve kayıpsız, sessiz bir aktarma performansı gösteriyor. Motor performansı ise bir scooter'ın yapabileceklerinden çok fazla, hızlıca 100-120 km/s'lere ulaşabiliyorsunuz. Gaz tepkileri son derece reaktif, hemen cevap alabiliyorsunuz. Aynı zamanda hassas da, küçük, hafif hız isteklerine iyi cevap veriyor. Ama gaz gidon stroğu fazla uzun, çok çevirmeniz gerekiyor. Motorun performans esnekliği çok tatmin edici.
120 km/s gibi bir hızda ilerleme istediğinizde yine çabuk bir tork ortaya koyarak ileri atılıyor. Kısacası güç-performans odaklı bakarsanız karşınızda adeta bir güçlü motosiklet var...
Yakıt tüketimi orta sertlikte bir sürüşte şehir içinde 4,5 lt ve bu makina için bence gayet makul. Ama T-Max'in asıl can alıcı noktası sürüşü... Deltabox tabir edilen alüminyum döküm bir şasiye sahip aracımız. Bu, onun daha motosiklet gibi sürüş sunmasındaki faktörlerden biri. Korkunç dengeli ve keyifli bir sürüş var. Kendi kendime nazar değdireceğim diye korktum! Tabii keyfi yaratan aslında kolay ve dengeli şekilde, agresif bile olsanız yapabildiğiniz hamleler. Çok net söyleyebilirim ki şehir içinde herhangi bir 150 cc'lik scooterdan daha kıvrak ve dengeli. Ayağınızı son ana kadar yere koydurmuyor, artık durma noktasında bile neredeyse sürücüye manevra imkanı veriyor.
Özellikle yavaş manevralarda kafası hiç ama hiç istenmeyen bir şey yapmıyor. Hızlandığınızda da ön tarafın kontrol ve yönlendirmesi oldukça dinamik ve kolay. Virajlarda vücudunuzu da biraz kullanırsanız, çok yatmanıza rağmen müthiş bir güven ve kolaylık hissi veriyor. Gerçekten anlatmak zor ama şaşırtıcı derecede keyifli bir sürüşü var bahsettiğim bu özelliklerden ötürü...
Dolu ağırlığı 216 kg, bu klasman bir scooter için çok uygun bir ağırlık. Çok hafif denemez ama sürüş anındaki hissi oldukça hafif. Sürücüye vücuduna dair hiç birşey hissettirmiyor. Bu kıvraklığıyla birlikte boyutlarına rağmen aralardan geçişte, trafik kullanımında küçük scooterlardan farkı yok desem yeridir. Süspansiyon da genel dinamizm ve konforla paralel sonuçlar veriyor. Ön tarafta 41 mm çaplı ters teleskopik çatal bulunuyor. Scooterın ön-arka tekerlek koordinasyonu, genel sürüş konforu tatmin edici. Bozuk yollarda sert çukurlarda süspansiyon başarılı iş çıkarıyor. Sürücü üzerinde gayet konforlu.Frenlerde önde çift disk arkada tek ama daha büyük bir disk kullanılmış. Özellikle artçı olduğu zaman ağırlığın daha da arkaya gitmesinden ötürü sanırım böyle bir yola başvurmuşlar. Frenler sorunsuz, iyi puan alıyor. Manetlerin doz ve hissi de çok iyi. ABS arka tekerlekte biraz erken devreye giriyor.
Aynalar biraz sorunlu. Oldum olası gidonda olmayan uzak ayna stilini sevmemişimdir. Görüş açısına alışıyorsunuz ama ara geçişlerde güvensizlik hissi oluşturuyor. Sele konforu son derece iyi, artçı için de geniş bir oturma alanı var. Elciklerde bulunan ısıtma sürücü koltuğunda da üç kademeli şekilde var. Oturma pozisyonu genel olarak iyi. Bacaklarınız uzun dahi olsanız derli toplu ve ergonomik pozisyon bulabiliyor. Gidon biraz aşağıda konumlanmış ama uzun boylu sürücüler için çok ciddi bir handikap değil, kısa sürede alıştım. Anahtarsız çalışma özelliği yeni modelerde var, elbette pratik. Elektrikli gidon ve orta sehpa kilidi de özellikler arasında. Orta sehpa kilitlendiğinde motoru indirmek mümkün değil. Ayrıca gayet kullanışlı bir el freni de sol elciğin altına yerleştirilmiş.
DX donanım versiyonunda elektrikli ön cam bulunuyor, düğmeyle indirip kaldırıyorsunuz. Özellikle uzun yol yaparsanız çok işe yarar. Her güzelin bir kusuru vardır, sele altı bagaj maalesef yeterli değil. Bir tam kask sığıyor, ite kaka yazlık montu da sığdırabildim o kadar. Top Case istiyor anlayacağınız... Farkettiğiniz gibi genel olarak çok beğendim, Tıpkı İspanyol, İtalyan sürücüler gibi... Bir de etiket fiyatı makul olsa.