Bir MINI'niz var ama arazi kullanımını seviyor, macera arıyorsunuz ve artık markanın size sunduğu şehir içi maceralardan sıkıldınız, farklı bir şey istiyorsunuz. Eğer böyle bir kullanıcıysanız ve MINI'den başka otomobil kullanmam diyorsanız, artık gerçekten de kullanmanıza gerek kalmayacak. Çünkü MINI, Countryman modeli ile deyim yerindeyse kullanıcılarını yoldan çıkartmak istiyor. MINI'nin dördüncü modeli olan Countryman, markanın farklı kitlelere ulaşmak istemesinin bir sonucu ve daha önce tanıttığımız Beachcomber Concept'ten ilham alınarak geliştirildi. Araç MINI ile SUV arasında bir köprü niteliği taşıyarak aradaki boşluğu doldurmayı hedefliyor. Tasarım olarak klasik MINI özellikleri taşısa da, yerden yüksekliği, dört kapılı yapısı ve yüksek tavanıyla alıştığımız MINI'lerden olmadığını açıkça ortaya koyuyor. 4 tekerlekten çekiş sisteminin opsiyon olarak sunulduğu araç, bu sayede kolaylıkla yoldan çıkmanıza olanak veriyor. Kabin içindeyse büyük hız göstergesi, ortada yer alan devir göstergesi ve şalterler gibi MINI karakteristik özellikleri, değişken arka koltuk yerleşimi gibi yenilikçi özelliklerle kombine edilmiş. Standart olarak iki koltuklu olarak alınabilen arka koltuklar istenildiğinde ücretsiz olarak, 3 kişilik olarak da tercih edilebiliyor. 130 mm öne-arkaya hareket edebilen arka koltuklar sayesinde aracın bagaj hacmini 350-440 litre arasında değiştirebilmek mümkün. Ayrıca tüm koltukların tamamen yatması halinde bu hacmi 1170 litreye kadar çıkartabiliyorsunuz. Araçta diğer MINI modellerinden tanıdığımız üç benzinli ve iki dizel motor kullanılıyor. Güçleri 90'dan (One D Countryman) 185 HP'ye (Cooper S Countryman) uzanan motorların hepsi 1.6 lt hacminde. Cooper S Countryman modelindeki turbo beslemeli güç ünitesi ilk defa TwinScroll turbo, direkt enjeksiyon ve Variable Valve Management sistemiyle donatılmış. Aracın 0-100 km/s hızlanması 7.6 saniye olarak belirtilirken maksimum hızı 215 km/s. Bunların dışında start-stop, vites değişim uyarısı, fren enerjisi geri dönüşüm sistemleri de Countryman'in tüm versiyonlarında alınabiliyor. Tüm modellerde 6 ileri manuel şanzıman standartken, 6 kademeli otomatik şanzıman isteğe bağlı olarak tercih edilebiliyor. Countryman, MINI ailesinde 4 kapılı olan ve "ALL4" adı verilen 4 tekerlekten çekiş sistemini kullanan ilk model. Sürekli 4 tekerlekten çekiş olan ALL4 sistemi, son dişli üzerine konumlandırılmış elektrohidrolik bir diferansiyel aracılığıyla çalışıyor. Normal şartlarda motor gücü yüzde 50 oranında arka lastiklere iletilirken, şartların ağırlaşması durumunda gücün tamamı bir aksa gönderilebiliyor. MINI, diğer modellerinde olduğu gibi Countrymen'de de, geniş kişiselleştirme olanağı sunarak markanın en önemli özelliğini de unutmuyor. John Cooper Works kitiyle de sahip olabileceğiniz Countrymen, bu kit sayesinde standart modellere oranla yere 10 mm daha yakın durabiliyor. Sanırız artık tarz sahibi bir şekilde yoldan çıkma vakti geldi!
Haberler
MINI yoldan çıktı
Countryman ile ilk defa, MINI ailesine 4 tekerlekten çekişli veya 4 kapılı bir versiyon eklenirken, yılın son çeyreğinde Türkiye yollarına çıkacak bu küçük SUV, efsanevi Go-Kart hissini araziye taşıyor.
- 10 Şubat 2010
Etiketler:
Otomobil dünyasının en güvenilir bilgi kaynağı
Otomobil dünyasındaki tüm önemli gelişmeleri, doğru ve tarafsız şekilde okura ulaştıran otohaber dergisi yılda 12 sayı çıkan tek otomotiv dergisidir. Yıl boyunca çıkardığı birçok ek yayınla otomobil dünyasına dair her konuda okuruna zengin bir içerik sunar. Elektrikli ve hibrit otomobillerden safkan spor otomobillere, klasik ve antika taşıtlardan SUV ve crossoverlara uzanan zengin bir özel yayın çeşitliliği sunan otohaber dergisi ayrıca yıl boyunca gerçekleştirdiği test ve karşılaştırmaları da Test Yıllığı dergisinde bir araya topluyor.
e-Bülten aboneliğimize kayıt olmak için e-posta adresinizi giriniz.